کی روش: چین لیپی دارد، اما ما برای مردم ایران بازی می کنیم

به گزارش دَبی بلاگ، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران بعد از پیروزی مقابل عمان و صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا گفت: بازی بسیار درگیرانه و خوبی را شاهد بودیم. بازی امشب در مرحله حذفی برگزار شده و در دقیقه اول مسابقه برای اولین بار چنین تجربه ای را به دلیل عدم تمرکز بازیکن پشت سر گذاشتیم. البته با عملکرد خوب بیرانوند در بازی باقی ماندیم. این یک طرف داستان بود و طرف دیگر این بود که بازی را کنترل کردیم و توانستیم دو گل به ثمر برسانیم. البته فرصت های بیشتری داشتیم و باید گل های سوم و چهارم را وارد دروازه تیم خوب عمان می کردیم. باید به سرمربی آن ها تبریک بگویم که خیلی خوب بودند. اما ایران تیم برتر زمین بود و استحقاق حضور در مرحله بعد را داشت.

کی روش: چین لیپی دارد، اما ما برای مردم ایران بازی می کنیم

سوال دوم در کنفرانس خبری بازهم در مورد علیرضا بیرانوند پرسیده شد. خبرنگار از کی روش در مورد عملکرد بیرانوند پرسید و اینکه بیرانوند نشان داد نه تنها یکی از بهترین دروازه بان های آسیا که از بهترین دروازه بان های دنیا است که کی روش اینگونه پاسخ داد: دقیقا همین طور است، ایشان امشب با سیوی که داشت ما را در بازی نگه داشت. ما توانستیم دروازه خودمان را بسته نگه داریم؛ و در ادامه با عملکرد خوب بقیه بازیکنان بازی را کنترل کنیم. دو فرصتی که به تیم حریف دادیم به خاطر عدم تمرکز و اشتباه خودمان بود. باید به بازیکنانمان تبریک بگویم به خاطر عملکرد خوبی که داشتند و سطح بالایی که از خودشان نشان دادند.

کی روش درباره بازی با چین گفت: مطمئنا باید در بازی با چین در ضربات نهایی خودمان دقت کنیم. موقعیت های خوبی را خلق می کنیم و باید آن ها را با دقت بیشتر به گل تبدیل کنیم. به دلیل اینکه در مرحله حذفی خیلی مهم است که از فرصت ها استفاده نموده و نتیجه را با برد پشت سر بگذاریم. البته بازیکنان من نوعی از فوتبال را به نمایش می گذارند که در آسیا جا نیافتاده است. تمام خطوط بالا و با فشردگی خاصی بازی می نمایند. به همین خاطر کار می کنیم و بازیکنان باید با تمرکز بالا خودشان را کنترل نمایند. اگر بخواهیم در خصوص کارها و بازی های متمادی که داشتیم حرف بزنیم الان زمان مناسبی نیست. مهم ترین مسئله این است که بازیکنان مسئولیت های که بر عهده آنان است را به خوبی انجام می دهند. تک تک آن ها همیشه برای بقیه یاران خود بازی می نمایند. قدردان بازیکنانم هستم به دلیل اینکه نبوغ خوبی از خود نشان دادند. هر بازیکنی که پا در زمین می گذارد می داند برای تغییر باید چه کاری انجام دهد. بازی آینده ما مقابل چین اصلا آسان نخواهد بود. مطمئنا هشت تیم برتر آسیا راهی مرحله بعد می شوند. چین همراه با آقای لیپی پیشرفت بسیار زیادی داشته است. ما هم می دانیم هیچ کاری آسان نیست و تیم چین خوب است اما ما برای مردم ایران بازی می کنیم.

با تور چین همراه شوید

سوال بعدی از کارلوس کی روش در خصوص پیروزی های متوالی تیم ملی در تورنمنت های آسیایی بود و اینکه آیا طرفداران با ادامه این روند می توانند توقع قهرمانی از شاگردانش داشته باشند. سرمربی تیم ملی ایران اینگونه پاسخ می دهد: من تمام بازی ها را دقت نموده ام، بازی عمان مقابل ژاپن و ازبکستان را؛ یک مربی باید به تمام جزییات توجه کند و من هم همین کار را کردم و به خاطر همین بود که از کیفیت عمان شگفت زده نشدم و همین طور تیم ویتنام که موفق شد تیم اردن را که در مرحله گروهی نتایج خوبی به دست آورده بود را حذف کند. پس ما باید کاملا هوشیار باشیم که ما هستیم و باید بازی به بازی پیش برویم. با تمرکز بالا و بازی به بازی سعی کنیم پیشرفت کنیم و به اهدافمان برسیم و فکر می کنم در مسیر خوبی قرار داریم. البته بعد از دستاوردهای جام دنیای بازیکنانم پیغام بسیار خوبی را به دنیا فرستاده اند و تصویر بسیار خوبی از ایران نشان داده اند و مهم ترین هدف من کسب اعتبار برای ایران است تا همگان با نگاهی مهربان و متفاوت به ایران نگاه نمایند، این مهمترین هدف ما است که باعث افتخار و کسب آبرو برای ایران شویم.

سرمربی تیم ملی درباره حضور طرفداران ایرانی در ورزشگاه بن زاید نیز گفت: حضور طرفداران مطمئنا خوب است و ما بسیار خوشحالیم که طرفداران ایرانی را در اینجا داریم. البته توقع بر این بود که اشتیاق بیشتری در ورزشگاه ها وجود داشته باشد و شاید در مراحل بعد این اتفاق رخ دهد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15

به "کی روش: چین لیپی دارد، اما ما برای مردم ایران بازی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی روش: چین لیپی دارد، اما ما برای مردم ایران بازی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید