پریکستولن؛ صخره ای در یک قدمی آسمان

به گزارش دَبی بلاگ، صخره پریکستولن که فتوژنیک ترین منطقه کشور نروژ به حساب می آید، گردشگران را به دلهره آورترین و شگفت انگیزترین تجربه سفری دعوت می نماید.

پریکستولن؛ صخره ای در یک قدمی آسمان

صخره پریکستولن

پریکستولن نام صخره ای عظیم و مرتفع در کشور نروژ است. این صخره با 604 متر ارتفاع، در منطقه لیسفوردن نروژ و در نزدیکی شهر استاوانگر که چهارمین شهر عظیم نروژ به شمار می رود قرار گرفته و بین گردشگران داخلی و خارجی این کشور کاملا شناخته شده و پرطرفدار است. بر فراز این صخره عظیم؛ محوطه ای به ابعاد تقریبی 25 در 25 متر قرار گرفته است که کاملا مسطح است و با توجه به منظره استثنایی و غیرقابل وصف آن، همیشه گردشگران مختلفی به این منطقه سفر می نمایند. با این بخش از خبرنگاران همراه باشید.

چگونگی شکل گیری پریکستولن

صخره های پریکستولن چین خوردگی های جوانی به شمار می فرایند که در حدود ده هزار سال پیش بر اثر حرکت یخچال های قطبی و یخ زدگی آب، شکل گرفته اند. پریکستولن به معنی سکوی خطابه خوانی و موعظه است.

چگونه به پریکستولن برسیم؟

گردشگرانی که قصد سفر به پریکستولن را دارند، می توانند از دو طریق زمینی یا با استفاده از کشتی های کوچک روی رودخانه سفر نموده و خود را به پایین صخره برسانند، زیرا علاوه بر گذرگاه زمینی، جهت آبی و قابل قایقرانی تا پایین صخره امتداد داشته و این امکان را فراهم می نماید تا گردشگران از طریق قایق های ویژه خود را به این صخره برسانند.

سفر با قایق بیشتر به افراد غیرحرفه ای توصیه می گردد تا انرژی خود را در پیاده روی پیش از رسیدن به صخره از دست ندهند، زیرا برای سفر زمینی باید خود را آماده 25 کیلومتر پیاده روی پیش از صعود بکنید؛ چون نزدیک ترین پارکینگ ماشین در این فاصله قرار گرفته است. برای صعود اصلی به بالاترین نقطه این صخره سه تا چهار ساعت پیاده روی و کوهنوردی در پیش رو دارید.

زمان مناسب سفر

ذکر این نکته نیز لازم است که در پاییز و زمستان به هیچ عنوان امکان صعود بدون داشتن تجهیزات حرفه ای وجود ندارد و سراسر این منطقه پوشیده از برف و یخ است؛ در حالی که در روزهای گرم سال با پای پیاده و بدون هیچ وسیله می توان به قله رسید.

یکی از دلایل شهرت و محبوبیت پریکستولن، به جز چشم انداز زیبا و فوق العاده آن، نوع زاویه های تند صخره و لبه های تیز کناره آن است. این یخ زدگی باعث ایجاد شکاف ها و ترک های زیادی در کوهستان شده که بعضی از آن ها هنوز در صخره وجود داشته و فعال اند و به همین دلیل این محل به صورت دوره ای مورد بازدید و آنالیز زمین شناسان قرار گرفته و سلامت گردشگران و امنیت منطقه تائید می گردد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر نوشتار نروژ؛ سرزمین شفق های قطبی را بخوانید.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11994

به "پریکستولن؛ صخره ای در یک قدمی آسمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پریکستولن؛ صخره ای در یک قدمی آسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید