13 نکته مهم درباره مسافرت با گربه

به گزارش دَبی بلاگ، برخی افراد، حیوانات خانگی خود مثل گربه ها را نیز همراه خود به سفر می برند. شما هم حتما تا به حال عکس های زیادی در شبکه های اجتماعی از آن ها دیده اید. برخی گربه ها عاشق اسکی هستند و برخی دیگر مثل بولت و کیل که قبلا هم درمورد آن ها حرف زده ایم، فعالیت هایی مثل هاکی و قایقرانی را دوست دارند. جالب است بدانید گربه ای بنام گاندالف تابحال 2 کشور و 9 استان را دیده است. علاوه براین، با قرارگرفتن این موجودات تحسین برانگیز در میان چشم انداز ای چشم نواز، تصویری بسیار مجذوب کننده تر از آن چشم انداز خلق می گردد. اما چطور می گردد با گربه به مسافرت رفت؟

13 نکته مهم درباره مسافرت با گربه

1. اجازه بدهید گربه شما خود را با محیط نو وفق بدهند و به آن عادت نمایند

باید گربه خود را قدری رها کنید تا محیط نو را بشناسد، نه اینکه مدام مراقب او باشید که جایی نرود مبادا که اتفاقی برایش بیفتد.

2. کاری کنید که گربه شما احساس امنیت کند

هرگز نباید گربه ها را درون کوله پشتی یا ژاکت خود بگذارید و به عبارتی، بیش از حد از آن ها مراقبت کنید.

3. حواستان به غذا دادن به گربه ها در طول سفر باشد

احتمال اینکه گربه ها در طول سفر بیمار شوند بسیار زیاد است. اگر زمانی را به هضم غذای گربه خود اختصاص دهید، احتمال بیمار شدن او کم تر می گردد.

4. گربه خود را به محل خوابش عادت دهید

اگر قصد دارید در طول سفر حیوان خانگی خود را درون یک صندوقچه یا کریر قرار دهید، دست کم یک ماه قبل از سفر آن را خریداری کنید تا حیوان شما فرصت کافی برای عادت کردن به محیط نو را داشته باشد. زمان قرارگرفتن حیوان خود را در کریرش به تدریج زیاد کنید تا زمانی که کاملا به محیط نو خو بگیرد.

5. مدارک سلامت خود را به روز کنید

بعضی از خطوط هوایی شما را ملزم می نمایند تا مدارک سلامت و واکسیناسیون خود را پیش از سوار شدن به هواپیما ارائه دهید بنابراین لازم است تا مدارک واکسیناسیون خود را به روز کنید.

6. افسار مناسبی برای آن ها انتخاب کنید

حتما اطمینان حاصل کنید که افسار مناسبی برای حیوان خود انتخاب نموده اید؛ چرا که با وجود آن گربه شما به راحتی می تواند هرکاری انجام دهد حتی اسکی!

7. پروازی بدون توقف برای خود رزرو کنید

سفر کردن برای حیوان شما می تواند بسیار استرس زا باشد. برترین راه برای به حداقل رسانیدن این اضطراب ها، کاهش تعداد وقفه ها در سفر هوایی است. بنابراین بهتر است بلیطی بدون وقفه تهیه کنید.

8. به احتیاجهای آن ها توجه کنید

احتیاجهای حیوان خود را بشناسید و همواره به یاد داشته باشید. واندرلی، صاحب دو گربه به نام های بولت و پیل، می گوید:

دو گربه من برخلاف سایر گربه ها از آب خوششان می آید؛ به همین علت ما اغلب سرعت قایق خود را کم می کنیم تا آن دو لذت ببرند.

9. به حیوان خانگی خود قبل از سفر هوایی هیچ گونه دارویی ندهید

دادن دارو به حیوان دوست داشتنی خود، اگرچه باعث چرت زدن و خواب آلودگی در طول سفری طولانی می گردد اما راه های بهتری هم برای سفر با هواپیما وجود دارد. به یاد داشته باشید که تغییر ارتفاع می تواند باعث مسائل قلبی و عروقی هم بگردد.

10. سطل زباله ای برای قضای حاجت حیوان خود همراه داشته باشید

برای اینکه طبق معمول همواره حیوان شما بتواند قضای حاجت کند سطل زباله ای مخصوص این کار همراه خود ببرید.

11. مراقب باشید مسافرت بردن گربه ها به سلامتی آن ها لطمه نزند

حشرات و سایر حیوانات می توانند بیماری های خطرناکی برای گربه ها ایجاد نمایند. بنابراین همراه داشتن پرونده پزشکی به روز حیوانتان در بعضی مسافرت ها بسیار لازم است.

12. از کیسه های پلاستیکی مخصوص برای احتیاجهای گربه خود بهره ببرید

غذای مخصوص گربه خود را در کیسه هایی بسته بندی کنید تا هر زمان که وقت غذای گربه بود به او غذا بدهید. بعلاوه، ظرف مخصوص قضای حاجت گربه در طول سفر می تواند بوی بدی ایجاد کند. بهتر است هر از چند گاهی آن را درون این کیسه های مخصوص خالی کنید و دور بریزید.

13. حواستان به تشنگی گربه خود باشد

ظرفی را که گربه شما دوست دارد از آن آب بنوشد، پیدا کنید. در این صورت مطمئن خواهید شد که آب مورد احتیاج خود را دریافت خواهد نمود. بعلاوه لازم است علائمی که بیانگر تشنگی گربه تان هست را بشناسید مثلا زمانی که سرش را جلو می آورد از نشانه های تشنگی است.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23573

به "13 نکته مهم درباره مسافرت با گربه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 نکته مهم درباره مسافرت با گربه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید