20 آبان؛ افتتاح کنفرانس بین المللی زلزله شناسی

به گزارش دَبی بلاگ، متخصصان زلزله شناسی 12 کشور در قالب هشتمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، 20 تا 22 آبان ماه در دانشگاه شهیدبهشتی گرد هم می آیند.

20 آبان؛ افتتاح کنفرانس بین المللی زلزله شناسی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، عبدالرضا سروقد مقدم دبیر علمی هشتمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: طی این کنفرانس سه روزه که در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود؛ حدود 570 مقاله ارایه می شود که علاوه بر مقالات داخلی، 32 مقاله نیز از سایر کشورهای جهان به دبیرخانه ارسال شده است.

وی اضافه نمود: پس از فراخوان چکیده مقاله و در ابتدای کار، حدود 1028 چکیده مقاله به دبیرخانه هشتمین کنفرانس زلزله شناسی و مهندسی زلزله رسید که در مرحله اول داوری ها 570 چکیده مقاله پذیرفته شد.

مقدم با اشاره به شعار کنفرانس توسعه پایدار مبتنی بر دانش در کشورهای در معرض خطر زلزله شرح داد: در مجموع 12 کشور از جمله کانادا، آلمان، انگلستان، سوئیس، ایتالیا، نیوزلند، اسلوونی، الجزایر، چین، ژاپن، ترکیه و سوریه در این کنفرانس شرکت می کنند.

دبیر علمی هشتمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، گفت: طی این کنفرانس 11 سخنران کلیدی از این کشورها حضور خواهند داشت که به مصاحبه و ارایه جدیدترین اطلاعات و یافته های علمی خود در محورهای مختلف کنفرانس خواهند پرداخت.

  • زلزله خیزی ایران طی یک سال گذشته 10 برابر شده است

وی با اشاره به سعی در جهت گیری مطالعات پژوهشی بر فعالیت های کاربردی گفت: طی روزهای برگزاری کنفرانس، 15 کارگاه و نشست تخصصی از جمله درس آموخته ها و چالش های بازسازی، تعمیر و مقاوم سازی ساختمان ها بعد از زلزله سرپل ذهاب، جنبه های ژئوتکنیکی و زمین شناسی در زلزله سرپل ذهاب: آموخته ها و چالش ها، برآورد خطر زمین لرزه و دریالرزه در زون فرورانشی مکران: دستاوردها، نیازها و چالش های پیش رو، ارزیابی نیازها بعد از رخداد سانحه و برنامه ریزی بازتوانی اولیه، خسارت، رکورد، مدل های غیرخطی و عدم قطعیت در کاربردهای مهندسی زلزله بر اساس عملکرد، طرح جامع مدیریت بحران زلزله؛ مطالعه موردی شهر کرج برگزار و نیز نمایشگاهی تخصصی در حاشیه آن برپا خواهد بود.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3910

به "20 آبان؛ افتتاح کنفرانس بین المللی زلزله شناسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 آبان؛ افتتاح کنفرانس بین المللی زلزله شناسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید