پرآوازه ترین جاذبه های دنیا را در ایران ببینید!

به گزارش دَبی بلاگ، تمام جاذبه های دنیا در ایران جمع شده اند! شاید خواندن این جمله برایتان کمی عجیب و اغراق آمیز به نظر بیاید، اما باید بدانید که کاملا واقعی است. نمونه هایی از برترین جاذبه های دنیا که سالانه میلیون ها نفر بازدیدکننده دارند می توانید با سفر به جای جای کشورمان ایران بازدید کنید.به طور مثال یکی از معروف ترین جاذبه های دنیا دره کرند کانیون است که گردشگران زیادی برای بازدید از آن ها باید از این قاره به قاره دیگری بروند، این در حالی است که برای دیدن نمونه مشابه آن تنها کافی است به استان لرستان رفته و از دره خزینه دیدن کنید. به این تریب شما می توانید با صرف هزینه بسیار کمتری از برترین جاذبه های دنیا در خوده ایران بازدید کنید. ما در ادامه می خواهیم به نمونه های بیشتری در این زمینه اشاره داشته باشیم، با ما همراه باشید.ما به شما قول می دهیم که پس از خواندن این مطلب قطعا برنامه سفرتان را به سمت یکی از این جاذبه های تنظیم خواهید کرد.

پرآوازه ترین جاذبه های دنیا را در ایران ببینید!

تنگه شیرز در کوهدشت لرستان

جاذبه جذاب دیگری که از جاذبه های دنیا در ایران می توان از آن نام برد تنگه شیرز است. نمونه مشابه این تنگه در کشور استرالیا هم پیدا می گردد که نام آن دره پادشاهان است. تنگه شیرز در بین استان های کرمانشاه، ایلام و لرستان قرار گرفته است و 50 کیلومتر با شمال شرق کوهدشت فاصله دارد. در طول جهتی که برای رسیدن به این تنگه طی خواهید کرد، گل های رنگارنگی را خواهید دید که روحتان نوازش خواهد نمود. دو کیلومتر سرانجامیی جهت یک جاده خاکی است و با عبور از دیواره سنگی بلند جهت پیاده روی به سمت تنگه شروع خواهد شد.

دره پادشاهان در تریتوری استرالیا

نمونه مشابه تنگه شیرز در کشور استرلیا دره پادشاهان (Kings Canyon Australia) نام دارد. بخشی از پارک ملی واتارکا در تریتوری شمالی قرار گرفته است و این دره در انتخای غربی george gill range و در فاصله 323 کیلومتری جنوب غربی alice springs نیز قرار گرفته است، جالبه بدانید که ارتفاع دیواره های این دره به 300 متر هم می رسد.

سواحل شب تاب وادهو در مالدیو، آینه ای از آسمان در دل دریا

یکی از جاذبه های معروف در دنیا جزیره وادهو در مالدیو است که از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعت محسوب می گردد. ساحل وادهو در مالدیو یکی از مجموعه سواحل پربازدید است که به دلیل شرایطی که دارد و تبلیغاتی که برای آن انجام شده است تبدیل به یکی از جذاب ترین مناطق دنیا شده است. ویژگی خاص این ساحل در شب نمایان است، زمانی که آب این ساحل زیبا به صورت کاملا رویایی در تلالو نور مهتاب میدرخشد.لازمه بدانید که دلیل درخشش این سواحل در شب وجود فیتوپلانکتون ها یا میکروب های دریایی شب تاب است که آب دریا را شبیه به آیینه ستاره ها بر روی زمین می نماید.

سواحل شب تایی در چابهار نمونه مشاهده وادهو

یکی دیگر از جاذبه های دنیا در ایران که نمونه مشابهی از سواحل شب تاب وادهو در مادیو است، سواحل شب تاب بندر لنگ در چابهار است. مطابق با فرایندی که برای وادهو در مالدیو گفتیم در دریای بزرگ چابهار هم است، وجود الماس های آبی که مخصوصا در شب هایی که مهتابی نیست، به خوبی در ساحل تنگ قابل مشاهده است. این نقاط آبی و درخشان در واقع باکتری ها، پیلانکتون ها و بسیاری از حلزون هایی هستند که در این آب ها زندگی می نمایند و در واقع عواملی هستند که به عنوان شگفت انگیز ترین و زیباترین ترکیب در این محیط شناخته می شوند.

کوه های مریخی صحرای آتاکاما شیلی

حتما تا به حال نام کوه های مریخی که در چابهار هستند به گوشتان خورده است، قبل از اینکه بخواهیم درباره این کوه ها صحبت کنیم می خواهیم به کشور شیلی و بیابان آتاکاما برویم. این نقطه یکی از خشک ترین نقاط روی زمین است و سالانه کمتر از 250 میلی متر بارش در آن در رخ می دهد. به همین دلیل این منطقه درخت و سایه ندارد، کسی در آن زندگی نمی نماید و آلوده نیست، در این منطقه کوه هایی وجود دارد که به کوه های مریخی مشهور شده اند، اگر بودجه کافی برای رفتن به شیلی را ندارید می توانید برای تماشای این کوه ها به چابهار بروید.

کوه های مریخی چابهار

شاید سفر به سیاره مریخ برای همگان امکان پذیر نباشد، اما جای نگرانی نیست کسانی واقعا دوست دارند نمادهایی از این سیاره را در کره زمین ببینند می توانند به چابهار سفر نمایند و به سمت کوه های مینیاتوری بروند. این کوه ها در نزدیکی ساحل کچو تا خلیج گواتر قرار گرفته و از جمله پدیده های مورفولوژی در این منطقه به شمار می رود.کوه های مریخی یکی از جاذبه های دنیا در ایران است که هواداران بسیاری نیز دارد.

گرند کانیون، دره ای شگفت انگیز و منحصر به فرد

قطعا تا به حال نام گرند کانیون به گوشتان خورده است، عکس های جذاب و بی نظیری از آن دیده و جرات می توانیم بگوییم که دوست داریم یک روز این جاذبه طبیعی بی نظیر را از نزدیک ببینیم، اما خبر خوبی که برای ما ایرانی ها وجود دارد این است که نمونه ای کاملا مشابه به طوری گاهی ممکن است ما را به شک بینداز از این جاذبه ایران ایران خودمان وجود دارد. این که بدانیم برای دیدن همچنین جاذبه ای نیازی نیست که به قاره دیگری برویم می تواند برایمان بسیار شاد نماینده باشد.

دره خزینه در لرستان نمونه مشابه گرند کانیون در ایران

دره خزینه در ایران نمونه مشابه گرند کانیون در آمریکا! دره خزینه از جذاب ترین و معروف ترین جاذبه های لرستان است، دره ای شگفت انگیز که در طی سال های بسیار شکل گفته است. عبور رودخانه کرخه از میان دره زیبایی آن را چندین برابر نموده است. در کنار تمامی این شگفتی ها بر روی آن پل معلقی ساخته شده که با طول 112 و ارتفاع 85 متر، عنوان مرتفع ترین پل معلق خاور میانه را بدست آورده است (ارتفاع پل معلق مشکین شهر 5 متر از این جا کمتر است).

پارک ملی ژانگی دانکسیا، کوهستانی رنگارنگ در چین

پارک ملی ژانگی دانکسیا که به کوهستان رنگارنگ در چین معروف است کوهی است معمولی با قله های نوک تیر و تپه های گرد که زمانی که شما از دور آن را مشاهده می کنید گویی جعبه مدادرنگی با هزاران رنگ را خواهید دید. مجموعه ای از رنگ های سرد و گرم در کنار هم لذت قدم زدن بر روی آن ها هزاران هزار بار دلپذیرتر می نماید.گفتنی است که بگوییم در سال 2010 این کوهستان رنگی با نام پارک ملی ژانگی دانکسیا معروف است به عنوان یک سایت میراث دنیای در یونسکو نام گذاری شد و عکس هایی از آن ها در مجامع بین الملل منتشر گشت و همین خود دلیلی بر معروفیت این کوهستان بود.برای آشنایی بیشتر و کاملتر با پارک ملی ژانگی دانکسیا می توانید مطلبی که به طور اختصاصی در مورد این جاذبه نوشته ایم را نگاهی بکنید.

کوه های رنگین کمانی آلاداغ لار در زنجان

نمونه ای کاملا مشابه به کوه های رنگین کمانی ژانگی دانکسیا در چین در ایران هم وجود دارد. کوه های رنگین کمانی آلاداغ لار یکی از جاذبه های دنیا در ایران است و در 25 کیلومتری شمال شرق تبریز و در شهرستان ماهنشان قرار دارند. مرتفع ترین نقطه آن ها کوه بلقیس است که 3300 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و وسعت آن ها چیزی در حدود 70 کیلومتر مربع می باشد.

تلفیقی از کویر و اقیانوس در سواحل نامیبیا

سواحل نامیبیا از ساحل اسکلت در شمال تا رودخانه نارنجی در جنوب 1600 کیلومتر طول دارند. تلاقی تل های شنی روان با اقیانوس اطلس مناظر زیبایی را پدید آورده است. به دلیل وجود تل های شنی روان، این منطقه ساحلی وسیع دهکده هایی انگشت شمار دارد و جمعیت کمی در این مناطق ساکن است به طوریکه نامیبیا پس از مغولستان دومین کشور در دنیا با کم ترین تراکم جمعیتی است. در ادامه تصاویری زیبا از سواحل نامیبیا را می بینید.

روستای تنگ در چابهار، محل تلاقی کویر و دریا

یکی دیگر از جاذبه های دنیا در ایران مهمترین ویژگی های تلاقی بین کویر و اقیانوس است روستایی به نام تنگ در چابهار است. روستای تنگ بخش کوچکی است در شهر چابهار که به دلیل تلاقی کویر و دریا در این منطقه جذابیت های ویژه ای به وجود آمده که یکی از آن گل فشان ها و صیادی مردمانش است که جلوه بی نظیری را به این روستا بخشیده است. شهرستان کنارک که در جنوب شرقی ایران و در سواحل زیبای دریای عمان قرار گرفته است، از دیرباز با اسکله صیادی بزرگ و فعالش یاد می گردد. جاذبه های طبیعی بکر و بی نظیری در این بخش کوچک بندری وجود دارد دل هر گردشگری را می برد.

کوه های مینیاتوری دره گوبلین یوتا آمریکا

گاهی ممکن است که در میان یک بیابان بی سرانجام بتوانید دنیایی از زیبایی های بی حد و حصر را مشاهده کنید. در دره گوبلین مجموعه از کوه های مینیاتوری وجود دارد که به طور طبیعی و بدون دخالت هیچ دستی تبدیل به جاذبه های منحصر به فردی شده اند. اگر دوست دارید که بازدید از این کوه ها بروید ولی شرایط سفر از این قاره به قاره دیگر را ندارید تنها کافیست به شهر کرمان در ایران برویم، مشابه همین جاذبه شاید حتی مراتب جذاب تر را خواهید دید. در مورد این جاذبه در پارگراف بعد صحبت خواهیم کرد.

کوه های مینیاتوری در کویر لوت کرمان

کشورمان به اندازه زیبا و جذاب است که می توان سال های سال در آن به گردشگری پرداخت و هر روز مکان های بکر و تازه ای را پیدا که تا به حال هیچ کسی آنجا نرفته است. کلوت شهداد یکی از جاذبه های دنیا در ایران که نمونه مشابه آن در دره گوبلین یوتا واقع شده است، این منطقه سالانه مسافران زیادی را به سمت خود جذب می نماید.

دریاچه صورتی گیبسون استرالیا

برخی از جاذبه های دنیا نه تنها به دلیل زیبایی که دارند بلکه به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و نسبتا عجیبی که دارند در دنیا مطرح شده اند؛ دریاچه صورتی گیبسون استرالیا که نمونه آن را در چابهار خودمان هم دارید یکی از این موارد است. این ساحل در جنوب استرالیا قرار گرفته و محل دقیق آن در جزیره میدل در مجمع الجزایر ریشرشی (Recherche Archipelago) است.

دریاچه صورتی لیپار چابهار، یکی دیگر از جاذبه های دنیا در ایران

تالاب لیپار یکی از جاذبه های دنیا در ایران است که در کرانه دریای عمان ایران واقع شده است و تنها چهار نمونه مشابه از آن در سراسر دنیا مشاهده شده است. این دریاچه به دلیل رنگ صورتی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از نظر زیست محیطی بسیار امن و فوق برای تعداد زیادی از گونه های جانوری به شمار می روند؛ ولی برخی از این تالاب ها در دیگر نقاط دنیا که شاید شمارشان به تعداد انگشتان یک دست باشند، به دلیل رنگ خاص خود از بقیه متمایز شده اند. آب این تالاب ها بنا به دلیل وجود باکتری ها و پلانکتون های گیاهی به رنگ شیر - توت فرنگی است و از اینرو، برای نوشیدن به نظر مناسب می رسند، ولی در واقعیت جزو شورترین آبگیرهای دنیا هستند. به شدت توصیه می گردد که این آب را میل نکنید.در صورتی که تمایل داشتید به سمت دریاچه صورتی لیپار در چابهار بروید و اطلاعاتی در مورد نحوه سفر داشتید می توانید مطلبتالاب لیپار دریاچه صورتی ایران در شهر چابهار را مطالعه کنید.

صخره های بوندا در استرالیا

حدود 200 کیلومتر که از امتداد بزرگراه استرالیا برویم، صخره هایی به نام بوندا را مشاهده خواهیم کرد. این صخره ها مجموعه های درخشان دریایی هستند که ارتفاع آن ها به 120 متر هم می رسد در حقیقت این صخره ها نشانگر این هستند که سنگ آهک وسیعی از خشکی دلف Nullarbor به اقیانوس ها می رسد. این صخره ها مرتفع و به اصطلاح وحشی هستند، صخره های بوندا در استرالیا از طولانی ترین طول نواحی بی نظیر صخره و بهترین مکان برای تماشای نهنگ های این اقیانوس در بین ماه های ژوئن و اکتبر هستند.

سواحل صخره ای مرتفع اقیانوسی بریس چابهار

از دیگر جاذبه های دنیا در ایران می توان به سواحل صخره ای مرتفع در اقیانوس پریس چابهار اشاره نمود. یک ساحل صخره ای با نام ساحل دریا بزرگ که از تفرجگاه های ساحلی چابهار به شمار می رود. موج های این اقیاوس بعد از برخورد با صخره های کنار این ساحل چندین متر به هوا می روند و جلوه و نمای بی نظیری را به وجود می آورند. در بین ماه های مرداد و شهروید که مصادف با وزش بادهای موسمی است ارتفاع امواج این منطقه به 15 مترهم می رسد.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1964

به "پرآوازه ترین جاذبه های دنیا را در ایران ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرآوازه ترین جاذبه های دنیا را در ایران ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید