23 چهره معروفی که صبح خیلی زود بیدار می شوند

به گزارش دَبی بلاگ، سحرخیزی عادت مفید و البته سختی است که همه از آن استقبال نمی نمایند. اما چهره های معروفی هستند که آن را به کار می گیرند.بیدار شدن از خواب هنگام طلوع خورشید به مدیرانی مانند تیم کوک، مدیرعامل اپل و کوین اولری سرمایه گذار Shark Tank اجازه می دهد که وظایف کاری خود را زودتر از تمام مردم خواب جهان انجام دهند.

23 چهره معروفی که صبح خیلی زود بیدار می شوند

از این رو ساعت های اضافه حاصل از این سحرخیزی، به آن ها فرصت می دهد که با حواس پرتی کمتر و انرژی تازه تر به انجام برخی کارها نظیر امور خلاقانه، ورزش مناسب و گذران وقت با خانواده بپردازند. البته باید به این نکته توجه داشت که بیدار شدن زودتر به معنای کمبود خواب نیست و باهوش ترین رهبران جهان هم درک می نمایند که یک خواب کامل، ابزاری کاربردی و موثر در پیشبرد کارها است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل

این غول تکنولوژی به سحرخیزی معروف است. بنا به گزارشی، تیم کوک وی هر روز صبح ساعت 3:45 از خواب بیدار می گردد، یک ساعت ایمیل هایش را آنالیز می نماید، پس از آن به باشگاه ورزشی می رود، بقیه ایمیل ها را در استارباکس چک می نماید و در نهایت به دفتر کار خود می رود. تیم کوک در این خصوص می گوید: البته وقتی شما عاشق کار خود باشید، به فعالیت های خود به چشم کار نگاه نمی کنید.

میشل اوباما

در حالی که باراک اوباما به کم خواب بودن معروف است اما در برابر همسرش حرفی برای گفتن ندارد. میشل اوباما در مصاحبه با اپرا می گوید که هر روز 4:30 صبح قبل از فرزندانش از خواب بیدار می گردد.

او در ادامه می گوید: اگر ورزش نکنم احساس خوبی نخواهم داشت و افسرده خواهم شد.

تیم آرمسترانگ، مدیرعامل AOL

مدیر اجرایی سابق گوگل در مصاحبه با گاردین می گوید که خیلی اهل خواب نیست و هر روز در ساعت 5 یا 5:15 از خواب بیدار می گردد، ورزش می نماید، کتاب می خواند، سایت ها را مرور می نماید و با دختر وسط خود که او هم سحرخیز است وقت می گذراند. آرمسترانگ می گوید که سعی می نماید تا قبل از ساعت 7 صبح ایمیلی ارسال نکند.

اورسلا برنز، مدیرعامل زیراکس

برنز که هر روز صبح ساعت 5:15 از خواب بیدار می گردد، از ساعات اولیه صبح برای چک کردن ایمیل هایش استفاده نموده و گاهی اوقات تا نیمه شب کار می نماید. او همچنین زمانی را به ورزش اختصاص می دهد و دو روز در هفته با یک مربی خصوصی تمرین می نماید.

جف ایملت، مدیرعامل شرکت جنرال الکتریک

ایملت در مصاحبه با Fortune می گوید که هر روز صبح در ساعت 5:30 برای تمرینات قلبی عروقی از خواب بیدار می گردد و در طول آن مقاله می خواند و شبکه CNBC را تماشا می نماید. او می گوید که 24 سال است که هفته ای 100 ساعت کار می نماید.

ایندرا نویی، مدیرعامل شرکت پپسی

نویی هر روز ساعت 4 صبح از خواب بیدار می گردد و در مصاحبه با Fortune می گوید: می گویند خواب هدیه ای از طرف خدا است. هدیه ای که هرگز از آن نصیبی نبرده ام!

او در یک سخنرانی می گوید که هیچ گاه دیر تر از 7 صبح در محل کار حاضر نشده است.

دن لی، مدیر شرکت NextDesk

دن لی در مصاحبه با Tech Insider گفته است که هر روز صبح ساعت 3:30 از خواب بیدار می گردد و این کار هر کسی نیست. اولین کاری که لی انجام می دهد نوشیدن دو لیتر آب به همراه دو فنجان قهوه و یک اسموتی است. سپس 30 دقیقه از وقت خود را به مطالعه اختصاص می دهد.

ساعت 5:15 صبح لی در سالن ورزش است و تا 6:15 تمرین می نماید. به مدت یک ساعت دوش می گیرد، صورتش را اصلاح می نماید و به محل کار خود می رود تا در ساعت 7:15 پشت میز کارش حاضر باشد و روز کاری خود را آغاز کند.

جک دروسی، مدیرعامل Square و توییتر

بنا به گفته مجله نیویورک، بنیان گذار توییتر هر روز ساعت 5:30 صبح از خواب بیدار می گردد تا هم مراسم مراقبه خود را داشته باشد و هم شش مایلی را پیاده روی کند.

سرجیو مارچیونه، مدیرعامل شرکت فیات کرایسلر

مارچیونه هر روز از ساعت 3:30 آغاز به کار می نماید تا نگاهی بر شرایط بازار اروپا داشته باشد. یکی از مدیران در مورد برنامه و اخلاق کاری مارچیونه می گوید: سرجیو روز هشتمی در هفته اختراع نموده است که ما در آن کار می کنیم. مدیر دیگری می گوید: وقتی در ایتالیا تعطیلات بود او برای کار به آمریکا می آمد و وقتی در آمریکا تعطیلات بود به ایتالیا می رفت.

کوین اولری مدیرعامل شارک تانک

اولری پس از چک کردن بازارهای اوراق قرضه، به مدت 45 دقیقه مشغول تمرین با الپتیکال یا دوچرخه سواری و تماشای برنامه های مربوط به کسب و کار تلویزیون می گردد. به این ترتیب پس از یک ساعت مطالعه و پژوهش ساعت 9:30 در محل کار خود حاضر می گردد.

باب ایگر، مدیرعامل دیزنی

ایگر می گوید که هر روز صبح ساعت 4:30 از خواب بیدار می گردد. او در مصاحبه با Fortune عنوان می نماید: ساعات اولیه صبح برای من بسیار سازنده و بدون اتلاف است. در این ساعات دوچرخه سواری می کنم، هفته ای دوبار با دستگاه های هوازی کار می کنم، با مربی تمرین می کنم و وزنه برداری انجام می دهم. در این لحظات به خوبی می توان فکر کرد. من بر این باور هستم که ورزش استرس را تسکین می دهد و به بهبود توان کاری یاری می نماید.

بیل جرج به عنوان استاد مدرسه بازرگانی هاروارد ، مدیرعامل سابق مدترونیک، روش کاری ایگر را دریچه ای به سوی ایده های جدیدتر و خلاقانه تر معرفی می نماید.

ریچارد برانسون، مدیرعامل گروه ویرجین

برانسون در مصاحبه ای با Business Insider می گوید که حتی وقتی در جزیره خصوصی خود در حال استراحت است، صبح ها ساعت 5:45 از خواب بیدار می گردد. او نهایت کوشش خود را می نماید تا از ساعات اولیه قبل از صبحانه استفاده کند و سپس به محل کار برود.

مری بارا، مدیر اجرایی جنرال موتورز

بارا مانند همتای پیشین خود دنیل آکرسون (مدیر اجرایی فعلی جنرال موتورز) سحرخیز است. بنا به مشخصات درج شده از وی در پروفایل او در نیویرک تایمز، بارا حتی قبل از مدیرعامل شدن در ساعت 6 صبح در دفتر کار خود حاضر بود.

بیل گراس بنیان گذار PIMCO

روز کاری گراس کمی زودتر از یک صبح زود آغاز می گردد! او ساعت 4:30 از خواب بیدار می گردد تا شرایط بازار را آنالیز کند و ساعت 6 پشت میز کارش حاضر باشد.

مارتا استوارت، نویسنده آمریکایی

سخت کوشی استوارت در موفقیت های وی مشهود است اما برخی از بخش های دیگر زندگی وی از جمله ساعات خواب او نادیده مانده است. استوارت قبل از رسیدن خدمه خود در ساعت 6:30 صبح از خواب بیدار می گردد. به حیوانات خانگی خود (اسب، الاغ و بیش از 200 مرغ) صبحانه می دهد.

ضمن این که تا آخر شب بیدار می ماند و مطالعه می نماید یا به تماشای تلویزیون می نشیند. او در مصاحبه ای گفته است: این سبک زندگی خسته نماینده است و همواره می گویم که خواب خودش می آید. استوارت فقط 4 ساعت در روز می خوابد.

کارا گلدین، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت Hint Water

طی مصاحبه ای با Business Insider، هینت واتر می گوید که راس ساعت 5:30 از خواب بیدار می گردد، تقویم خود را نگاه می نماید، ایمیل های خوانده نشده را می خواند تا مطمئن گردد هیچ کار ضروری تا قبل از شام از قلم نیفتاده باشد.

پس از خاتمه این کارها، قهوه خود را می نوشد و با شوهرش به پیاده روی می رود تا پس از آن در ساعت 7:15 در محل کار خود حاضر گردد.

دیوید کوش، مدیرعامل ویرجین آمریکا

کوش روز خود را این گونه توصیف می نماید، ساعت 4:15 صبح از خواب بیدار می گردد، ایمیل مورد نظر خود را ارسال می نماید، به رادیو ورزشی گوش می دهد، مقاله ای می خواند و در سالن ورزشی دوچرخه می زند.

دارل کاونز ، مدیرعامل شرکتZulily

مدیر عامل این شرکت خرده فروشی آنلاین هر روز صبح ساعت 6 از خواب بیدار می گردد (به وقت غرب ایالات متحده).

او می گوید: بخشی از اعلام الارم بیدار شدن من پیش نمایشی از تصویر بروزرسانی شده محتوای سایت است. بنابراین اولین کاری که انجام می دهم مقایسه سایت با تصویر مورد نظر است تا تطابق بین آن ها برقرار باشد.

سالی کراچک، مدیرعامل و بنیان گذار Ellevest

یکی از مدیران سابق شرکت درباره کراچک در لینکدین می گوید: در هیچ زمانی به اندازه ساعت 4 صبح، کارایی کراچک بالا نیست. کراچک می گوید: یک فنجان قهوه دم می کنم. نور چراغ ها را در حالت کم نگه می دارم و به گربه دخترم اجازه می دهم که کنار رایانه ام بخوابد.

او در شرحات خود اضافه می نماید که در این ساعت از زمان ذهن او در روشن ترین و خلاق ترین حالت خود واقع شده است و هنوز درگیر مکالمات داخلی نشده است. او در ادامه می گوید: در این بازه زمانی از روز، ایده های درهم و برهمی به ذهنم خطور می نمایند که برخی از آن ها واقعا خوب هستند.

هوارد شولتز، مدیر عامل استارباکس

بنا به گزارش Portfolio.com شولتز روز خود را با تمرینات ورزشی آغاز می نماید که معمولا دوچرخه سواری به همراه همسرش است اما تا ساعت 6 خود را به دفتر کار می رساند.

تیم گان، مشاور Project Runway

این نماد جهانی مد روز کاری خود را از 5:30 صبح آغاز نموده و در حین خواندن نیویورک پست، قهوه خود را می نوشد.

وی یکی از هواداران سرسخت سحرخیزی است. او در ادامه شرح می دهد که عاشق بیدار شدن قبل از طلوع خورشید است و حتی روزهای تعطیل خود را با 50 دراز و نشست در تختخواب آغاز می نماید.

ویتوریو کولاو، مدیرعامل وودافون

به گزارش گاردین، او هر روز ساعت 6 صبح از خواب بیدار می گردد و بعد از تمرینات ورزشی تا حدود 10:45 شب کار می نماید. در این فاصله زمانی چرت کوتاهی می زند و شام را با خانواده صرف می نماید و راس ساعت 11:30 شب به تختخواب می رود.

پل انگلیش، از بنیان گذاران کایاک

انگلیش در مصاحبه با Inc می گوید: راس ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شوم، معمولا چند دقیقه قبل از این که از تختخواب جدا شوم ذهن خود را در یک مدیتیشن کوتاه آرام می کنم و پس از چک کردن ایمیل در گوشی همراهم به ورزش مشغول می شوم. حدود 10 سال است که تمرین یوگا انجام می دهم و یک اتاق مخصوص مراقبه در منزل خود ساخته ام.

منبعbusinessinsider

ترجمه: زومیت

منبع: زندگی روز
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6977

به "23 چهره معروفی که صبح خیلی زود بیدار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 چهره معروفی که صبح خیلی زود بیدار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید