گردشگری ماجراجویانه راس الخیمه، هر روز پر رونق تر از دیروز

به گزارش دَبی بلاگ، طرح های جدیدی برای افزایش رونق گردشگری ماجراجویی در راس الخیمه امارات متحده عربی اندیشیده شده است.

گردشگری ماجراجویانه راس الخیمه، هر روز پر رونق تر از دیروز

اگر در پی انجام کارهای پر هیجان هستید، شاید بهتر باشد بدانید که رأس الخیمه، شیخ نشین شمالی امارات متحده عربی، روزهای خوبی را از لحاظ رونق گردشگری پشت سر می گذارد که بخشی از آن به دلیل معروفیت رو به رشد آن به عنوان یک مقصد مهم برای ماجراجویی است. اعلام شده است که دو خط دیگر به زیپ لاین Toroverde اضافه می شود، مسیرهای دوچرخه سواری کوهستان و مسیرهای پیاده روی در منطقه توسعه می یابند، یک کمپ محلی لوکس ساخته خواهد شد و برنامه های ماجراجویانه ای برای بچه ها اندیشیده خواهد شد.

ماه مارس شاهد بیشترین نرخ رشد اقامت در هتل (87.5٪) بوده است و آمار نشان می دهد که درآمد گردشگری 10٪ رشد سالانه را تجربه می کند. رأس الخیمه دارای 5500 اتاق هتل است، اما باید 6000 اتاق دیگر هم به این تعداد اضافه شود. از زمان افتتاح مرکز تفریحی جبل جیص فلایت بیش از 5000 نفر برای بازدید از آن به امارات سفر کرده اند که شاید به خاطر این باشد که این زیپ لاین، به طور رسمی به عنوان طولانی ترین زیپ لاین جهان، با 2.83 کیلومتر معرفی شده است.

با اضافه شدن خط های نو، چهار نفر به صورت همزمان می توانند سوار زیپ لاین بشوند؛ همین ویژگی باعث شده است که آن یک انتخاب ایده آل برای برای کسانی باشد که به صورت گروهی به آن جا می فرایند. طبق برنامه ریزی اجرا شده، خط های نو در جولای آماده بهره برداری خواهند شد. دوچرخه سواری کوهستانی و مسیرهای پیاده روی نو با سه نقطه شروع متفاوت و در مسافتی برابر با 81 کیلومتر پیشرفته اند که 30 کیلومتر آن تا انتهای سال افتتاح خواهد شد.

یک کمپ نو لوکس و بکر با 650 متر ارتفاع و 36 واحد در کوه جیص ساخته خواهد شد که دارای اتاق های خانوادگی، سوئیت های سلطنتی، سالن بدنسازی و سالن ورزشی است. همچنین برنامه های ماجراجویانه ای هم برای بچه ها در کوه ها طراحی شده است که تا انتها سال 202 باز می شوند.

هیثم متار، مدیر عامل سازمان توسعه گردشگری راس الخیمه می گوید:

از زمان راه اندازی طولانی ترین زیپ لاین جهان در ماه ژانویه، پذیرای بیش از 5000 بازدید کننده بوده ایم و هدف ما، جذب 200٬000 بازدیدکننده تا انتها سال است.

او می افزاید که هدف از اجرای طرح های نو، افزایش تعداد بازدیدکنندگان از 200٬000 نفر تا 400٬000 نفر در سال است.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23322

به "گردشگری ماجراجویانه راس الخیمه، هر روز پر رونق تر از دیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری ماجراجویانه راس الخیمه، هر روز پر رونق تر از دیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید