کابل های فیبر نوری را فراموش کنید؛ سلام بر پرتوهای نوری اینترنتی با سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه

به گزارش دَبی بلاگ، اگر به جای کابل های فیبرنوری از پرتوهای نوری برای انتقال اطلاعات استفاده شود؛ دستیابی به اینترنت پرسرعت سریع تر خواهد شد.

کابل های فیبر نوری را فراموش کنید؛ سلام بر پرتوهای نوری اینترنتی با سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه

شرکت X Moonshot Factory که به اختصار شرکت X گفته می شود و زیرمجموعه آلفابت (مادر گوگل) است؛ در جدیدترین پروژه خود به نام Taara روی اینترنت مبتنی بر پرتوهای نوری کار کرده و پیروز شده به اینترنت با سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه در کشور کنیا آفریقایی دست پیدا کند.

در پروژه Taara از فناوری مخابرات نوری فضای آزاد (FSOC) استفاده شده است. به این روش که دو ترمینال کوچک Taara در دو سوی یک ارتباط نصب می شود.

تصور کنید در دو سوی یک پل یا رودخانه یا مکانی که امکان کابل کشی فیبرنوری برای اینترنت پر سرعت نیست. حداکثر فاصله این دو ترمینال باید 20 کیلومتر باشد و دید مستقیم به یکدیگر داشته باشند. بعد با کمک فناوری FSOC می توان پرتوهای نوری را از یک ترمینال برای ترمینال بعدی ارسال کرد.

به گفته شرکت X، سرعت اینترنت در این روش به مرز 20 گیگابیت بر ثانیه می رسد. یعنی هزاران نفر می توانند به راحتی روی یوتیوب استریم ویدئو داشته باشند.

صرفه جویی در هزینه ها و برای مناطق خاص

ترمینال های Taara باید در مکان هایی نصب شوند که کاملا یک دید مستقیمی نسبت به هم داشته و مانعی میان آن ها نباشد. بنابراین، باید در بالای برج ها، پشت بام ها، دکل های مخابراتی و جاهای مرتفع نصب شوند.

در این روش انتقال اطلاعات، نیازی به حفر گودال و کابل کشی زمینی نیست و در هزینه های راه اندازی یک اینترنت پرسرعت صرفه جویی می شود. به ویژه، اینکه در مناطقی که دستیابی به اینترنت پر سرعت به خاطر عدم امکان کابل کشی، میسر نیست؛ می توان از پرتوهای نوری استفاده کرد.

فعلا شرکت X پروژه Project Taara را در چندین کشور افریقایی از جمله کنیا در دست بررسی دارد و مشغول رایزنی با اپراتورهای این کشورها برای راه اندازی این سرویس اینترنت پرسرعت است.

اینترنت پرتو نوری سه سال پیش در کشور هند هم آزمایش شده و پس از یک سال کار روی آن در کشور کنیا، به بهره برداری رسمی رسیده است.

چند روز پیش، مودم رده بالای هواوی B818 را معرفی کردیم و گفتیم چند فروشگاه به صورت محدود و ظاهرا استوک آن را وارد بازار…

اپل دیشب سه محصول جدید معرفی کرد. مک بوک ایر، مک بوک پرو 13 اینچی و مک مینی که از پردازنده اپل سیلیکون M1 بهره برده و…

مودم VDSL بی سیم سری N شرکت ACTIONTEC هم به صورت استوک وارد بازار ایران شده است. وقتی نام مودم v1000H اکشن تک را در اینترنت…

پینگ یا تاخیر برای گیمرها از نان شب مهم تر است. هرچقدر یک کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ گیمینگ قوی داشته باشید؛ از جدیدترین کنسول بازی استفاده…

متاسفانه در ایران پریزهای برق هوشمند یا گجت های Plug خوب جا نیفتادند و خیلی کم شاهد استفاده از آن ها هستیم. شما در طول روز چند…

دیروز، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش کاملی از شرایط کیفیت اینترنت در ایران منتشر کرد. این گزارش در 224 صفحه منتشر شده و…

جدیدترین طرح جشنواره شرکت آسیاتک شامل 20 درصد تخفیف اینترنت تی دی ال تی یک ساله است. آسیاتک می گوید افرادی که مشکل جابه جایی دارند و باید در هر…

بسکمک از ما در خانه یک مودم و روتر قدیمی، گوشی قدیمی و تبلت قدیمی داریم یا در آستانه خرید یک مودم و گوشی و…

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: شبکه چی
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 13241

به "کابل های فیبر نوری را فراموش کنید؛ سلام بر پرتوهای نوری اینترنتی با سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابل های فیبر نوری را فراموش کنید؛ سلام بر پرتوهای نوری اینترنتی با سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید