صربستان مقصد مقرون به صرفه گردشگری شد

به گزارش دَبی بلاگ، سفر به صربستان

به نظر خیلی از افراد کشورهای آسیایی مقاصدی مقرون به صرفه برای سفر هستند و هزینه های کمتری را در بر دارند و کشورهای اروپایی مناطقی هستند که اگر بخواهیم به فکر یک سفر کم هزینه و مالی باشیم باید آن ها را به کلی فاکتور بگیریم. این تصور کاملا غلط است. یکی از مقرون به صرفه ترین مقاصد گردشگری جهان کشور صربستان و سفر به صربستان است، جایی کوچک که علیرغم کوچک بودنش جاذبه های زیادی را در خود جای داده است و به عنوان مقصد مقرون به صرفه گردشگری شناخته شده است. با جزییات این خبر همراه خبرنگاران باشید:

صربستان مقصد مقرون به صرفه گردشگری شد

بسیاری از افراد صربستان را مانند جواهری کشف نشده در اروپا می دانند و برای آن این تعبیر را به کار می برند که اگر کمی فکر کنیم می بینیم واقعا هم درست است و علت آن هم وجود جاذبه ها و تماشای های فراوان و مقرون به صرفه بودن این کشور است با این جود آن چنان که باید شناخته شده نیست و حتی اروپایی ها هم آن را به عنوان یک مقصد گردشگری نمی شناسند. هر ساله از بین کشورهای جهان کشورهایی که مقرون به صرفه و تماشای هستند معرفی می شوند و سال جاری هم صربستان به عنوان یکی از این مقاصد معرفی شده است، کشوری که می توانید سفری مقرون به صرفه به آن را داشته باشید و خاطره های فراموش نشدنی ای از آن برای خودتان بسازید. قبل از هر چیز بهتر است کمی اطلاعاتمان را از این مقصد بیشتر کنیم…

صربستان کشوری در جنوب شرقی اروپا و مرکز کشور بلگراد است. این کشور علیرغم مساحت کوچکی که دارد مملو از قلل مرتفع و پارک های ملی و جنگل زارهای وسیع است. با سفر به صربستان می توانید صد در صد این امید را داشته باشید که در عرض چند روز می توانید از همه جای آن دید کنید، جایی کوچک و زیبا که تماشای های فراوانش می تواند هر شخصی را راغب به خرید بلیط هواپیما کند. علاوه بر این جدیدا دیگر نیازی به اخذ ویزا برای ورود به این کشور نیست و همین هم می تواند از دلایل دیگری باشد که سفر به صربستان را راحت تر می نماید.

به طور کلی در کشور صربستان جمعیت جوان زیاد است در نتیجه در شهرهای آن به خصوص در شهر بلگراد که مرکز این کشور اروپایی است باید انتظار شب های پرهیجان تری داشته باشید. بلگراد به عنوان یکی از شب زنده دارهای اروپایی شناخته می گردد و در نتیجه زندگی شبانه آن معروف است حتی در نیمه های شب هم که به خیابان ها بروید می توانید مغازه های زیادی را پیدا کنید که باز هستند و مشتری دارند.

این کشور حتی تا دهه نود میلادی هم در اخبار به نام یوگوسلاوی و کشوری در سایه جنگ شناخته می شد ولی امروز دیگر خبری از آن دوران جنگ و کشمکش نیست و می توانید با خیال راحت سفر به صربستان را آغاز کنید مخصوصا این که به عنوان کشور مقرون به صرفهی هم شناخته شده است.

آب و هوای صربستان

درباره آب و هوای صربستان و این که چه زمانی برای سفر به این کشور تماشای بهتر است باید گفت که منطقه های شمال صربستان زمستان هایی سرد و تابستان هایی گرم دارند و بر خلاف این منطقه، در جنوب صربستان آب و هوا معتدل است و به خاطر داشتن کوهستان و ساحل در کنار هم بسیار برای سفر ایده آل است با این حال در فصل های سرد سال کوهستان های این منطقه پوشیده از برف می شوند و در نتیجه آن جا تبدیل به منطقه ای عالی برای اسکی سواران می گردد و جهانگرد های زیادی را به خود می کشاند.

یکی از برترین اتفاقاتی که هر سال در ماه تیر در این کشور می افتد، برگزاری جشنی بسیار شاد و به نام فستیوال اگزیت (Exit) است که در واقع یک جشنواره موسیقی است و باعث می گردد تذ اروپایی های زیادی برای تماشا آن به صربستان بروند و رونق صنعت گردشگری را می توان در این ماه به وضوح دید، غیر از این در بقیه اوقات سال در تمام شهرهای این کشور می توان سکوتی دوست داشتنی و خالی از هیاهو و شلوغی های جهانگرد ها را دید.

شاید برایتان سوال باشد که در سفر به صربستان بهتر است تا از کدام شهر آن تماشا کنید، در جواب باید گفت که قطعا بلگراد را می توان دست داشتنی ترین شهر آن دانست شهری که به مردم خونگرمش معروف است. این شهر میدان های مجذوب کننده زیادی دارد و محله نوی ساد (Novi sad) در آن خیلی معروف است که محل برگزاری همین جشنواره هم هست و بناهای زیبایی با معماری قدیمی دارد و منطقه سابوتیکت هم یکی دیگر از منطقه ها این شهر است که در حین اقامت در بلگراد باید از آن تماشا کرد.

بعد از آن اگر که راهتان را به سمت جنوب کج کنید با چشم انداز ای کوهستانی و سبز بیشتری روبرو خواهید شد، دو شهر ژیکا و استودنیکا هم که به واسطه مجذوب کنندهیت های فرهنگی مذهبیشان شناخته شده هستند، در این شهرها قرار دانرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23069

به "صربستان مقصد مقرون به صرفه گردشگری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صربستان مقصد مقرون به صرفه گردشگری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید