گران ترین و ارزان ترین اینترنت موبایل در دنیا

به گزارش دَبی بلاگ، ایران در رتبه نوزدهم فهرست 20 کشور ارزان دنیا واقع شده است.

گران ترین و ارزان ترین اینترنت موبایل در دنیا

مردم در هند برای انتقال یک گیگابایت اینترنت همراه 0.26 دلار (آمریکا) خرج نموده تا این کشور به عنوان ارزانترین مرکز خدمات دیتا در دنیا شناخته گردد.

در مقابل زیمبابوه با دریافت 75.20 دلار گرانترین کشور دنیا برای دریافت و انتقال یک گیگ اینترنت همراه است.

ایران نیز در این فهرست در مجموعه 20 کشور ارزان دنیا قرار می گیرد. در اتحادیه اروپا نیز انگلیسی ها بیشترین مبلغ را برای خرید میزان مشابه نت همراه خود خرج می نمایند.

براساس مطالعات سایت تحلیلی Cable.co.uk یک گیگابایت اینترنت همراه موبایل در هند 0.26 دلار و در بریتانیا 6.66 دلار قیمت دارد.

آمریکا نیز یکی از گران ترین رتبه ها را این فهرست داراست و در این کشور به صورت متوسط 12.37 دلار برای خرید یک گیگابایت اینترنت موبایل هزینه می گردد.

دن هودل تحلیلگر مخابراتی موسسه Cable با اشاره به نتایج نه چندان خوب و مایوس بار این تحقیق، گفت: با وجود سلامت بازار انگلستان، دلایل پرداخت هزینه کمتر برای یک گیگابایت اینترنت همراه در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مانند فنلاند، لهستان، دانمارک، اتریش، ایتالیا و فرانسه معین نیست. وی اضافه نمود: شاید در این موقعیت آنالیز میزان تاثیرات شرایط بعد از بری اگزیت جالب باشد.

این تحلیل به مقایسه قیمت اینترنت همراه گوشی های هوشمند در 230 کشور دنیا می پردازد و انگلستان رتبه 136 در این فهرست را از آن خود نموده است. این در حالیست که متوسط قیمت یک گیگا بایت اینترنت همراه موبایل در سطح دنیای حدود 8.53 دلار است.

ارزان ترین اینترنت همراه موبایل در غرب اروپا در فنلاند به فروش می رسد که انتقال و دریافت یک گیگ آن حدود 1.16 دلار آمریکا قیمت دارد. دانمارک، موناکو و ایتالیا نیز این مجموعه از خدمات را زیر 2 دلار ارائه می نمایند. در 15 کشور غرب اروپا نیز یک گیگ اینترنت همراه با قیمتی ارزان تر از بریتانیا عرضه می گردد.

در اروپای شرقی نیز لهستان با قیمتی برابر 1.32 دلار به ازای انتقال یک گیگابایت اینترنت همراه در ارائه این خدمات از دیگر کشورهای این ناحیه ارزان تر است و رومانی (1.89 دلار) در مقام دوم ناحیه قرار می گیرد.

ارزان ترین کشورهای دنیا در فروش یک گیگابایت اینترنت همراه:

هند: 0.26 دلار

قرقیزستان: 0.27 دلار

قزاقستان: 0.49 دلار

اوکراین: 0.51 دلار

رواندا: 0.56 دلار

5 کشور گران و انتهایی لیست در فروش یک گیگابایت اینترنت همراه:

زیمبابوه: 75.20 دلار

گینه استوایی: 65.83 دلار

سنت هلن: 55.47 دلار

جزایر فالکند: 47.39 دلار

جیبوتی: 37.92 دلار

زیمباوه گران ترین کشور دنیا برای خرید و انتقال یک گیگابایت اینترنت همراه است و برای داشتن این حجم دیتا باید بیش از 75 دلار هزینه کرد.

در آفریقا می توان کشورهای ارزان و گران در خرید یک گیگ اینترنت موبایل را در نزدیکی هم تشخیص داد. کشورهایی مانند رواندا، سودان و جمهوری دموکراتیک کنگو این خدمات را با کمتر از یک دلار ارائه می دهند.

در مقابل در کشورهای گینه استوایی یا سنت هلن برای خرید هر گیگ اینترنت موبایل باید بیش از 50 دلار هزینه کرد.

به گزارش سایت تحلیلی- تحصصی تارنمای کابل، در آسیا 20 کشور در میان ارزان ترین ها قرار دارند. ایران در رتبه نوزدهم این فهرست جای گرفته و متوسط پرداخت قیمت برای انتقال یک گیگابایت اینترنت همراه در کشورمان حدود 1.28 دلار آمریکا برآورد می گردد.

ارزانترین میزان هزینه برای این خدمات در ایران 0.38 دلار و گرانترین حالت آن تا 11 سپتامبر سال 2018 حدود 4.75 دلار قیمت گذاری شده است. تایوان، چین و کره جنوبی از جمله کشورهای آسیایی هستند که قیمت انتقال یک گیگ نت تلفن هوشمند در آنها بیش از متوسط نرخ دنیای است.

هودل در مورد تنوع قیمت اینترنت همراه در کشورهای دنیا گفت: بعضی از کشورها زیرساخت های فوق العاده و ثابتی برای در پهنای باند و تلفن همراه دارند و به همین دلیل می توانند مقادیر عظیمی از دیتای تلفن همراه را ارائه دهند. اما در در بعضی از کشورها که پهنای باند شبکه ها کمتر است، اتکا به اینترنت موبایل سخت تر بوده و اقتصاد ارائه و فروش این خدمات را تا حد توان مردم پائین می آورد.

گرانترین قیمت اینترنت همراه در این فهرست به کشورهایی اختصاص می یابد که زیرساخت های فوق العاده نداشته و میزان مصرف نیز در آنها بسیار کم است.

  • عصر ایران

سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 474

به "گران ترین و ارزان ترین اینترنت موبایل در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین و ارزان ترین اینترنت موبایل در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید