مادورو: اظهارات نماینده آمریکا، نوعی مانور عوام فریبانه است

به گزارش دَبی بلاگ، تهران - خبرنگاران - رئیس جمهوری ونزوئلا روز شنبه ضمن انتقاد از نماینده ویژه آمریکا در امور کاراکاس، وی را به کوشش برای فریب دادن مردم ونزوئلا متهم کرد.

مادورو: اظهارات نماینده آمریکا، نوعی مانور عوام فریبانه است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از کاراکاس، نیکلاس مادورو از الیوت آبرامز نماینده ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در امور کاراکاس انتقاد کرد.

مادورو گفت: آبرامز همیشه کوشش می نماید تا با حرف های خود مردم ونزوئلا بویژه جوانان را فریب دهد. این فرد در نظر دارد که میان مردم ونزوئلا تفرقه بیندازد. آبرامز همانند یک جنگ طلب دوران جنگ سرد است.

رئیس جمهوری ونزوئلا ادامه داد: جالب است! آبرامز دنیا را شگفت زده کرد! او در سخنانش خود را حامی چاوز نشان می دهد. آیا واقعا این چنین است؟ منظور شما از اینکه می گوئید مادورو آدم بدی است، چیست؟

مادورو اضافه نمود: آیا الیوت آبرامز هوادار چاوز شده است؟ اظهارات این دیپلمات آمریکایی یک مانور عوام فریبانه است. وانمود کردن به اینکه امپریالیسم از میراث چاوز دفاع می نماید، مسخره است چون میراث هوگو چاوز میراثی ضد امپریالیسمی است.

مادورو تاکید نمود: ایده چاوز مبارزه با امپریالیسم آمریکا و دفاع از حق حاکمیت آمریکای لاتین بوده است و آبرامز نمی تواند با این اصول موافق باشد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا به تازگی از جوانان حامی هوگو چاوز رئیس جمهور سابق ونزوئلا و هواداران حزب حاکم خواسته است به مخالفان بپیوندند و خواهان برگزاری انتخابات شوند.

گوایدو پس از مراسم تحلیف مادورو برای دوره دوم ریاست جمهوری، خود را رئیس دولت موقت در این کشور خواند و خواهان حمایت بین المللی از خود و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و بعضی کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی نیز در این اقدام از واشنگتن تبعیت کردند.

شبک**اروپام**9041**1708

منبع: ایرنا
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 895

به "مادورو: اظهارات نماینده آمریکا، نوعی مانور عوام فریبانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: اظهارات نماینده آمریکا، نوعی مانور عوام فریبانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید