قابلیت نو اندروید 13 سرعت بارگذاری بازی ها را افزایش می دهد

به گزارش دَبی بلاگ، یک شاخص خوب برای مقدار گیری عملکرد گوشی هوشمند، زمان لود شدن برنامه های کاربردی و سنگین مثل بازی ها است. بر اساس توییت منتشر شده از تحلیلگر باسابقه اندروید یعنی Mishaal Rahman گوگل ممکن است سرعت آغاز بازی ها را با افزایش فرکانس پردازنده گوشی برای لود شدن سریع تر آن ها بالا ببرد. به گفته Mishaal Rahman، زمانی که بازی ها در حال لود شدن هستند، سیستم به طور موقت فرکانس پردازنده را افزایش می دهد که این اقدام موجب زودتر بالا آمدن بازی خواهد شد. شنیده ها حاکی از آن است که این قابلیت در سیستم عامل اندروید 13 در اختیار کاربران قرار می گیرد.

قابلیت نو اندروید 13 سرعت بارگذاری بازی ها را افزایش می دهد

با این حال، این ویژگی ممکن است در همه دستگاه های مجهز به اندروید 13 پشتیبانی نگردد و فقط در پیکسل های گوگل در اختیار کاربران قرار بگیرد. باید خاطر نشان کنیم که سیستم عامل اندروید 13 قرار است در کنفرانس توسعه دهندگان I/O گوگل معرفی گردد و نسخه پایدار این سیستم عامل در نیمه دوم امسال منتشر خواهد شد. بعلاوه بر اساس گزارش ها، نسخه پیش نمایش اندروید 13 هم برای دانلود در ماه فوریه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، گوگل میخواهد تا قابلیت دیگری را با نام click to transfer به این سیستم عامل اضافه کند. این قابلیت صوتی به کاربران اجازه می دهد که با نزدیک کردن گوشی خود به یک اسپیکر، موسیقی در حال پخش را به وسیله اسپیکر گوش نمایند. به نظر می رسد با قابلیت مشابه Hand off Audio هوم پاد اپل سروکار داریم. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد که آیفون یا آیپاد تاچ را به هوم پاد نزدیک نمایند تا بتوانند آهنگ های دلخواه خود را به وسیله اسپیکر بشنوند. هنگام نزدیک شدن به اسپیکر، دستگاه های در حال انجام اندروید 13 یک نوتیفیکیشن را در بالای صفحه دریافت خواهند کرد. این نوتیف به کاربر می گوید که آیا مایلند تا به آن اسپیکر متصل شوند یا نه.

شکل کلی این سیستم عامل نو اندروید در فضای مجازی منتشر شده که بعضی از قابلیت های آن را به ما نشان می دهد. شایان ذکر است که از آنجایی که ما در خصوص نمونه اولیه این سیستم عامل صحبت می کنیم، بسیاری از عناصر سیستم عامل می تواند در زمان انتشار آن تغییر کند. یکی از قابل توجه ترین ویژگی های سیستم عامل نو اندروید، ویژگی تغییر زبان اپلیکیشن ها خواهد بود. بنا به گزارش های منتشر شده، نسخه نو اندروید به کاربران اجازه می دهد که در بخش تنظیمات سیستم عامل، زبان اپلیکیشن های مختلف را فارغ از زبان اصلی سیستم عامل، تغییر دهند.

یکی دیگر از نوآوری های این سیستم عامل به شما این امکان را می دهد که به شخصی سازی ساعت در لاک اسکرین بپردازید. اگرچه بسیاری از رابط های کاربری در لاک اسکرین گزینه های زیادی را برای شخصی سازی ساعت ارائه می دهند، اما در اندروید خام این امکانات بسیار محدود هستند. در این نسخه نو کاربران برای ساعت می توانند حالت عدد بزرگ قرار گرفته در مرکز نمایشگر یا عدد کوچک قرار گرفته در سمت چپ بخش فوقانی را انتخاب نمایند.

قرار است که رابط کاربری اندروید 13 با نسخه قبلی آن تفاوت های زیادی داشته باشند. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، اسکنر QR کد نیز دچار تغییراتی خواهد شد. در حال حاضر کاربران گوشی های اندرویدی برای دسترسی به اسکنر QR Code چاره ای جز باز کردن قفل گوشی ندارند. حالا طبق اطلاعات لو رفته، کاربران اندروید 13 احتمالا می توانند به وسیله لاک اسکرین به اسکنر QR Code دسترسی پیدا نمایند.

یکی دیگر از قابلیت های کاربردی که قرار است به اندروید 13 اضافه گردد، بهبود عمر باتری گوشی یا تبلت هوشمند شماست. فناوری نو گوگل موسوم به Android Resource Economy (TARE) می تواند مصرف انرژی اپلیکیشن ها را کاهش دهد. به زبان ساده، گوگل برای این فناوری یک سیستم مبتنی بر اعتبارات توسعه داده و با کاهش ظرفیت باتری، تعداد اعتبار اختصاص یافته برای هر اپلیکیشن کاهش پیدا می نماید.

گوگل بعلاوه بعضی از جزئیات مربوط به نوآوری هایی را که قرار است در نسخه ویژه ای از اندروید 12 گو، شاهد آن باشیم را منتشر نموده است. طبق این اطلاعات، سرعت پردازنده در این نسخه از سیستم عامل بالاتر از قبل خواهد بود، در عین حال در مصرف انرژی هم صرفه جویی می گردد. باید اشاره کنیم که گوگل بعلاوه به مقوله امنیت در نسخه نو اندروید 12 گو تأکید زیادی نموده و ابزارهای حفاظت از حریم خصوصی نوی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در این نسخه نو، اپلیکیشن ها 30 درصد سریع تر از قبل اجرا خواهند شد. باید دید کاربران چه واکنشی به سیستم عامل نو اندروید نشان خواهند داد.

منبع: Gizchina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23740

به "قابلیت نو اندروید 13 سرعت بارگذاری بازی ها را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت نو اندروید 13 سرعت بارگذاری بازی ها را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید