موفقیت شرکت های دانش بنیان در گرو حمایت دولت برای بازارسازی

به گزارش دَبی بلاگ، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: موفقیت شرکت های دانش بنیان در گرو حمایت دولت برای ایجاد بازار فروش است، امیدواریم دولت با درنظر دریافت تدابیری مسائل این شرکت ها را حل نماید.

موفقیت شرکت های دانش بنیان در گرو حمایت دولت برای بازارسازی

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ بروشور a5 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران گفت: شرکت های دانش بنیان در عرصه های توسعه و تحقیق فعال هستند و محصولاتشان دارای ارزش افزوده است، در واقع زمانی که ظرفیت های کشور به کار گرفته می شوند و فناوری ها تبدیل به محصول می شوند و در فرایند فراوری و بازار وارد می شوند، طبیعتا انتظار می رود که این شرکت ها با موفقیت خوبی روبرو شوند.

بازار محدود محصولات هایتک

وی درباره وجود بحران و مسائل شرکت های دانش بنیان اعلام کرد: محصولات هایتک یا دانش بنیان دارای بازار محدودی هستند و کشور 80 میلیونی ما برای این حوزه بزرگ نیست؛ در عین حال محصولات هایتک دارای مشتریان خاص هستند و مشتری عام ندارند به طوری که مشتریان خاص وابسته به دولت، دانشگاه ها، بیمارستان ها یا جزو وظایف نفت و نیرو است که در شرایط بد مالی این شرکت های دانش بنیان هستند که بازارشان محدوده شده و در برخی از موارد به بن بست رسید ه اند.

نبود بازار مناسب برای محصولات دانش بنیان

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو درباره خطراتی که شرکت های دانش بنیان را تهدید می نماید گفت: نبود بازار مناسب برای محصولات دانش بنیان در داخل کشور خطراتی را در پی دارد و باید تدابیری اندیشیده گردد که منجر به ورشکستگی و تعطیلی این شرکت ها نگردد.

سرکار ادامه داد: شرکت هایی را می شناسم که به سمت تعدیل نیرو رفته اند و درآمدشان کفاف تأمین حقوق نیروها را نمی دهد و اگر در آینده تعدادی از این شرکت ها ورشکست یا تعدیل شوند پیغامد بدی برای آن دسته از شرکت هایی که می خواهند در جهت توسعه، تکنولوژی و فراوری محصولات داشته باشند را در پی دارد که در این صورت دولت باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

ارائه محصولات دانش بنیان به بازارهای جهانی

وی درباره محدودیت ها و تحریم های شرکت های دانش بنیان یادآور شد: بایستی کوشش کنیم در شرایط بد، محدودیت ها و تحریم ها شرکت دانش بنیان محصولات شان را به بازارهای جهانی عرضه نمایند که این مستلزم این است که بتوانیم شرکت ها را برای ورود به بازار جهانی از نظر کیفیت محصول، دریافت تاییدیه ها و استانداردهای یاری و آماده کنیم که در کشورهای مختلف دیده شوند و محصول ارائه دهند.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اعلام کرد: ما در کشور زمانی مشکل دور زدن تحریم ها برای واردات را داشتیم در صورتی که در حال حاضر مشکل دور زدن تحریم ها برای صادرات را داریم که امیدوارم با تدابیر دولت این مسائل حل گردد چرا که کشور ظرفیت های فوق العاده بالایی دارد و امیدواریم مسؤولان بالادستی این قابلیت ها و ظرفیت ها را بیشتر نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4938

به "موفقیت شرکت های دانش بنیان در گرو حمایت دولت برای بازارسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت شرکت های دانش بنیان در گرو حمایت دولت برای بازارسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید