مقصر ناکامی تیم ملی ایگور نیست، والیبال بدون رئیس همین می شود

به گزارش دَبی بلاگ، محمدرضا دامغانی در مصاحبه با خبرنگاران پس از سرانجام رقابت های جام جهانی والیبال گفت: از مربی مانند کولاکوویچ با عقبه و پیشینه ای که دارد توقع داشتیم دور اندیش باشد. با توجه به تراکم و ترافیک بازی های ملی باید چند ماه پیش پیش بینی های لازم را انجام می داد. اینکه مربی بزرگی مانند کولاکوویچ پس ازحضور در تورنمنت اعلام کند آماده حضور در مسابقات نبوده ایم کمی دور از حرفه ای گری است.

مقصر ناکامی تیم ملی ایگور نیست، والیبال بدون رئیس همین می شود

کارشناس والیبال اضافه نمود: کولاکوویچ باید می دانست پس از حضور در لیگ ملت ها، قهرمانی آسیا، انتخابی المپیک و جام جهانی ملی پوشان مسابقات باشگاهی را در پیش دارند و باید پس از سه ماه تیم را راهی مرحله دوم انتخابی المپیک کند و جمع و جور کردن این تیم کار سختی است. باید در این رقابت ها از تیم جوان تر و نفراتی که از تیم الف خط خورده بودند استفاده می شد تا هم انگیزه داشته باشند هم به نفرات اصلی استراحت داده می شد.

وی تاکید کرد: این یک نقطه منفی در کارنامه کولاکوویچ به عنوان یک مربی حرفه ای است اما نبود رئیس فدراسیون نیز در کسب نتایج بی تاثیر نیست و نمی توان تمام توپ ها را در زمین کولاکوویچ انداخت. باید به در دل ایگور هم گوش کرد، نقطه نظراتش را پرسید و سپس به جمع بندی رسید. در مجموع تیم ملی نمره قبولی دریافت نکرد.

دامغانی ادامه داد: در حال حاضر اولویت مسابقات انتخابی المپیک است، اگر کم و کاستی وجود دارد کولاکوویچ سرمربی تیم ملی است. فدراسیون رئیس ندارد و همین تصمیم گیری درباره آینده را سخت و با چالش روبرو کرده است. باید در جلساتی بررسی کرد که با تمام مسائل موجود در جهت انتخابی المپیک چه باید کرد تا سهمیه کسب شود. کار سختی در انتخابی المپیک در پیش داریم و از تیم های چین و استرالیا نباید غافل شد.

کارشناس والیبال اضافه نمود: نگاهی که در 8 - 10 سال گذشته نسبت به والیبال ایران وجود داشت متفاوت شد و این بیشتر از شکست به تیم ضربه زد. با توجه به تمام اتفاقاتی که رخ داد باید دست ها را به هم گره زد تا تیم با تمام مسائل برای انتخابی المپیک آماده شود چرا که المپیک شاخص است.

وی در پاسخ به این سوال که کولاکوویچ پس از بازگشت به ایران سریعا به کشورش باز خواهد گشت و خبری از جوابگویی نیست، دلیل چیست؟ گفت: کسی برای پرسش از کولاکوویچ نیست و این معضل بزرگی است. اگر رئیس فدراسیون پشت میز بود از او سوال می پرسید که چرا چنین اتفاقاتی رخ داده است و شاید ایگور پاسخ قانع کننده ای داشت اما اینطور نیست. امیدوارم تا در مدت کوتاه باقیمانده به انتخابی المپپیک تکلیف رئیس فدراسیون مشخص شود.

دامغانی ادامه داد: بخشی از دلایلی که کولاکوویچ جوابگو نیست و تصمیمات خودش را گرفته است همین نبود رئیس است. اگر ایگور می دانست رئیس فدراسیون پشت میزش واقع شده است و از او درباره عملکردش سوال می پرسد شاید بهتر عمل می کرد.

کارشناس والیبال در انتها گفت: ایگور سرمربی تیم ملی است و قرار داد دارد. سه ماه دیگر انتخابی المپیک را در پیش داریم، امیدوارم فارغ از هر گونه تمایلات شخصی و اینکه دوستانی می خواهند پشت میز ریاست بنشینند این انتخابات باید سریع برگزار و تکلیف رئیس تا قبل از انتخابی المپیک مشخص شود تا هم بتوانند کولاکوویچ را سر میز پرسش و پاسخ بیاورند و هم نتایج قابل قبولی کسب شود. تنها آرزوی ما این است برای دومین بار والیبال المپیکی شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3320

به "مقصر ناکامی تیم ملی ایگور نیست، والیبال بدون رئیس همین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقصر ناکامی تیم ملی ایگور نیست، والیبال بدون رئیس همین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید