یک قدم تا ثبت رکوردی عجیب در استقلال خوزستان

به گزارش دَبی بلاگ، سمیرا شیرمردی، استقلال خوزستان اگر بتواند با همین روند پیش برود، بدون شک می تواند رکوردی جدید در فوتبال به ثبت برساند که عجیب و البته غیر قابل باور است. آبی های اهوازی تا الان که 24 هفته از شروع لیگ برتر گذشته است 5، 6 سرمربی داشته اند که آمار جالبی به نظر می رسد. نکته جالب تر این است که همه مربیان استقلال خوزستان بومی هستند و تا الان هیچ مربی غیربومی هدایت آبی های اهوازی را در لیگ هجدهم به عهده نگرفته است. به هر حال قهرمان فصل پانزدهم لیگ برتر در صورتی که بتواند این روند را ادامه بدهد، می تواند صاحب یک رکورد عجیب شود تا با یک افتخار، به لیگ دسته پایین تر سقوط کند.

یک قدم تا ثبت رکوردی عجیب در استقلال خوزستان

استقلال خوزستان این فصل شرایط خوبی نداشت و نتوانست آنطور که باید و شاید یارگیری کند و به کار خود ادامه دهد. آبی های اهوازی در ابتدای فصل با برنامه ای بلندمدت پا به لیگ هجدهم گذاشتند و می خواستند با بومی گرایی و پرورش استعدادها، در فصل های آینده درآمدزایی کنند. این برنامه در همان ابتدا خیلی خوب پیش رفت و نه تنها شاهد عملکرد خوب بازیکنان استقلال خوزستان بودیم، بلکه چند بازیکن این تیم از جمله وحید خشتان، وحید نامداری و... به خوبی درخشیدند تا مشتریان پر و پا قرصی پیدا کنند. با این شرایط، مدیریت وقت استقلال خوزستان (امیر سلطانی) از درآمدزایی در فصل های بعد و البته ماندن تیم در لیگ برتر بسیار امیدوارانه صحبت می کرد اما یک شکایت باعث شد همه برنامه ها بهم بریزد. فرانک دیوید ساکونی بازیکن برزیلی سابق استقلال خوزستان به خاطر پرداخت نشدن مطالباتش، از این باشگاه شکایت کرد که بی توجهی مسئولان باشگاه استقلال خوزستان باعث شد اتفاقات عجیبی رخ دهد.

با این شکایت، نه تنها 6 امتیاز از استقلال خوزستان کسر و پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی تیم بسته شد، بلکه امیر سلطانی از مدیرعاملی باشگاه آبی اهوازی استعفا داد و بعد از آن، بی روحیه بودن بازیکنان باعث شد نتایج ضعیفی رقم بخورد و داریوش یزدی هم برکنار شود. این برکناری هم داستان های عجیبی داشت و باعث اختلاف بین اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال خوزستان شد اما بالاخره رخ داد. با رفتن داریوش یزدی، خیلی زود سیروس پورموسوی هدایت استقلال خوزستان را به عهده گرفت. این انتخاب سریع، نشان می داد مذاکرات از مدت ها قبل اجرا شده بود و فقط معرفی مانده بود. به هر حال، زمان زیادی از معرفی سیروس پورموسوی نگذشته بود که تعدادی از لیدرهای استقلال خوزستان به هتل محل اقامت تیم، قبل از بازی با استقلال تهران رفتند و به خاطر این انتخاب اعتراض کردند.

درگیری ها به صورتی پیش رفت که سیروس پورموسوی خیلی زود از انتخابش پشیمان شد و استعفا داد. با این استعفا، چاره ای نمانده بود جز اینکه کریم بوستانی به عنوان سرمربی موقت معرفی شود. کریم بوستانی در مقابل استقلال روی نیمکت تیمش نشست و شرایط خوبی هم برای استقلال خوزستان به وجود آورد. او به همراه ایمان مبعلی هدایت تیم را تا خاتمه نیم فصل اول به عهده گرفت اما بعد از آن، مبعلی به فولاد خوزستان رفت و بوستانی تنها ماند.

این اتفاق باعث شد مسئولان باشگاه استقلال خوزستان حکم سرمربیگری کریم بوستانی را بزنند تا او دستیاران جدیدی را انتخاب کند. بوستانی در شروع نیم فصل دوم سرمربی بود و کریم قنبری و محمد علوی را به عنوان دستیار انتخاب کرد. با وجود اینکه به نظر می رسید بوستانی می تواند به استقلال خوزستان برای ماندن در لیگ برتر کمک کند اما او به خاطر اینکه بتواند به تیم شوک وارد کند، استعفا داد و رفت. با این شرایط، کریم قنبری سرمربی استقلال خوزستان شد. قنبری هم در بازی اول مقابل سپیدرود رشت توانست یک پیروزی مهم و ارزشمند کسب کند اما در ادامه پیروز نبود تا این بار نوبت به سیروس نعمتی نژاد برسد. به دستیار سابق عبدا... ویسی و سیروس پورموسوی که مدعی سرمربیگری در استقلال خوزستان بود.

سیروس نعمتی نژاد هم نتوانست کاری از پیش ببرد تا او هم خیلی زود از کارش برکنار شود. هنوز چند هفته ای از حضور نعمتی نژاد نگذشته بود که خبر رسید سکان هدایت استقلال خوزستان به سیدمحمد علوی مدافع پیشین تیم ملی و سرمربی سابق تیم لیگ دویی کارون اروند خرمشهر سپرده شد. حالا محمد علوی ششمین سرمربی فصل هجدهم استقلال خوزستان است و البته پنجمین سرمربی آبی های اهوازی که روی نیمکت تیم می نشیند چراکه پورموسوی فرصت نشستن روی نیمکت را پیدا نکرد.

با این انتخاب، می شود گفت استقلال خوزستان در آستانه شکستن یک رکورد جدید است. آبی های اهوازی در صورتی که در 6 هفته خاتمهی لیگ برتر، یک تغییر دیگر در کادرفنی تیم شان داشته باشند می توانند یک رکورد عجیب بزنند. این مساله دور از ذهن نیست و در صورتی که استقلال خوزستان تا خاتمه فصل یک تغییر دیگر در کادرفنی اش داشته باشد، رکوردی که الان با سیاه جامگان مشهد برابر است را می شکند. سیاه جامگان مشهد در فصل گذشته 5 سرمربی روی نیمکت خود داشت که شامل اکبر میثاقیان، خداداد عزیزی، علیرضا مرزبان، رضا عنایتی و داود مهابادی بود. استقلال خوزستان هم بدون در نظر دریافت سیروس پورموسوی که فرصت حضور روی نیمکت نداشت، تا الان 5 سرمربی روی نیمکت داشت که شامل داریوش یزدی، کریم بوستانی، کریم قنبری، سیروس نعمتی نژاد و سیدمحمد علوی است. باید دید این رکورد تا خاتمه فصل توسط استقلال خوزستان شکسته می شود یا نه. نکته جالب این است که تمام سرمربیان این فصل استقلال خوزستان بومی بودند و البته یزدی، نعمتی نژاد و علوی تا الان هیچ سابقه ای در سرمربیگری تیم های لیگ فزونی نداشتند. به هر حال سابقه نشان داده تیم هایی که بیشترین تغییر در کادرفنی را داشته اند شانس کمی برای ماندن در لیگ برتر داشته اند که الان استقلال خوزستان هم در آستانه سقوط به سر می برد. آن هم در آستانه شکستن یک رکورد عجیب.

9-1

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 721

به "یک قدم تا ثبت رکوردی عجیب در استقلال خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک قدم تا ثبت رکوردی عجیب در استقلال خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید