موبایل های سونی از رونق افتادند

به گزارش دَبی بلاگ، آمارهای سونی نشان می دهد کسب و کار موبایل این شرکت از رونق افتاده است و در 12 ماه گذشته این شرکت فقط 6.5 میلیون دستگاه موبایل فروخته است.

موبایل های سونی از رونق افتادند

به گزارش خبرگزاریاقتصادایران، یک سال قبل شرکت سونی تخمین می زد در سال اقتصادی منتهی به مارس 2019 میلادی 10 میلیون تلفن هوشمند بفروشد. اما چند ماه بعد این رقم پیش بینی را به 9 و مدتی پس از آن به 7 میلیون دستگاه کاهش داد.

این شرکت در ژانویه امسال نیز دوباره پیش بینی خود را بازبینی کرد و به 6.5 میلیون دستگاه رساند. در حقیقت سونی طی یک بازه 12 ماهه فقط همین تعداد موبایل بارگیری نموده است.

آخرین آمارهای فروش این شرکت بسیار پایین تر از 40 میلیون دستگاه موبایلی است که سونی در سال اقتصادی 2014 میلادی فروخت. به نظر می رسد اوضاع از آن موقع تاکنون بدتر شده است. بین مارس تا ژوئن 2018 میلادی این شرکت 2 میلیون دستگاه موبایل بارگیری کرد. تعداد موبایل های بارگیری شده در ماه های منتهی به اکتبر 2018 نیز به 1.6 میلیون دستگاه رسید.

در فصل کریسمس موبایل Xperia XZ3 رونمایی شد و در ماه های پایانی 2018 اندکی کسب وکار موبایل این شرکت را رونق داد. با این وجود شرکت فقط 1.8 میلیون دستگاه موبایل بارگیری کرد. طی سه ماهه نخست امسال میلادی نیز میزان موبایل های بارگیری شده سونی به پایین ترین حد ممکن یعنی 1.1 میلیون دستگاه رسیده است.

این آمار ضعیف نشان دهنده خسارتی معادل 97 میلیارد ین (896 میلیون دلار) در بخش موبایل سونی است. با این وجود شرکت با اخراج هزاران کارمند و اقدامات دیگر امیدوار است هزینه های عملیاتی خود را تا 50 درصد کاهش دهد.

سونی پیش بینی می نماید از هم اکنون تا مارس 2020 میلادی فقط 5 میلیون دستگاه موبایل بفروشد. از سوی دیگر کارشناسان هشدار داده اند کسب و کار موبایل این شرکت تا مارس 2021 میلادی سودآوری نخواهد داشت.

هرچند به نظر نمی رسد سونی یک شبه بخش موبایل خود را تعطیل کند اما این شرکت از شروع امسال حجم کسب و کار موبایل خود را کاهش داده است. اکنون باید منتظر بود و دید آیا فشار سرمایه گذاران و تحلیلگران سونی را مجبور به تعطیلی این بخش خواهد نمود یا خیر.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 910

به "موبایل های سونی از رونق افتادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موبایل های سونی از رونق افتادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید