پنت هاوس چیست و آیا زندگی در آن به هزینه اش می چربد؟

به گزارش دَبی بلاگ، وقتی پای خرید واحدی در یک آپارتمان بلند مرتبه به میان می آید مطمئناً با اصطلاحات زیادی برخورد خواهید داشت. پنت هاوس از جمله این اصطلاحات است که شاید برای بسیاری کمی گنگ و نا آشنا باشد. پنت هاوس می توانند شرایط و مزیت های خوبی را برای زندگی افراد به دست می دهد. از همین رو در این مطلب از ویکی ساختمون قصد داریم که به پرسش بسیاری از شما مبنی بر اینکه پنت هاوس چیست پاسخ دهیم و در ادامه مروری بر این واحد های مجلل داشته باشیم و چند نمونه از آن در ایران و دنیا را به شما معرفی کنیم.

پنت هاوس چیست و آیا زندگی در آن به هزینه اش می چربد؟

پنت هاوس واقعاً چیست ؟

در پاسخ به پرسش پنت هاوس چیست باید عنوان داشت که تعاریف مختلفی از واحد های پنت هاوس ارائه شده است. از لحاظ لغوی این اصطلاح در لغت نامه دهخدا به این صورت معنی شده است. یک آپارتمان لوکس و مجلل که در طبقه آخر یک برج ساخته می گردد و معمولاً مساحت آن بیشتر از طبقات پایین است و در نتیجه دارای حیاط است. در دیکشنری کمبریج هم پنت هاوس عبارت است از یک واحد آپارتمان راحت و عظیم یا مجموعه ای از اتاق ها در بالای یک هتل یا ساختمان بلند.

مطلب پیشنهادی: طراحی بهار خواب : از چیستی تا ایده های جذاب و نکات کاربردی!

داستان شکل گیری پنت هاوس هم شاید کمی عجیب و غریب باشد. در واقع داستانی از فرش به عرش است. به طوری که پنت هاوس عبارتی انگلیسی است که به معنی خانه نقاش است. در گذشته نقاش ها و هنرمندانی که از درآمد پایینی برخوردار بودند و پول خرید خانه ای معمولی را نداشتند در اتاق های زیرشیروانی زندگی می کردند. به مرور زمان و با تمایل طبقه اشرافی به زندگی و وقت گذراندن در این خانه های مرتفع، پنت هاوس ها تبدیل به لوکس ترین بخش ساختمان شدند و نقاش ها جای خود را به ثروتمندان و اشراف دادند.

تفاوت پنت هاوس با سایر واحدهای آپارتمانی در چیست ؟

بعد از پاسخ به پرسش پنت هاوس چیست باید به ویژگی آن پرداخت. واحد هایی که عنوان ثقیل پنت هاوس را یدک می کشند صرفاً به بودن در آخرین طبقه و عظیم بودن محدود نمی شوند و باید از ویژگی منحصر به فرد دیگری نیز برخوردار باشند که همه آن ها در راستای خاص جلوه دادن آن واحد در میان سایر واحد های ساختمان دست به دست هم می دهند. در ادامه به بعضی از ویژگی های شاخص واحد های پنت هاوس اشاره شده است.

قیمت بسیار بالا

پنت هاوس ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که برای شخصی که خواستار آن ها است ارزان تمام نخواهد شد. تمامی زرق و برق های کور نماینده پنت هاوس های مجلل تاثیر خود را بر قیمت خواهند گذاشت. ذره به ذره این واحد های لوکس و مجلل عمدتاً از مصالحی با کیفیت ساخته می شوند. علاوه بر کیفیت مصالح، تجهیزات و امکانات رفاهی منحصر به فردی نیز در آن ها تعبیه می گردد.

برخورداری از طراحی داخلی و خارجی خاص

از دیگر ویژگی های شاخص پنت هاوس ها در یک برج متفاوت بودن آن از دیگر واحد های ساختمانی است. معماری خارجی و طراحی داخلی واحد پنت هاوس باید به گونه ای باشد که خاص بودن از آن بریزد. این خاص بودن در تمامی قسمت های واحد پنت هاوس قابل مشاهده است.

ارائه امکانات منحصر به فرد

با اینکه واحد پنت هاوس با دیگر واحد ها در یک برج قرار دارند اما از نظر امکانات می توانند با آن ها تفاوت هایی داشته باشند. بسیاری از پنت هاوس ها دارای سالن ورزشی، سینما و استخر مختص خود هستند. از دیگر امکانات خاص پنت هاوس می توان به روف گاردن، استخر روی بام، سونا، جکوزی، آسانسور اختصاصی حمل ماشین به داخل واحد، آسانسور شیشه ای اختصاصی، دستگیره ها و شیرآلات خاص و لوکس، سیستم سرمایشی و گرمایشی از کف، استفاده از انواع روش های فراوری برق مانند فراوری برق از انرژی خورشید، سیستم ضد حریق، سیستم صوتی، زمین ورزشی و باغچه اشاره نمود.

مطلب پیشنهادی: چگونه جکوزی بسازیم ؛ انواع و هزینه تمام شده آن چقدر است؟

فضایی بسیار عظیم و دلباز

تمامی امکانات و ویژگی های منحصر به فرد واحد های پنت هاوس، در صورتی می توانند رفاه و آسایش لازم را برای افراد در پی داشته باشند که از مساحت بالایی برخوردار باشند. بسیاری از پنت هاوس به این منظور در چند طبقه ساخته می شوند.

مزایای زندگی در پنت هاوس چیست ؟

تمامی تمهیداتی که در ساخت پنت هاوس ها به کار گرفته می گردد در کوشش هستند که تجربه خاصی را برای کاربرد به ارمغان داشته باشند. در زیر به چند مورد از مزیت های زندگی کردن در چنین واحدهای لوکسی اشاره شده است.

  • زندگی در واحدهای آپارتمانی یعنی دور از فضاهای باز مانند حیاط اما موضوع در مورد پنت هاوس ها مقداری متفاوت است. این واحدهای عظیم یک فضای باز عظیم را با تمامی امکانات در اختیار شما قرار می دهند که حتی در بسیاری از جهات می توانند از حیاط های خانه های ویلایی هم بهتر باشند.
  • زندگی در پنت هاوس ها یعنی شما هر روز به یک نمای ابدی و بسیار زیبا دسترسی دارید.
  • شلوغ بودن و داشتن همسایه هایی پر سر و صدا از معایب زندگی آپارتمانی است. پنت هاوس ها در فضایی به دور از دیگر واحد ها طراحی می شوند و از این رو از هر گونه سر و صدای اضافی به دور هستند. از طرفی هم شما با رفتن به ارتفاع و فاصله دریافت از خیابان های شلوغ، از ترافیک و سایر سر و صداهای آزاردهنده شهر که ممکن است در طبقات پایین آپارتمان تجربه کنید، دور خواهید بود.
  • از دیگر مزایای زندگی در پنت هاوس می توان به سطح بالای امنیت و تأسیسات ایمنی در آن اشاره نمود. هر تجهیزاتی که به امنیت و ایمنی باشد در این واحد ها تعبیه و نصب می شوند.
  • دسترسی بسیار راحتی به نور طبیعی خورشید خواهید داشت. واحد های چند نبش پنت هاوس نورگیر بسیار خوبی دارند و در هر موقع روز می توان از آن بهره لازم را برد.
  • از آنجایی که بسیاری از پنت هاوس در ارتقای بالا و آخرین طبقه برج ها قرار دارند، از هر گونه آلودگی و ورود حشرات به فضای داخل به دور هستند.

معایب زندگی در پنت هاوس

علی رغم اینکه بودن در واحد های لوکس و مجلل پنت هاوس مزایای زیادی دارد اما این موضوع نباید باعث گردد که از معایب آن غافل شد. در زیر به غیر از هزینه بالایی پنت هاوس ها به چند مورد دیگر از معایب آن ها اشاره شده است.

  • چند نبش بودن پنت هاوس ها باعث می گردد که نور خورشید به طور پیوسته به فضای داخل بتابد که می تواند باعث گرم شدن بیش از اندازه آن گردد از طرفی هم در زمستان گرم کردن فضای داخل به انرژی بالاتری احتیاج خواهد داشت که متعاقباً باعث بالا رفتن هزینه ها خواهد شد.
  • زندگی در پنت هاوس یعنی بودن در آخرین طبقه برج و این به معنی وابستگی بسیار زیاد شما به آسانسور خواهد بود.
  • در بعضی از پنت هاوس ها پشت بام شما مکانی عمومی خواهد بود که این موضوع می تواند در مواردی باعث ناراحتی ساکنین پنت هاوس گردد. پس اگر قصد خرید پنت هاوس دارید با این موضوع دقت خاصی داشته باشید.

پنت هاوس های معروف تهران

بعد از این همه بحث پیرامون چیستی و مزایا و معایب پنت و هاوس ها شاید بد نباشد که چند نمونه از آن ها را در همین کشور خودان ایران به شما معرفی کنیم.

پنت هاوس برج مسکونی پارامیس در خیابان فرشته

برج پارامیس دارای 13 طبقه است. از مهم ترین امکانات این برج می توان به 450 متر پنت هاوس، 150 مترمربع سال اجتماعات، 300 مترمربع استخر و 100 متر سالن ورزشی اشاره نمود.

پنت هاوس رولکس فرمانیه

پنت هاوس رولکس فرمانیه از معروف ترین پنت هاوس های موجود در تهران است که افراد مشهوری نیز در آن ساکن هستند. به طور کلی این پنت هاوس دارای 75 واحد مجزا است که از نظر امکانات هم هر چی دلتان بخواهد را در خود جای داده است.

پنت هاوس چناران الهیه

یکی از مجلل ترین پنت هاوس های تهران است. این برج 13 طبقه دارای 26 واحد مسکونی است. این برج دارای زیربنای 2000 متر لابی، 500 مترمربع استخر و سالن ورزشی بسیار مجهز است. وجود آب نماهای زیبا و آبشار بر جذابیت این برج افزوده است. درب این برج بر اساس پلاک خودروی ساکنان باز می گردد.

پنت هاوس برج روما رزیدنس کامرانیه

پنت هاوس های برج رزیدنس از دیگر پنت هاوس های بسیار معروف تهران است. روما رزیدنس شامل 65 واحد مسکونی در 15 طبقه است که تمام واحدها جوری طراحی شده اند تا حتی ساکنان طبقه اول آن هم چشم انداز منحصربه فردی داشته باشند. این ساختمان دو پنت هاوس در طبقات 14 و 15 با متراژهای 926 و 1400 متری دارد.

پنت هاوس برج آلتون کورت

مجتمع مسکونی آلتون کورت در زمینی به مساحت 5600 مترمربع و با زیر بنای کل 27000 متر مربع در منطقه نیاوران (تهران) احداث شده است. این مجتمع در 24 طبقه (18 طبقه مسکونی روی همکف و 5 طبقه زیرزمین) شامل 60 واحد آپارتمان مسکونی (200 الی 640 مترمربع)، یک واحد پنت هاوس دوبلکس و یک تریبلکس به مساحت های 500 و 640 مترمربع و 150 واحد پارکینگ است.

سخن آخر

در این مطلب سعی داشتیم به پرسش بسیاری از شما در مورد پنت هاوس چیست پاسخ دهیم. پنت هاوس که داستان فرش به عرشی را تجربه نموده اند امروزه به یکی از واحد های لوکس آپارتمانی تبدیل شده اند که بسیاری با صرف هزینه های نجومی زندگی در آن را طلب می نمایند. زندگی در پنت هاوس ها می تواند مزایا و حتی معایبی نیز داشته باشد که در بالا در مورد آن ها بحث شد. در تهران ها کم از این پنت هاوس ها نداریم که به چند مورد از معروف ترین آن ها اشاره شد.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8350

به "پنت هاوس چیست و آیا زندگی در آن به هزینه اش می چربد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنت هاوس چیست و آیا زندگی در آن به هزینه اش می چربد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید