دره عشق را کجا پیدا کنیم؟

به گزارش دَبی بلاگ، دره های تماشایی زیادی در گوشه و کنار ایران هست؛ اما نام هیچ کدامشان دره عشق نیست. دره ای که در چهارمحال و بختیاری قرار گرفته و داستان تلخ، اما جذابی پشتش است.

دره عشق را کجا پیدا کنیم؟

دره عشق کجاست؟

جاهای مختلفی هستند در جهان که پلی یا دالانی به نام عشق دارند و محبوب عاشقان بسیاری اند. آدم ها می فرایند به میله هایشان، روبان ها یا قفل های رنگارنگ می بندند و از خودشان و عشقشان چیزی به یادگار می گذارند.

ما در ایران پلی یا دالانی به نام عشق نداریم که عاشقان را ترغیب به رفتن کند، اما دره ای به نام عشق هست که با اینکه قفل های رنگی ندارد و در جهان هم معروف نیست، اما قشنگ و باصفاست.

دره عشق در استان چهارمحال و بختیاری و در فاصله 123 کیلومتری شهرکرد قرار گرفته. این دره را نزدیک بخش ناغان در شهر کیار و در راستا شهرکرد به ایذه پیدا می کنید. رودخانه کارون هم که طولانی ترین رودخانه ایران است، از این دره می گذرد و به خوزستان می رسد.

جاهای تماشای شهرکرد که باید رفت

چرا نامش عشق است؟

محلی ها می گویند سال ها پیش عشاقی در دو طرف دره زندگی می کردند. در آن موقع پلی روی رودخانه ساخته نشده بود که بتوانند بفرایند و به هم برسند. این دو عاشق دل به دریا زدند تا از بین آب های رودخانه بگذرند و هم را ببینند. دیداری که هرگز اتفاق نیفتاد و نتوانستند از بین امواج جان سالم به در ببرند.

دره، بعدها صاحب پلی فلزی شد که عشایر ازش میگذشتند و همین که از بالایش به پایین نگاه می کردی، ته دلت خالی می شد، حالا از این پل هم دیگر استفاده چندانی نمی گردد. مگر گردشگری بیاید و بالایش بایستد و عکس بگیرد و از تکان هایش همزمان دچار ترس و هیجان گردد.

چرا باید این دره را ببینیم؟

این منطقه خیلی خوش آب و هواست و همه چیز را باهم دارد. دره، رودخانه، آبشار، چشمه، کوه و درخت. درخت های بلوط در کنار صخره ها و پرتگاه ها چشم انداز های کم نظیری به وجود آورده اند و کی از خیر تماشا همچین جایی می گذرد؟

وجود رودخانه کارون باعث شده در این منطقه همواره زندگی در جریان باشد. روستاهای زیادی هم هستند و شالیزارها، که گاهی نسیمی تکانشان می دهد و قشنگی آنها را بیشتر هم می نماید.

پوشش گیاهی، جنس صخره ها، شیب دامنه ها و دمای هوا به طرز عجیبی در این منطقه فرق دارد و متنوع. این محدوده در محل گسل اصلی زاگرس قرار گرفته که از نظر زمین شناسی اهمیت زیادی دارد.

بجز شالیزار، انارستان دره عشق هم معروف و تماشای ست. بین زمین های کشاورزی، باغ های انار و شکوفه هایشان هم محبوبیت زیادی پیدا نموده اند. انارستان در روستای دورک قرار گرفته است که در 9 کیلومتری دره واقع شده.

اگر اهل ورزش هستید و هیجان دوست دارید، می توانید در رودخانه کارون رفتینگ کنید. رفتینگ همان قایق سواری در آب های خروشان است و اگر حال و حوصله اش را ندارید، چیزی را هم از دست نداده اید چون پیاده روی در طبیعت خودش می تواند هیجان انگیز باشد.

آبشار دره عشق

آبشار عشق در همین دره واقع شده. این آبشار از ارتفاع 100 متری به پایین می ریزد و چشم انداز زیبایی می سازد. به خاطر همین شکوه و زیبایی اش هم خودش یکی از جاذبه های این دره است. آبشارهای فصلی و دائمی دیگری هم در این دره وجود دارد.

منطقه حفاظت شده هلن

این منطقه که به پاس پرستار آمریکایی به نام هلن که در سال 1931 در آنجا به مداوای مردم میپرداخت، این نام رویش گذاشته شده، منطقه ایست به مساحت 40 هکتار که پر از درخت بلوط است.

برترین فصل سفر

در همه فصل ها می گردد به دره عشق رفت. اما باید بدانید این منطقه امکانات چندانی برای گردشگران ندارد. بنابراین پیشنهاد ما برای سفر فصل بهار است که چشمه ها و آبشارها از همواره خروشان ترند و از سرمای تیز زمستان هم خبری نیست.

کجا اقامت کنیم؟

اگر اهل کمپینگ در دل طبیعت نیستید، پیشنهاد می کنیم هتل های شهرکرد را مدنظر داشته باشید. شهرکرد، از هتل دیبا 1 که ستاره است تا هتل پارسیان شهرکرد را که 4 ستاره است، در خودش جای داده. قیمت رزرو هتل از 90 هزار آغاز می گردد.

جاذبه های نزدیک

تالاب چغاخور در فاصله یک ساعته از این دره قرار گرفته. این تالاب بین المللی زیبا، یکی از جاهای پرطرفدار برای پرنده نگری و پیاده رویست. بعلاوه کوهرنگ تا این منطقه فاصله چندانی ندارد.

راستا دسترسی

جاده شهرکرد به ایذه راستا پر پیچ و خم اما زیباییست. از این جاده که بگذرید و گردنه باجگیران را که پشت سر بگذارید، 8 کیلومتر جلوتر، از یک جاده فرعی که در سمت چپ شما قرار گرفته است، سردر می آورید. از پل روستانی جوزستان و روستای پوراز بگذرید. 8 کلومتر جلوتر به باغ های انار روستای دورک می رسید. 9 کیلومتر جلوتر به مقصد رسیده اید.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 22084

به "دره عشق را کجا پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره عشق را کجا پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید