توافق مالیاتی گروه هفت علیه غول های فناوری

به گزارش دَبی بلاگ، گروه دنیا، وزرای دارایی هفت کشور مالی قدرتمند دنیا پس از یک سال مذاکره برای اصلاح قوانین مالیاتی بین المللی، در توافقی تاریخی شرکت های عظیم چندملیتی و غول های فناوری را ملزم به پرداخت دست کم 15 درصد مالیات کردند.

توافق مالیاتی گروه هفت علیه غول های فناوری

به گزارش نیویورک تایمز، براساس این توافق که با رأی هفت کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، امریکا، کانادا و انگلیس به عنوان میزبان نشست به دست آمده است شرکت های عظیم فناوری همچون آمازون، مایکروسافت، گوگل و... از این پس بخش بیشتری از درآمدهای خود را باید در اختیار دولت ها قرار دهند. همچنین این شرکت ها فارغ از اینکه در چه کشوری مستقر هستند، می بایست طبق قانون جدید، مالیات خود را به کشورهای خریدار کالاهایشان پرداخت نمایند. اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان با استقبال از این توافق گفت: این یک خبر خوب در جهت ایجاد عدالت و همبستگی مالیاتی است اما در عین حال می تواند برای شرکت هایی که با انتقال هوشمندانه سود خود به کشورهای با نرخ مالیات کم از تعهدات مالیاتی شان فرار می کردند، خبری بد باشد. برنو لومر، همتای فرانسوی شولتس نیز گفت: این شروع کار است و بدون شک در ماه های پیش رو باید نظارت ها را چند برابر کنیم تا اطمینان یابیم نرخ حداقلی مالیات ها تا حد ممکن افزایش داشته است.

به گزارش یورونیوز، این توافق دستور کار مهم و جدیدی برای نشست ماه ژوئن گروه 20 به میزبانی ایتالیا است؛ جایی که انتظار می رود با توافقات بیشتر ابعاد این قانون روشن تر گردد.

وزرای دارایی عضو گروه هفت، هدف از این توافق را افزایش چند میلیارد دلاری درآمد دولت ها در راستای تسریع در پرداخت بدهی ها و جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا و رکود مالی دانسته اند. قرار است دیگر کشورهای دنیا نیز از راستا نشست گروه بیست برای اجرای این قانون تحت فشار قرار گیرند. این توافق مالیاتی در شرایطی اتخاذ شده است که چالش مالیاتی غول های فناوری و شرکت های چندملیتی مدت ها است دولت ها را با معضلی جدی روبه رو نموده است. همزمان با خاتمه این مذاکرات، بوریس جانسون در آستانه نشست رهبران گروه هفت در انگلیس که از آدینه شروع می گردد، از آنها خواست تا برای تدوین ساز و کاری برای واکسیناسیون دنیا در برابر کووید19 تدابیر لازم را اتخاذ نمایند. این نشست نخستین سفر خارجی بایدن از شروع ریاست جمهوری خود در امریکا است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18115

به "توافق مالیاتی گروه هفت علیه غول های فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق مالیاتی گروه هفت علیه غول های فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید