جنبشی اعتراضی یک تابلوی نقاشی را پس از 100 سال جا به جا کرد

به گزارش دَبی بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشات منتشر شده، جنبشی اعتراضی یک تابلوی نقاشی را پس از 100 سال جا به جا کرد.

جنبشی اعتراضی یک تابلوی نقاشی را پس از 100 سال جا به جا کرد

پرتره ای از توماس پیکتون بیش از یک قرن در یک موقعیت مکانی مهم موزه ملی کاردیف به نمایش گذاشته شده بود. این تابلو نقاشی توماس پیکتون را بیشتر به عنوان یک قهرمان نظامی به تصویر میکشد تا در قامت یک ستمگر و حالا تحت تاثیر اعتراضات جان سیاه پوستان مهم است به مکان دیگری منتقل شده است.

این تابلو دو متری در شرایط متفاوتی در این موزه به نمایش گذاشته می گردد.

این تابلو نقاشی در نهایت پس از ماهها مباحثه و مشورت از گالری چهره های بزرگ ولز به اتاق دیگری منتقل شد. در اطراف این نقاشی نیز توضیحات واضحی از رفتار خشونت بار او با مردم ترینیداد به نمایش گذاشته شده است. او در قرن نوزدهم به عنوان فرماندار ترینیداد فعالیت میکرد.

بازدیدنمایندگان برای بازدید از این تابلو نقاشی باید از دو اتاق عبور نمایند که مملو از آثار هنری دو هنرمند ترینیدادی است. این آثار بطور ویژه برای نمایشگاهی به نام تعریف جدیدی از پیکتون خلق شده اند.

مسئولان این موزه علاوه بر برگزاری نمایشگاه تعریف جدیدی از پیکتون، پروژه 10 ساله ضد استعماری را شروع خواهند کرد که بواسطه آن، تک تک آثار این موزه مورد آنالیز قرار خواهند گرفت.

منبع: همگردی
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 26278

به "جنبشی اعتراضی یک تابلوی نقاشی را پس از 100 سال جا به جا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنبشی اعتراضی یک تابلوی نقاشی را پس از 100 سال جا به جا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید