موفقیت کوو ایران برکت در ایجاد ایمنی و فراوری آنتی بادی، شروع فازسوم مطالعات بالینی از هفته آینده

به گزارش دَبی بلاگ، ثبت نام از داوطلبان برای شرکت در فاز سوم مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام از امروز شروع شد.

موفقیت کوو ایران برکت در ایجاد ایمنی و فراوری آنتی بادی، شروع فازسوم مطالعات بالینی از هفته آینده

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ثبت نام از داوطلبان برای شرکت در فاز سوم مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن فراوریی ستاد اجرایی فرمان امام از امروز شروع شد.

صبح امروز مسئولان اجرایی واکسن کوو ایران برکت در نشستی خبری درخصوص مراحل انجام فاز دوم و سوم تست انسانی این واکسن و زمان خاتمه این مطالعات توضیحاتی ارائه کردند.

سیدرضا مظهری رئیس سامانه 4030 درخصوص شروع مرحله اجرایی فاز سوم مطالعات بالینی گفت: از امروز تمام علاقمندان به تزریق واکسن برکت در فازن هایی مطالعات بالینی در رده سنی 18 تا 75 سال و در 6 شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان و بوشهر میتوانند به وسیله تماس با سامانه 4030 و یا به وسیله اپلیکیشن آی گپ (#10*4030*) در این مرحله ثبت نام نمایند.

وی اضافه کرد: پس از تماس داوطلبان با این سامانه، ابتدا یک فایل صوتی از شرایط و خصوصیات لازم این مرحله برای آنان پخش میگردد و پس از تأیید ازسوی کاربر، ثبت نام اولیه انجام میگیرد.

مدیر اجرایی فازسوم مطالعات بالینی واکسن فراوریی ستاد اجرایی فرمان امام اضافه کرد: پس از غربالگری اولیه، همکاران ما با این افراد تماس میگیرند و زمان و مکان دقیقی که باید این داوطلبان برای انجام معاینات و آزمایش های اولیه مراجعه نمایند را به آنان اطلاع میدهند.

وی اعلام نمود:در این مرحله تزریق بر روی 20 هزار نفر انجام خواهد شد و این 20 هزار نفر باید علاوه بر حضور در 6 شهر تهران، کرج، مشهد، بوشهر، اصفهان و شیراز و همچنین حضور در محدوده سنی 18 تا 75 سال، ویژگی هایی به لحاظ شرایط جسمی و سلامت هم برخوردار باشند.

رئیس هیئت مدیره برکت تل ادامه داد: براساس پروتکل اعلامی وزارت بهداشت، افرادی که دارای بیماری مزمن کنترل نشده مانند دیابت، زنان باردار، افرادی که درحال حاضر درگیر با کرونا باشند و مواردی ازاین قبیل امکان حضور دراین مطالعات را ندارند که اطلاعات تکمیلی ازطریق 4030 و همچنین اپلیکیشن آی گپ دراختیار داوطلبان قرار میگیرد.

حامد حسینی مجری کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت نیز دراین مراسم گفت: با توجه به مجوز های اخذ شده از سوی مراجع ذیربط، فازسوم تزریق و آخرین مرحله مطالعات بالینی واکسن برکت را در نیمه اول اردیبهشت شروعخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: مرحله اول تزریق واکسن در فاز دوم مطالعات برروی تمام داوطلبان صورت گرفته و تعدادی از آنان تزریق دوم را هم دریافت نموده اند، نتایج روزانه فاز دوم به صورت مرتب به وزارت بهداشت ارسال شده و نتیجه نهایی این فاز هم در هفته دوم اردیبهشت تقدیم خواهد شد.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص احتمال شروع واکسیناسیون عمومی ازطریق این واکسن همزمان با فاز سوم مطالعات گفت: براساس پروتکل وزارت بهداشت و قوانین موجود، ما اجازه تزریق بر روی 20 هزار نفر را دراین مرحله داریم و طبق مقررات باید دو ماه پس از شروع این فاز و معین شدن نتیجه آن، درخصوص تزریق عمومی تصمیم گرفته گردد، اما طبق قوانین بین المللی و در شرایط اضطراری، امکان درخواست اورژانسی برای تزریق عمومی واکسنی که ایمنی و عوارض آن درفاز یک و دو تأیید شده، وجود دارد که البته تصمیم گیری دراین خصوص به عهده وزارت بهداشت است.

مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا هم دراین نشست خبری گفت: در فاز اول تست واکسن به دنبال این بودیم که ببینیم آیا واکسن عوارضی دارد یا نه، در فاز دوم به دنبال تشخیص میزان فراوری آنتی بادی در بدن داوطلبان و میزان دوز لازم برای تزریق بودیم و در فاز سوم هم باید ببینیم که آیا این واکسن، افراد را دربرابر ویروس مقاوم میکند یا نه.

مسئول نظارت بر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت اضافه کرد: تا کنون واکسن فراوریی ستاد اجرایی فرمان امام به بیش از 350 نفر تزریق شده ومیزان فراوری آنتی بادی در خون این افراد بسیار بالا و امیدوار نماینده بوده است که نتایج نهایی ایمنی زایی در فاز دوم را طی روز های آینده تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

وی اضافه کرد: در فاز دوم واکسن به 200 نفر 19 تا 50 سال و 80 نفر هم 51 تا 75 سال تزریق شده و نه تنها هیچ عوارض خاصی مشاهده نشده بلکه فراوری آنتی بادی هم در سطح بسیار قابل قبولی بوده است، در فازسوم هم واکسن را به 20 هزار نفر تزریق میکنیم.

محرز اعلام نمود:این واکسن را یکی از ایمن ترین واکسن های جهان میدانم و و امیدوارم به زودی فراوری انبوه این واکسن به دست مردم برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 17256

به "موفقیت کوو ایران برکت در ایجاد ایمنی و فراوری آنتی بادی، شروع فازسوم مطالعات بالینی از هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت کوو ایران برکت در ایجاد ایمنی و فراوری آنتی بادی، شروع فازسوم مطالعات بالینی از هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید