خوراکی های ممنوعه برای خلاصی از شر معده درد

به گزارش دَبی بلاگ، یک متخصص طب سنتی ایرانی با اشاره علل بروز معده درد خوراکی های مضر برای معده درد را معرفی کرد.

خوراکی های ممنوعه برای خلاصی از شر معده درد

حسن اکبر متخصص آسیب شناسی و محقق طب اسلامی ایرانی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره علت بروز مسائل معده و راه های مقابله با آن اظهار کرد: در طب اسلامی ایرانی اکثر مسائل معده به دلیل سردی معده ایجاد می گردد؛ از جمله عوامل موثر بر ایجاد این سردی می توان به دیر خوابیدن، مصرف زیاد غذاهایی با طبع سرد مثل ماهی و لبنیات، استفاده از غذاهایی با دمای پایین مثل بستنی، ماست شیر سرد و یخ اشاره نمود.

وی ادامه داد: میوه هایی مثل خیار و هندوانه ذات سردی دارند و مصرف آن ها معده را سرد می نماید؛ خوردن انواع ترشیجات مثل آبغوره، آبمیوه های ترش، خود ترشی های لیته، هفت بیجار، بادمجان و امثال آن ها، میوه ها و سبزیجات ترش طعم مثل گوجه و حتی رب گوجه و در مجموع هر ماده ترش طعمی به غیر از سرکه محلی و مرغوب معده را سرد و در نتیجه آن بیمار می نماید.

رایج ترین علائم زخم معده چیست و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

بدن خود را با خواب در این ساعات به شارژ بزنید

اکبری درباره تاثیر زمان خواب بر سردی و اختلالات معده گفت: اگر فردی در بازه زمانی بخوابد که شارژ قلب و مغز و کبد یا به عبارتی کامل تر شارژ هیپوتالاموس در آن موقع انجام نمی گردد، ممکن است فرد را دچار کمبود انرژی سلول های بدن به خصوص سلول های معده و در نتیجه آن سردی معده بگردد؛ زمان شارژ هیپوتالاموس در اغلب افراد بین ساعت 9 تا 12شب است و خواب در سایر ساعات نسبت به این بازه مذکور اثر چندانی بر برطرف خستگی بدن ندارد؛ پس ممکن است عادات خواب نامناسب منشا بسیاری از مسائل شما باشد.

این محقق طب اسلامی ایرانی تشریح کرد:کم تحرکی، استرس و حرص خوردن زیاد از مواردی هستند که سردی معده و در مجموع مسائل گوارشی به همراه دارند؛ در ضمن پرخوری و در هم خوری هم ممکن است منجر به ایجاد اختلالات معده در بین افراد گردد.

وی اضافه کرد: خوردن غذا روی غذای قبلی که هنوز معده را ترک نکرده است از دیگر علل شایع بروز درد های معده در افراد بیمار به شمار می رود؛ در مجموع می توان گفت کاهش سطح انرژی سلولی، سردی را در کل بدن به خصوص سیستم گوارش ایجاد می نماید که مسائل بسیاری به همراه دارد.

راه چاره طب سنتی برای رهایی از درد معده

اکبری درباره راه چاره مقابله با درد های معده و مسائل گوارشی بیان نمود: بهتر است تا جای ممکن از خوردن غذاهای سرد که در بالا به بخشی از آن ها اشاره شد، خودداری کنید؛ حتی افراد سالمی که مسائل معده ندارند بهتر است ماده سرد را با گرمی مخلوط نمایند تا معده سرد نگردد و از ایجاد اختلال در آن ها جلوگیری کنیم.

این محقق طب اسلامی ایرانی ادامه داد: بهتر است تا جایی که امکان دارد با دمنوش های گرم مثل دمنوش زنجبیل، دارچین و زعفران معده و بدن را گرم نگه دارند؛ حتی می توانند با اضافه کردن این مواد به غذاها از خواص آن ها بهره ببرند تا نه تنها سیستم گوارش بلکه کل سلول های بدن را از بیماری های مختلف دور نگه دارند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 106

به "خوراکی های ممنوعه برای خلاصی از شر معده درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی های ممنوعه برای خلاصی از شر معده درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید