چهار چالش بزرگ تیم ملی فوتبال عراق قبل از رویارویی با ایران

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، تیم های ملی فوتبال ایران و عراق روز 23 آبان در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022 و انتخابی جام ملتهای 2023 آسیا در شهر بصره به مصاف هم می روند؛ هرچند که برگزاری این بازی به خاطر اعتراضات مردم عراق در این کشور و در تاریخ معین شده هنوز قطعی نیست.

چهار چالش بزرگ تیم ملی فوتبال عراق قبل از رویارویی با ایران

سایت عربی کوره در گزارشی به مسائلی اشاره نمود که ممکن است در این شرایط برای تیم ملی عراق در آستانه بازی با ایران به تهدیدی برای این تیم تبدیل گردد.

سایت کوره نوشت: کار تیم ملی عراق مقابل ایران به هیچ وجه آسان نیست چرا که باخت ایران در بازی مقابل بحرین انگیزه آنها را برای جبران بیشتر نموده است. طرفداران عراقی می خواهند تیمشان از این فرصت استفاده نموده و به مرحله نهایی انتخابی راه یابد.

این سایت در ادامه به دغدغه های تیم ملی عراق به این شکل پرداخته است:

جنبه جسمی

تیم عراق در آستانه یک بازی حساس قرار گرفته است و باید آماده سازی خود را به خوبی طی کند اما لیگ فوتبال عراق در روزهای گذشته تعطیل شده و این موضوع کار بدنسازی را سخت می نماید و ممکن است به بازیکنان آسیب بزند. تعلیق لیگ باعث می گردد تا بازیکنانی که در داخل عراق بازی می نمایند دچار ضرر شوند و تفاوت آمادگی بازیکنانی که در داخل و خارج از عراق بازی می نمایند باعث سردرگمی مربیان گردد.

فشار روانی

تیم عراق بعد از تساوی با بحرین و پیروزی مقابل هنگ کنگ و کامبوج هفت امتیازی شد و با امتیازی مشابه نسبت به بحرین در صدر جدول قرار گرفته است. صدرنشینی عراق می تواند فشار زیادی را از نظر روانی روی بازیکنان عراق در آستانه دیدار با ایران ایجاد کند چرا که برد در این مسابقه هم تا حد زیادی صدرنشینی عراق را قطعی می نماید.

موج اعتراضات مردم

این نگرانی وجود دارد که بازیکنان تیم ملی عراق تحت تاثیر موج اعتراضات در شهرهای مختلف عراق قرار بگیرند. بدون شک این مسئله تاثیرگذار است و حتی ممکن است تبعات مثبتی هم در پی داشته باشد؛ درست مثل اتفاقی که در جام ملت های آسیا در سال 2007 افتاد و عراق قهرمان شد. هرچند که ممکن است تبعاتش منفی هم باشد چون چشم انداز کشور مشخص نیست.

در بخش پایانی این گزارش هم به ترکیب نامشخص عراق در بازی با ایران پرداخته شده است و اینکه فدراسیون فوتبال عراق با بعضی از ستارگان این تیم به دلیل غیبت در فیفادی برخورد می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3693

به "چهار چالش بزرگ تیم ملی فوتبال عراق قبل از رویارویی با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار چالش بزرگ تیم ملی فوتبال عراق قبل از رویارویی با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید