خطیبی: اگر برخوردی نمی گردد ما هم آغاز به انتقاد از داوران کنیم!، از فوتبال به این شکل بدم می آید

به گزارش دَبی بلاگ، رسول خطیبی سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت، اگر کمیته های داوران و انضباطی با مربیانی که از داوران انتقاد می نمایند، برخوردی نمی نمایند، او و کادرش رویه کاری خود را تغییر دهند.

خطیبی: اگر برخوردی نمی گردد ما هم آغاز به انتقاد از داوران کنیم!، از فوتبال به این شکل بدم می آید

به گزارش خبرنگاران از اراک، رسول خطیبی در نشست خبری پس از ملاقات تیمش مقابل ذوب آهن گفت: درباره بازی، دیروز هم گفتم و الان هم باید بگویم که ذوب آهن در همه بازی های خوب کار نموده است و نفرات خوبی هم برای این سبک از بازی دفاعی دارد. ذوب آهن در دفاع با هشت نفر کار می نماید و با انجام بازی مستقیم و ضدحمله کارشان را انجام می دهند که ما همه این ها را پیش بینی نموده بودیم و موقعیتی به ذوبی ها ندادیم. در نیمه دوم یکی از برترین بازی های مان را انجام دادیم، چون حریف مان فشرده کار می کرد و سعی کردیم از کناره ها و ایجاد موقعیت روی شوتزنی استفاده کنیم. از کیفیت تیمم راضی هستم، اما برخی وقت ها توپ ها گل نمی شوند. با این حال همین که تیمم بازی خوبی را به نمایش گذاشت، رضایتبخش بود.

وی ادامه داد: یک ایرادی که فوتبال ما دارد، این است که ما هم از داوری ضربه خوردیم، ولی به هیچ وجه از داوری صحبت نکردیم و قصدی هم نداریم که صحبت کنیم. من خواهشم از کمیته داوران و مسئولان فدراسیون این است که با مربیانی که قبل و بعد از بازی درباره داوران صحبت می نمایند برخورد نمایند. این جو و استرسی که به داوران می دهند، کار درستی نیست. ما فیلم بازی را نگاه و کارشناسی هم کردیم. از دوستان داور مان نیز پرسیدیم و دیدیم که یک پنالتی هم برای ما نگرفتند، ولی با همه اینها به بچه های مان گفتیم که درباره داوری صحبت نکنیم. الان نباید بیاییم اینجا جار و جنجال کنیم و با حرف های زشت و انتقاد از داوری بگوییم که داور دو امتیاز ما را گرفت.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اضافه کرد: فکر می کنم اگر فکرمان به مسائل فنی باشد کیفیت فنی فوتبال ایران بالا می رود. با اینکه اعتقاد داشتیم که دو بازیکن آنها باید اخطار و کارت قرمز می گرفتند و پنالتی مان هم گرفته نشد، با این حال می گوییم که آقای مهدوی برترین داوری را انجام داد و به همه داوران خسته نباشید می گویم. به بازیکنان مان هم گفتیم که درباره داوری صحبت ننمایند. ما و سپاهان تنها تیم هایی هستیم که درباره داوری صحبت نمی کنیم، ولی بقیه تیم ها با احترام این کار را انجام می دهند. از کمیته انضباطی و کمیته داوران انتقاد دارم که هیچ برخوردی انجام نمی دهند. من خواهش دارم که برخورد و جریمه سنگین نمایند. اگر هر مربی که درباره داوری صحبت می نماید 100 میلیون جریمه نمایند هیچکس دیگر صحبت نمی نماید. ما از ابتدای بازی ها هیچ صحبتی نکردیم و اگر برخوردی نمی نمایند، ما هم آغاز کنیم صحبت کنیم.

خطیبی در خصوص صحبت های تارتار سرمربی ذوب آهن مبنی بر اینکه مسائل داوری با VAR حل می گردد، اعلام نمود: الان که VAR نیست، باید مربیان و یاری های شان را جلو بفرستیم و درباره داوری صحبت کنیم؟ من فکر می کنم این سیستم هم بیاید در فوتبال ایران آنقدر جنجال است که هر دقیقه داور باید بگوید صبر کنید تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است و بازی تعطیل می گردد. از فوتبال به این شکل دیگر بدم می آید. همه درباره داوری صحبت می نمایند، در حالی که باید مسائل فنی شان را قوی نمایند. بس کنید دیگر همه درباره داوری صحبت می نمایند. الان ما باید بگوییم که چرا پنالتی مان را نگرفته است، خب داور نگرفته است باید حیثیت داور را زیر سؤال ببریم؟ ما اشتباه می کنیم، داوران هم ممکن است اشتباه نمایند. کمیته داوران و کمیته انضباطی باید برخورد سنگین نمایند. من و کادر فنی ما اگر درباره داوری صحبت کنیم و 100 میلیون و 200 میلیون جریمه نمایند، دیگر هیچکس درباره داوری صحبت نمی نماید.

وی در واکنش به این موضوع که آلومینیوم مقابل ذوب آهن علی رغم کسب نتیجه تساوی برترین بازی اش را انجام داد، گفت: من وقتی تیمم بد بازی می نماید اینقدر جرأت دارم که بگویم تیمم خوب نبود و بد بازی کرد. تیمی که سال دومش است که به لیگ برتر آمده همه فوتبال ایران باید به آن احترام بگذارند، چون فوتبال زیبایی به نمایش می گذارد و فقط فکر و ذکرمان به مسائل فنی است. از تمام بازیکنانم تشکر می کنم. آنها تمام مسائل تاکتیکی را مو به مو انجام می دهند. به بازیکنان و تیمم احترام می گذارم و ممکن است در یک بازی هم توپ های مان به گل نرود. اگر امروز تیمم هم می باخت از بازیکنانم تشکر می کردم. دیگر این بازی برای ما تمام شد و ان شاءالله به بازی بعدی مان فکر می کنیم.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم درباره تقابل هفته آینده تیمش با تراکتور گفت: همه تیم ها برای ما قابل احترام هستند و مطمئن باشید که ما برای هر بازی یک تاکتیک خاصی داریم و تیم حریف را بررسی می کنیم. دوست دارم تیمم اول فوتبال زیبا به نمایش بگذارد و هدفم این است که طرفداران و مردم اراک از تیمی که در لیگ برتر دارند، لذت ببرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 22216

به "خطیبی: اگر برخوردی نمی گردد ما هم آغاز به انتقاد از داوران کنیم!، از فوتبال به این شکل بدم می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیبی: اگر برخوردی نمی گردد ما هم آغاز به انتقاد از داوران کنیم!، از فوتبال به این شکل بدم می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید