درگذشت بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در 85 سالگی

به گزارش دَبی بلاگ، ابراهیم آبادی، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران پس از مدت ها مبارزه با بیماری امروز پنجشنبه نهم آبان 98 در 85 سالگی روی تخت بیمارستان از جهان رفت.

درگذشت بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در 85 سالگی

به گزارش خبرنگاران، زنده یاد آبادی آخرین بار حدود 12 سال پیش در فیلم سینمایی دیوار ایفای نقش کرد و در تلویزیون هم یکی از بازیگران فصل دوم سریال دودکش بود که با نام پادری در ماه رمضان 96 روی آنتن شبکه یک رفت. او پس از انقلاب وارد سینما شد و سال 69 در نهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در آپارتمان شماره 13 نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل بود.

از دیگر فیلم های مهم کارنامه مرحوم آبادی می توان به زنگ ها، بایکوت، گراند سینما، عروسی خوبان، عبور از غبار، سارق عروسک ها، می خواهم زنده بمانم، مومیایی 3، بوی کافور عطر یاس، توکیو بدون توقف و صد سال به این سال ها اشاره نمود که این آخری هنوز به نمایش عمومی درنیامده است. او در ده ها سریال هم ایفای نقش کرد که پاورچین، مختارنامه و شب دهم از آن جمله اند.

ابراهیم آبادی سال 1313 در تبریز به جهان آمد و پنج سال در پراگ، پایتخت کشور چکسلواکی وقت به خواندن درس در رشته کارگردانی تئاتر و بازیگری مشغول بود. 10 سال پس از آن هم در این کشور اروپای شرقی ماند و پس از بازگشتن به ایران، به استخدام اداره برنامه های تئاتر درآمد. او اواخر مهرماه سال جاری در بیمارستان به کما رفت و خاتمه 10 روز بعد جان به جان آفرین تسلیم کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3718

به "درگذشت بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در 85 سالگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگذشت بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در 85 سالگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید