کاوشگر رباتیک ناسا 2023 به ماه می رود

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، اکنون معین شده نخستین ماه نورد رباتیک ناسا در چه نقطه ای از قمر زمین فرود می آید.

کاوشگر رباتیک ناسا 2023 به ماه می رود

به گفته مقامات ناسا، ماه نورد VIPER در منطقه Nobile Creater در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود می آید. این کاوشگر در اواخر 2023 میلادی همراه لندری به نام گریفین سوار بر یک موشک فالکون هوی (متعلق به اسپیس ایکس) به سمت ماه ارسال می شوند.

دانیل اندروز مدیر پروژه VIPER در ناسا در این باره می گوید: انتخاب مکان فرود این کاوشگر یک تصمیم هیجان انگیز و مهم است. برای ارزیابی منطقه تحت اکتشاف VIPER، تحقیقاتی چند ساله انجام شد. این ابزار به یک منطقه ناشناخته می رود تا فرضیه هایی را آزمایش کند و در نهایت اطلاعاتی مهم از برای مأموریت های اکتشافی فضانوردان فراهم کند.

VIPER بخشی مهم از برنامه آرتمیس است که با هدف حضور بلند مدت انسان در ماه تا خاتمه دهه 2020 میلادی به فضا انجا می گردد. برای دستیابی به این امر باید از منابع ماه به خصوص یخ های آن استفاده کرد.

مشاهدات و تحقیقات ناسا نشان می دهد در ماه و به خصوص در نزدیکی قطب های آن میزان زیادی آب یخ زده وجود دارد.

منطقه Nobile Crater محلی به وسعت 93 کیلومتر است. کاوشگر 450 کیلوگرمی VIPER یخ های آب زیر چرخ هایش را در نقاط مختلف منطقه مذکور میزان گیری و دسته بندی می نماید. این فعالیت در بازه زمانی معادل حداقل 100 روز زمین با 3 طیف سنج و مته انجام می گردد. طی این فرایند نمونه هایی از عمق یک متری زمین برداشته می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20683

به "کاوشگر رباتیک ناسا 2023 به ماه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر رباتیک ناسا 2023 به ماه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید