توصیه مشاور سابق اوباما به بایدن: مسکو را تحقیر نکن!

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران : مشاور رئیس جمهوری سابق آمریکا و مدیر ارشد امور اروپا و روسیه در شورای امنیت ملی گفت، جو بایدن نباید در قبال روسیه نگاه تحقیرآمیز داشته و رویه دولت باراک اوباما را ادامه دهد.

توصیه مشاور سابق اوباما به بایدن: مسکو را تحقیر نکن!

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، فیونا هیل، مشاور سابق باراک اوباما و مدیر ارشد امور اروپا و روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا به نیویورک تایمز گفت، دولت اوباما توجه چندانی به روسیه نداشت و این کشور را یک قدرت منطقه ای محسوب می کرد.

این مشاور سابق اوباما سه شنبه گفت: اما دنیا به طور کامل تغییر نموده است. بایدن نمی تواند شماره 2 اوباما باشد. آنها باید به سبکی کاملا متفاوت فکر نمایند.

گرچه این سیاستمدار روسیه را تهدیدی پر دسیسه برای ایالات متحده توصیف کرد، اما گفت که پیغام ولادیمیر پوتین به جو بایدن خصمانه نبود و ابراز اطمینان کرد که دو کشور بتوانند در حل مسائل فوری در حوزه بین الملل، به رغم اختلافاتشان همکاری نمایند.

در حالی که دولت اوباما در خصوص مسائلی مانند حل و فصل منازعات در سوریه و اوکراین با روسیه درگیر بود، بایدن و پوتین باید برای حل مسائل نسبتاً متفاوتی مانند بحران تغییرات اقلیمی و ویروس کرونا همکاری نمایند. فیونا هیل گفت: فکر می کنم با گذشت زمان، روسیه مجبور خواهد شد نه به دلیل فشار ما بلکه به دلیل تغییرات زیاد در حوزه اقلیمی، روش انجام کارها را تغییر دهد.

فیونا هیل سه شنبه در کنفرانس آنلاین آژانس آمریکایی عملیات های توسعه بین الملل در شرق اروپا گفت که واشنگتن باید برای تثبیت روابط دوجانبه در شماری از حوزه ها با مسکو همکاری کند، در حالی که به کوشش هایش برای دفع فعالیت های مخفی خرابکارانه این کشور ادامه می دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14201

به "توصیه مشاور سابق اوباما به بایدن: مسکو را تحقیر نکن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه مشاور سابق اوباما به بایدن: مسکو را تحقیر نکن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید