سامسونگ گلکسی واچ 4 و واچ اکتیو 4 را احتمالا زودتر از انتظار رونمایی می نماید

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری یعنی Ice Universe، گویا سامسونگ میخواهد کمی زودتر از انتظار و در سه ماه دوم امسال میلادی از دو ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 و واچ 4 اکتیو رونمایی کند.

سامسونگ گلکسی واچ 4 و واچ اکتیو 4 را احتمالا زودتر از انتظار رونمایی می نماید

Ice Universe یکی از موثق ترین افشاگرانی است که در حوزه فناوری فعالیت نموده و معمولا بیشتر خبرهایی که این افشاگر منتشر می نماید، درست از آب در می آیند. در جدیدترین گزارشی هم که از سوی این افشاگر منتشر شده، به نظر می رسد شرکت کره ای میخواهد زودتر از انتظار از دو ساعت هوشمند خود رونمایی کند. ساعت هایی که گلکسی واچ 4 و واچ اکتیو 4 نام خواهند داشت و در سه ماه دوم امسال میلادی رونمایی می شوند. حال اینکه دقیقا چه تاریخی برای رویداد معارفه این دو محصول در نظر گرفته می گردد مشخص نیست.

نیمه دوم سال از آوریل شروع شده و به ژوئن ختم می گردد (12 فروردین - 11 خرداد 1400). سال گذشته سامسونگ گلکسی واچ 3 را در تاریخ 20 آگوست و همراه با گوشی های سری گلکسی نوت 20 رونمایی کرد. بنابراین اگر گفته های Ice Universe حقیقت داشته باشند، حداقل 1 و حدبیشتر 4 ماه دیگر شاهد رونمایی از این ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4 و واچ اکتیو 4 خواهیم بود. البته هنوز رسما اعلام نشده این ساعت ها قرار است این گونه نام گذاری شوند اما با در نظر دریافت سیاست نام گذاری شرکت تا به امروز، نباید شاهد تغییراتی در این بخش باشیم.

یکی از سؤالاتی که هنوز به آن پاسخی داده نشده و متأسفانه Ice Universe هم در این توییت جدید خود صحبتی از آن به میان نیاورده، سیستم عامل این ساعت هاست که نمی دانیم آیا هنوز تایزن خواهد بود یا سامسونگ به سیستم عامل WearOS گوگل سوییچ خواهد نمود. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که Ice Universe یک ماه قبل در توییتی مدعی شده بود سامسونگ میخواهد اندروید را جایگزین تایزن کند که البته منظور از اندروید همان WearOS بود. گفتنی است تایزن سیستم عاملی است که از سال 2014 تا به امروز در ساعت های هوشمند سامسونگ استفاده شده است.

چرا سامسونگ باید Wear OS را جایگزین تایزن کند؟

سامسونگ اوایل امسال، از گوشی های سری گلکسی S21 رونمایی کرد. محصولاتی که 6 هفته زودتر از انتظار راهی بازار شدند تا بدین ترتیب اجازه ندهد اپل با گوشی های سری آیفون 12 در بازار جولان دهد. این طور که به نظر می رسد، شرکت کره ای برای ساعت های هوشمند خود هم همین قصد را دارد. یعنی چندین ماه زودتر از زمانی که اپل از ساعت هوشمند اپل واچ سری 7 رونمایی می نماید. اپل معمولا در ماه سپتامبر یا اکتبر از ساعت هوشمند خود رونمایی می کرد. یعنی یک یا نهایتا دو ماه دیرتر از سامسونگ. حال اگر نیمه دوم امسال به عنوان تاریخ رونمایی از گلکسی واچ های جدید در نظر گرفته گردد، سامسونگ فرصت بسیار زیادی برای جلب توجه کاربران خواهد داشت.

از آنجایی هم که گفته می گردد این بار هم سامسونگ و هم اپل قصد دارند جدیدترین ساعت های خود را به سنسور سنجش میزان قند خون مجهز نمایند، به نظر می رسد شرکت کره ای می خواهد چندین ماه زودتر از رقیب دیرینه خود از این قابلیت در قالب یک گجت هوشمند رونمایی کند تا بتواند کاربران را به خرید ساعت های خود ترغیب کند. چرا که در جهان چیزی بین 150 تا 200 میلیون نفر وجود دارند که هر روز باید انسولین مصرف نمایند. این افراد مبتلا به دیابت برای اینکه مجبور نباشند چندین بار در طول روز برای تست میزان قند خود وقت و هزینه صرف نمایند و درد زیادی هم متحمل شوند، احتمالا علاقه زیادی به خرید ساعت های جدید اپل و سامسونگ خواهند داشت.

مثلا در کشور آمریکا حدود 25 میلیون نفر وجود دارند که باید هر روز انسولین مصرف نمایند. اما برای مشخص دوز مصرفی در هر تزریق، باید هر بار از نوک انگشتان دست آن ها تست خون گرفته گردد. سپس خون روی یک نوار تست بسیار گران قیمت که قابل استفاده مجدد هم نیست قرار گرفته و به درون دستگاه سنجش میزان قند خون گذاشته می گردد تا با خواندن اطلاعات روی نوار تست، میزان قند خون مشخص گردد. حال جالب اینجاست که تمام این فرایندها قرار است به سادگی بستن یک ساعت روی مچ باشد. آیا دقت و کیفیت آن تأیید شده است؟ باید منتظر ماند و دید.

بدیهی است یک سنسور که قابلیت انجام چنین کار حساس و پراهمیتی را دارد باید از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز لازم را دریافت کند چرا که کمی اشتباه در اعلام درصد قند خون می تواند موجب دریافت بیش از حد مجاز انسولین و در نتیجه فوت بیمار گردد. در صورتی هم که انسولین کمتر از میزان احتیاج وارد بدن گردد، در طول زمان به ارگان های حیاتی بدن شخص مبتلا به دیابت آسیب خواهد رسید که یکی از رایج ترین آن، از دست دادن بینایی است.

در حال حاضر در بازار ساعت های هوشمند، اپل با اختلاف بسیار زیادی در صدر واقع شده است. شرکت آمریکایی توانسته با تعبیه قابلیت های جذاب و کاربردی در ساعت هوشمند خود، 40 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته باشد. این در حالی است که سامسونگ با ساعت های متنوع خود تنها 10 درصد از سهم فروش را به خود اختصاص داده که این میزان برای هواوی به 8 درصد می رسد. اگر سامسونگ بتواند گلکسی واچ 4 و واچ اکتیو 4 را بدون مشکل و با سنسور سنجش قند خون دقیق راهی بازار کند، این احتمال وجود دارد که سهم آن در این بازار رشد قابل توجهی داشته باشد.

  • اپل واچ 102 میلیون کاربر دارد و همچنان در حال رشد است

منبع: PhoneArena

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16164

به "سامسونگ گلکسی واچ 4 و واچ اکتیو 4 را احتمالا زودتر از انتظار رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ گلکسی واچ 4 و واچ اکتیو 4 را احتمالا زودتر از انتظار رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید