مهمان کاغذی به 2 محله کم برخوردار گرگان رفت

به گزارش دَبی بلاگ، احمد خواجه نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در گرگان، گفت: باهدف توسعه فرهنگ کتاب خوانی و هدفمند ساختن اوقات فراغت بچه ها و نوجوانان، کتابخانه سیاری در طرحی با عنوان مهمان کاغذی به محلات کوی عرفان و ایران مهر بالا رفت و مهمان بچه ها و نوجوانان این محله های کم برخوردار شهرستان گرگان شد.

مهمان کاغذی به 2 محله کم برخوردار گرگان رفت

وی اضافه کرد: این طرح به همت و همکاری موسسه فرهنگی میرداماد و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان شکل گرفت و این کتابخانه سیار در تاریخ 24 و 25 تیرماه در کوی عرفان و 26 و 27 تیرماه در محله ایران مهر بالا مستقر شد.

خواجه نژاد درباره این خدمت فرهنگی ارائه شده، گفت: با توجه به اینکه متأسفانه فضاهای حداقلی کتابخانه ای هم برای دسترسی شهروندان به ویژه در منطقه ها کم برخوردار و حاشیه نشین شهر به کتاب و کتابخانه بسیار کم است؛ با راه اندازی کتابخانه سیار کوشش شد در تعطیلات تابستان این دسترسی در حد توان برای ساکنان این محلات فراهم گردد.

وی اضافه کرد: در ایستگاه های سیار ایجادشده ضمن حضور اتوبوس حامل کتاب در محله که از قبل اطلاع رسانی هم صورت گرفته بود؛ اهالی به ویژه بچه ها و نوجوانان به این کتابخانه سیار مراجعه کردند.

خواجه نژاد ادامه داد: بچه ها و نوجوانان ضمن دریافت کتاب در کتابخانه سیار، از برنامه های جنبی همانند نقاشی، ساخت کاردستی، انجام بازی های فکری و مواردی ازاین دست نیز بهره مند شدند.

وی سپس گفت: بعلاوه از علاقه مندان به عضویت در کتابخانه میرداماد، به صورت رایگان ثبت نام به عمل آمد تا آن ها بتوانند در طول سال از خدمات این کتابخانه استفاده نمایند.

به گزارش ایبنا، طبق اعلام مسئولان اجرایی این طرح توسعه بخش، در صورت حمایت مسئولان این کتابخانه سیار به کار خود ادامه خواهد داد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 30757

به "مهمان کاغذی به 2 محله کم برخوردار گرگان رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمان کاغذی به 2 محله کم برخوردار گرگان رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید