خواهان عدم ارسال سلاح به سوریه هستیم

به گزارش دَبی بلاگ، وزرای خارجه ترکیه و آلمان با شرکت در کنفرانس خبری مشترک به بیان دیدگاه های کشورهای متبوع خود در موضوعات مختلف پرداختند.

خواهان عدم ارسال سلاح به سوریه هستیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان امروز پنج شنبه در نشست خبری با مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه شرکت کرد.

وزیر خارجه آلمان در این نشست خبری گفت: ممنوعیت سفر به ترکیه -در پی شیوع ویروس کرونا- در مورد سفرهای خانوادگی لغو می گردد و در آینده نیز امیداوریم که محدودیت های بیشتری لغو شوند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، هایکو ماس در ادامه اضافه کرد: ما خواهان برداشتن گام های جدی در ممانعت از ارسال سلاح به سوریه هستیم.

وزیر خارجه ترکیه نیز در مورد تحولات لیبی گفت: تنها راه چاره در لیبی، راه چاره سیاسی است. شاهد بودیم که حفتر به آتش بس پایبند نیست.

وی در مورد تنش های اخیر با فرانسه نیز بیان کرد: فرانسه باید صادقانه اعتراف کند که با استفاده از اطلاعات نادرست، کارزار ضد ترکیه ای را به راه انداخته و باید از ترکیه عذرخواهی کند.

به گزارش مهر، رابطه آنکارا-پاریس به دلیل جانبداری فرانسه از قبرس جنوبی در مناقشات ارضی و همچنین اعتراض به حفاری های ترکیه در مدیترانه شرقی، به سردی گرائیده است حال آنکه دو کشور در مورد تحولات لیبی نیز موضع مشترکی ندارند.

در همین رابطه، چندی پیش امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پس از دیداری که در پاریس با قیس بن سعید رییس جمهور تونس داشت، گفت: من معتقدم که ترکیه بازی خطرناکی را در لیبی انجام می دهد و تمام تعاملات و تعهدات در کنفرانس برلین برای یافتن صلح لیبی را نقض می نماید.

ماکرون در عین حال اضافه کرد که پاریس نقشی را که ترکیه در لیبی بازی می نماید تحمل نمی نماید.

شایان ذکر است، از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی در سال 2011، لیبی ذیل کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب لیبی) و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9994

به "خواهان عدم ارسال سلاح به سوریه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهان عدم ارسال سلاح به سوریه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید