آزمون جامع دکتری در شرایط کرونایی لغو نخواهد شد

به گزارش دَبی بلاگ، معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: در روزهای کرونایی به دانشجویان جهت شرکت در آزمون جامع دکتری خوابگاه داده می شود و هیچ دلیلی برای لغو این آزمون نداریم.

آزمون جامع دکتری در شرایط کرونایی لغو نخواهد شد

حسین حسینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار آزمون جامع دکتری در دانشگاه تهران در حال برگزاری است و در گذشته روز های خاصی در طول ترم انجام می شد، اما امسال به علت شرایط ناگهانی ناشی از ویروس کرونا برگزاری آن را به صورت شناور اعلام کردیم.

او اضافه کرد: امسال آزمون جامع دکتری با هماهنگی گروه ها و دانشکده های دانشگاه تهران در طول تابستان در حال برگزاری است.

حسینی با اشاره به زمان برگزاری آزمون جامع دکتری در دانشگاه تهران، اظهار کرد: هر دانشکده ای با اختیار خود می تواند زمان دقیق آزمون جامع دکتری را اعلام کند، برای مثال دانشکده مدیریت دانشگاه تهران هفته گذشته به برگزاری این آزمون اقدام کرد و بر حسب ضرورت دانشجویان باید در دانشگاه حاضر شده و در امتحان مورد نظر شرکت کنند.

او درباره اسکان دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه تهران به منظور شرکت در آزمون جامع، گفت: اگر دانشجویان خوابگاهی برای شرکت در آزمون جامع دکتری در خصوص دریافت اسکان یا خوابگاه با مشکل روبه رو شوند، به آنان خوابگاه تعلق خواهد گرفت؛ بنابراین دلیلی برای لغو امتحانات جامع دکتری نداریم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران شرح داد: در حال حاضر باتوجه به شرایط ویروس کرونا، مهم ترین ملاحظه دانشگاه تهران کاهش تراکم جمعیت دانشجویی در واحدهاست، به همین علت تعداد دانشجویان مقطع دکتری کم بوده و به علت توزیع شدن در دانشکده ها نباید نگران تراکم جمعیت آن ها باشیم؛ چرا که در هر رشته تنها 2 الی 3 نفر یا شاید هم یک نفر جهت شرکت در آزمون در دانشکده مورد نظر حاضر می شوند و مدیریت یا کنترل فاصله فیزیکی آن ها با توجه به رعایت تمهیدات بهداشتی و بدون هیچ دغدغه خاصی به درستی انجام می شود.

حسینی درباره ترم تابستانی در دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران ترم تابستانی ندارد و در حال برنامه ریزی برای برگزاری درس های باقی مانده عملی از ترم قبل هستیم تا برای دروسی که باید در مرداد ماه به صورت حضوری برگزار شوند، دانشجویان با مسائل روبرو نشوند و به راحتی با رعایت موارد بهداشتی در دانشگاه حاضر شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران با اشاره به برنامه ریزی برای آغاز ترم تحصیلی جدید اظهار کرد: ترم جدید در دانشگاه تهران با توجه به پیش بینی های ایجاد شده در خصوص شرایط ویروس کرونا به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و همین روش ترم جاری استمرار پیدا می کند.

حسینی ادامه داد: با توجه به تجربیات ترم جاری در خصوص برگزاری کلاس ها به صورت الکترونیکی، زیر ساخت های دانشگاه بهبود پیدا کرده و همکاران هم در طول تابستان فرصت مناسبی دارند تا محتوی درس های ترم جدید خود را به صورت مجازی آماده کنند. به این ترتیب بنای برگزاری نیم سال تحصیلی جدید به روش مجازی خواهد بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران درباره نحوه پذیرش دانشجویان جدید الورود در این دانشگاه گفت: پذیرش دانشجویان جدید الورود در ترم آینده با کمی تاخیر خواهد بود که با رعایت همین چهارچوب های ایجاد شده به آنها آموزش داده می شود.

  • آخرین جزئیات برگزاری آزمون جامع دکتری در دانشگاه تهران
  • آزمون جامع دکتری در موعد مقرر و حضوری برگزار می شود
  • آزمون جامع را برای صیانت از مدرک دکتری، حضوری برگزار می کنیم
  • احتمال آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه تهران به صورت مجازی
  • جزئیات برگزاری آزمون جامع دوره دکتری+ تعداد متقاضیان

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10321

به "آزمون جامع دکتری در شرایط کرونایی لغو نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون جامع دکتری در شرایط کرونایی لغو نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید