شاخص های بوم گردی در کرمانشاه لحاظ می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه با بیان این که گسترش بوم گردی ها به لحاظ کمی و کیفی در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: از به انحراف کشیده شدن طرح های گردشگری جلوگیری می گردد.

شاخص های بوم گردی در کرمانشاه لحاظ می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه امروز در نشستی با انجمن اقامتگاه های بوم گردی استان ضمن تبریک هفته گردشگری، اعلام کرد: به دنبال تحول در گردشگری در منطقه هستیم و کوشش می کنیم تسهیلات را به سمت گردشگری سوق دهیم.

او با بیان اینکه بروکراسی های اداری در اداره کل برای صدور موافقت های اصولی و مجوزها را به حداقل کاهش داده ایم، افزود: سرعت قابل قبولی به انجام کارهای اداری داده ایم.

قادری ادامه داد: کسی که وارد کار بوم گردی می گردد باید با ذهنیت باز و دیدگاه توسعه ای بیاید و این مساله باید در صدور مجوزها لحاظ گردد.

او در ادامه اظهار کرد: تا جایی که امکان داشته باشد، فعالیت های حوزه های مرتبط به میراث فرهنگی را به تشکل ها و انجمن ها واگذار می کنیم، چرا که تشکل ها بازوی توانمند اجرایی ما هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه همچنین از تشکیل انجمن های مردم نهاد در بخش های مختلف حوزه گردشگری ابراز خشنودی کرد.

او با اشاره به اینکه از انجمن های مردم نهاد و حقوق صنفی آنها حمایت می کنیم، اضافه نمود: در بحث نظارت این اعلام آمادگی وجود دارد که نماینده تشکل نیز حضور یابد .

قادری همچنین در مورد بیمه اقامتگاه های بوم گردی گفت: با بیمه عشایری و روستایی برای پوشش اقامتگاه های بوم گردی وارد مذاکره می شویم و برای بهبود پوشش اینترنت رایزنی هایی شده تا مسائل اصلاح گردد.

او با بیان اینکه بوم گردی ها نماینده میراث فرهنگی در روستاها هستند، از برگزاری جشنواره ها در این راستا در آینده اطلاع داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه در سرانجام به برگزاری دوره های MBA دانشگاه مدیریت صنعتی کرمانشاه در حوزه گردشگری اشاره و اظهار داشت: با شرکت در این دوره ها توان علمی و اجرایی فعالان حوزه گردشگری استان ارتقا می یابد.

فرامرز رشیدی رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه نیز در این نشست بر نقش صندلی بوم گردی ها در کلان رویداد کرمانشاه 2020 اشاره نمود و اضافه نمود: اقامتگاه ها توان اجرایی خود را با جدیت در این رویداد به کار خواهند گرفت.

او در ادامه به مسائل بیمه ای، ضرورت تشویق اقامتگاه های باکیفیت، دسترسی ضعیف به اینترنت و آنتن دهی موبایل، تعرفه های مناسب برای ایجاد زیرساخت های آب، برق و گاز، مسائل تسهیلات در طرح های توسعه ای و زیرساختی بعضی روستاها، تشکیل کمیته بوم گردی ها برای رویداد بین المللی گردشگری روستایی کرمانشاه 2020، روشنایی های معابر و راه اندازی دفتر اقامتگاه ها در استان را یادآور شد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2865

به "شاخص های بوم گردی در کرمانشاه لحاظ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص های بوم گردی در کرمانشاه لحاظ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید