رقیب جدی آیفون 12 به زودی راهی بازار می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، اوایل سال جاری سامسونگ از نسخه مالی پرچم دارهای سری اس 10 با نام گلکسی اس 10 لایت رونمایی کرد که از قابلیت های بسیار خوب، نه در سطح پرچم دار و قیمت مناسب بهره می برد. حال این شرکت تصمیم گرفت نسخه ارزان قیمت پرچم داران سری اس 20 را هم راهی بازار کند اما با این تفاوت که دیگر شاهد پسوند لایت نیستیم و قرار است این گوشی، گلکسی اس 20 فن ادیشن نام داشته باشد که با توجه به مشخصات آن، احتمالا به رقیبی جدی برای آیفون 12 تبدیل خواهد شد.

رقیب جدی آیفون 12 به زودی راهی بازار می گردد

دو گوشی سری لایت (نوت 10 لایت و اس 10 لایت) عملکرد بسیار خوبی از لحاظ فروش داشتند و توانستند با قابلیت های خوب خود کاربران را راضی نگه دارند. حال به نظر می رسد سامسونگ می خواهد این موفقیت را بار دیگر با گلکسی اس 20 فن ادیشن تجربه کند.

سامسونگ در نظر دارد برخلاف سری 10 لایت که سال بعد از معرفی پرچم داران اصلی راهی بازار شدند، گلکسی اس 20 فن ادیشن را همین سال جاری راهی بازار کند. یکی از رسانه های کره ای با نام The Elec، تاریخ رونمایی از این محصول را اکتبر (10 مهر-10 آبان) پیش بینی نموده و از آنجایی که این گوشی به تازگی گواهی NFC را هم دریافت نموده و در گیک بنچ نیز دیده شد، به نظر می رسد این تاریخ درست باشد.

  • تصویری از گوشی گلکسی اس 20 فن ادیشن منتشر شد

معمولا محصولی که گواهی NFC دریافت می نماید در انتهای مرحله فراوری قرار گرفته است. مثلا سری نوت 20 در ماه ژوئن (خرداد) گواهی یاد شده را دریافت کردند و سپس در ماه مرداد راهی بازار شدند. بنابراین به نظر می رسد اس 20 فن ادیشن هم همین شرایط را داشته باشد و اکتبر پیش بینی درستی خواهد بود.

به گزارش وب سایت GSMArena، دو شماره مدل SM-G781V و SM-G780F/DSM که هر دو نشان دهنده اس 20 فن ادیشن است گواهی NFC را دریافت نموده اند اما سؤال اینجاست که چرا دو مدل از این گوشی قرار است راهی بازار گردد؟ گلکسی اس 10 لایت با یک تعیینه سخت افزاری (اسنپدراگون 855) راهی بازار شد اما به نظر می رسد سامسونگ می خواهد این گوشی را مانند پرچم دارهایش با دو پردازنده اگزینوس 990 و اسنپدراگون 865 در بازارهای مربوطه عرضه کند.

اینکه در چه بازارهایی قرار است شاهد این دو نسخه باشیم تعیین است چون اگر سامسونگ گوشی های خود را با دو پردازنده عرضه کند قطعا مدل مجهز به اسنپدراگون به دستمان نخواهد رسید چرا که این مدل ها مخصوص بازار آمریکاست. همچنین می توانیم از همین حالا این ادعا را داشته باشیم که از لحاظ قدرت پردازشی، مدل مجهز به اسنپدراگون در شرایط بهتری قرار گرفته است.

برای رونمایی از این محصول انتظار رویداد بزرگی را نداریم و گویا قرار است فقط یک رونمایی مطبوعاتی را ببینیم. اما خوشبختانه تا حدودی از تعیینات سخت افزاری آن آگاه هستیم. بهره مندی از پردازنده اگزینوس 990 و اسنپدراگون 865 حتمی است. همچنین در کنار این پردازنده ها 6 یا 8 گیگابایت رم نیز در نظر گرفته شده که به نسبت 12 گیگابایت رم بکار رفته در سری اس 20 کمتر بوده و این امر کاملا طبیعی است.

این طور که به نظر می رسد این گوشی از نمایشگر 120 هرتزی نیز بهره می برد که این خبر در صورت حقیقت داشتن بسیار عجیب است چرا که غول کره ای حتی گوشی گلکسی نوت 20 را به چنین نمایشگری مجهز نکرد اما در عین حال 1000 دلار برای آن در نظر گرفت. جالب خواهد بود ببینیم محصول مقرون به صرفه سامسونگ با نمایشگر 120 هرتزی چقدر قرار است مقرون به صرفه باشد.

همچنین پنل پشتی این گوشی به احتمال فراوان از جنس پلاستیک خواهد بود چرا که استفاده از شیشه و فلز تنها به مدل های پرچم دار محدود می گردد که البته سامسونگ برای نوت 20 هم از همین ماده استفاده کرد تا کمی در کاهش هزینه تأثیرگذار باشد. البته اینکه بدنه یک گوشی مالی از جنس پلاستیک باشد اصلا اهمیتی ندارد چرا که کاربران با پرداخت مبالغ کمتر از 1000 دلار برای یک گوشی با چنین قدرت سخت افزاری، به جنس بدنه آن قدرها توجهی نمی نمایند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که پلاستیک به کار رفته در بدنه گوشی های جدید سامسونگ اصلا بی کیفیت نیست و زیبایی خوبی هم دارد. بنابراین جای نگرانی نخواهد بود.

اگر این گفته ها حقیقت داشته باشد، بنابراین گلکسی اس 20 فن ادیشن محصولی خواهد بود با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G و نمایشگری بسیار قدرتمند. همچنین به نظر می رسد سامسونگ قیمت آن را حول و حوش 750 دلار در نظر می گیرد که به نسبت قیمت 1000 دلاری گلکسی اس 20 و نوت 20 بسیار کمتر است. در این محدوده قیمتی، اپل گوشی آیفون 12 را راهی بازار می نماید که گفته می گردد قرار است با قیمت پایه 649 دلار عرضه گردد. بنابراین نبرد این دو گوشی بسیار هیجان انگیز خواهد بود؛ به خصوص که آیفون 12 هم قرار است با قابلیت های فوق العاده ای راهی بازار گردد که سرآمد همه آن ها پردازنده A14 است.

  • چرا خرید سری آیفون 11 در حال حاضر منطقی نیست؟

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11318

به "رقیب جدی آیفون 12 به زودی راهی بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب جدی آیفون 12 به زودی راهی بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید