کامل ترین راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی

به گزارش دَبی بلاگ، دبی به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری خاورمیانه و دنیاست که در طول سال از گردشگران زیادی پذیرایی می نماید. این تعداد از گردشگران نیازهای بسیاری دارند که در زمان سفر به دبی باید به آن نیازها پاسخ داده گردد که یکی از آنها رفت و آمد در شهر است. از این رو، قصد داریم سیستم حمل و نقل عمومی دبی و هزینه های آن را مورد آنالیز قرار دهیم و ببینیم. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا کامل ترین راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی را در اختیارتان قرار دهیم.

کامل ترین راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی

خرید ارزانترین بلیط هواپیما دبی

چگونه از حمل و نقل عمومی دبی استفاده کنیم؟

دبی در کل شهر کوچکی است و تمامی اماکن مهم و دیدنی آن با تراکم بسیار بالایی و در نزدیکی هم قرار دارند. این فاصله کم، شاید این تصور را به شما بدهد که می توانید جاهای دیدنی دبی را پیاده طی نمایید. اما این موضوع وقتی به آب و هوای دبی فکر کنیم روشن خواهد شد. در این آب و هوای بسیار گرم، پیاده روی کار جذابی به نظر نمی رسد. مگر در هوای پاییز و زمستان که کمی از گرمای هوا کاسته شده باشد. اما وقتی از تنوع سیستم حمل و نقل عمومی دبی خبردار شوید، ممکن است دیگر فکر پیاده روی هم به فکر شما خطور نکند.

اجاره خودرو در دبی

این روش البته جزو سیستم حمل و نقل عمومی دبی به حساب نخواهد آمد ولی بسیاری از گردشگران در سفر به این شهر تمایل دارند سوار خودروهای لوکس دبی شوند و برای رفت و آمد از این روش استفاده می نمایند.

گرفتن تاکسی در دبی

تاکسی های دبی شاید دارای بالاترین هزینه حمل و نقل در دبی باشند ولی از طرفی راحت ترین آن ها نیز هستند. این تاکسی ها به صورت اختصاصی از مبدا تا مقصد در اختیار شما (و همراهانتان) قرار می گیرند و از این نظر نمی توان به آن ها عمومی گفت و به نوعی خصوصی هستند.

تاکسی های دبی دو مدل دولتی و خصوصی دارند. مدل دولتی دارای بدنه کرم رنگ و سقف های رنگی است و تاکسی های خصوصی این ویژگی را ندارند. تاکسی های خصوصی نیز در قالب پلتفرم هایی مانند اوبر، کریم و دبی تاکسی فعالیت می نمایند.

هزینه استفاده از این سرویس ها از قبل روی اپلیکیشن با توجه به مسیر بین مبدا و مقصد، معین شده و ثابت است. تاکسی های دولتی دبی نیز از پارکومتر استفاده می نمایند و پس از محاسبه مبلغ ورودی با توجه به زمانی که سوار تاکسی می شوید، نسبت به مسافت طی شده، هزینه نهایی را محاسبه خواهند کرد.

اتوبوس درون شهری دبی

دبی دارای ناوگانی از اتوبوس های شهری است که 119 خط متفاوت را شامل می شوند و تقریبا به تمام نقاط دبی دسترسی دارند. از این رو شاید برترین و ارزانترین روش حمل و نقل در دبی از نظر گستردگی همین روش باشد. اتوبوس در دبی جزو ارزان ترین وسایل حمل و نقل عمومی است. قیمت اتوبوس در دبی به نسبت پایین بوده و می توانید به وسیله نول کارت هزینه آن را بپردازید.

نول کارت دبی کارتی شبیه به کارت مترو و اتوبوس ما است که انواع گوناگونی دارد و بعد از پرداخت هزینه خرید آن، می توانید تا هر مبلغی که خواستید، نسبت به شارژ آن اقدام کنید.

مونوریل دبی

اولین مونوریل خاورمیانه در دبی ساخته شد. مسیر مونوریل دبی در حال حاضر فقط مختص رفت و آمد به جزیره نخل جمیرا است. این مونوریل هر روز هفته از ساعت 8 صبح تا 10 شب به مسافران و گردشگران این شهر سرویس می دهد.

تراموا دبی

این تراموا که اولین تراموای ساخته شده در آسیا است، تنها 11 ایستگاه دارد و به منطقه ها گردشگری دبی اختصاص دارد. این تراموا سه واگن دارد که یکی مختص به بانوان و بچه ها، یک واگن عمومی و واگنی دیگر فرست کلاس است.

تنها فرق بزرگ آن با مترو همین تعداد ایستگاه ها است. تعداد ایستگاه های مترو دبی بسیار بیشتر از ایستگاه های ترامواست. پرداخت هزینه آن نیز با نول کارت انجام می گردد، با این شرح که با هر بار سوار و پیاده شدن و بدون توجه به مسافت طی شده، مبلغی ثابت از نول کارت شما کسر خواهد شد.

مترو دبی

متروی دبی روی زمین قرار گرفته است و فقط در بعضی نقاط به زیر زمین می رود. این قطار دارای 5 واگن است که 4 واگن آن به واگن های نقره ای معروف هستند و به صورت عمومی سرویس دهی می نمایند. یک واگن دیگر به دو بخش فرست کلاس و بخش مخصوص بانوان و بچه ها تقسیم شده است.

با یک نگاه به نقشه مترو دبی متوجه خواهیم شد که دارای دو خط و در مجموع 49 ایستگاه است. قطارهای آن نیز دارای خدمات ویژه ای مانند وای فای و خدمات مخصوص معلولان بوده و تمامی ایستگاه ها دارای آسانسور هستند. هزینه استفاده از مترو نیز تنها به وسیله نول کارت قابلیت پرداخت دارد و قیمت بلیط مترو دبی با توجه به مسافتی که طی کردید از شارژ نول کارت شما کسر خواهد شد.

قوانین مترو دبی

قوانین مترو دبی نیز مانند دیگر نقاط دنیا است با این تفاوت که بعضی از آن ها فقط مختص به دبی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. آدامس جویدن، خوردن و آشامیدن در مترو دبی ممنوع است. بعلاوه قرار دادن پا روی صندلی مشمول پرداخت جریمه می گردد، چرت زدن و خوابیدن و کشیدن بی علت ترمز اضطراری قطار نیز در مترو ممنوع بوده و در صورت انجام هر یک از این موارد باید جریمه پرداخت کنید.

حمل و نقل آبی در دبی

علاوه بر حمل و نقل زمینی، حمل و نقل آبی در دبی نیز بسیار مرسوم است. فری یا فرابر، تاکسی های آبی و اتوبوس های آبی از جمله وسایل حمل و نقل عمومی پرکاربرد در دبی هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

فرابر یا فری در دبی

یکی از برترین راه های دسترسی به منطقه ها مختلف ساحلی استفاده از فری ها است. این فرابرها در شش مسیر رفت و آمد می نمایند و هزینه آن ها به صورت نقدی، با کارت اعتباری و با نول کارت قابلیت پرداخت دارند. البته ناگفته نماند که هزینه استفاده از این خدمات به نسبت بالاست و روش ارزانی به حساب نمی آید.

تاکسی دریایی دبی

در فصل هایی که جمعیت حاضر در دبی زیاد است، استفاده از تاکسی های دریایی یکی از برترین راه های فرار از ترافیک است. در حال حاضر 44 ایستگاه تاکسی دریایی در منطقه ها مختلف در دسترس مسافران قرار گرفته است.

اتوبوس دریایی دبی

این اتوبوس ها که قابلیت حرکت در آب و خشکی را دارند مخصوص به مسیر بین جزیره بلو واترز و سواحل مارینا هستند. هزینه استفاده از این وسیله بسیار ارزان است و امکانات خوبی مانند سیستم سرمایشی مناسب را در اختیار مسافرانش قرار می دهد.

سفر ارزانتر به دبی با حمل و نقل عمومی

در این مقاله کوشش بر این بود تمامی راه هایی که می توانید به وسیله آن ها در شهر رفت و آمد داشته باشید و از تفریحات دبی لذت ببرید، معرفی کنیم و به اختصار مورد آنالیز قرار دهیم. شما می توانید با در نظر گرفتن اهداف سفرتان، اندازه احتیاج و استفاده از وسایل حمل و نقل و بعلاوه بودجه ای که در اختیار دارید، یکی از این سیستم ها را انتخاب نموده و به راحتی از آن بهره ببرید.

اگر تجربه سفر به دبی را داشته اید، نظرات خود را درباره سیستم حمل و نقل عمومی این شهر با خوانندگان ما در میان بگذارید.

peyman dehghan

منبع: فلای تودی
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 27773

به "کامل ترین راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامل ترین راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید