شروع احیای جهت جاده تاریخی سنگ فرش و راه دسترسی به پارک ملی کویر گرمسار

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمسار گفت: کار احیای راستا دسترسی به منطقه نمونه گردشگری پارک ملی کویر در راستا جاده تاریخی سنگ فرش شروع شد.

شروع احیای جهت جاده تاریخی سنگ فرش و راه دسترسی به پارک ملی کویر گرمسار

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان، مهوش کمالی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گرمسار امروز پنجشنبه 15 شهریور 97 اضافه نمود: جهت اصلی دسترسی گردشگران به پارک ملی و قصر بهرام به وسیله راه دسترسی جهت جاده تاریخی سنگ فرش است.

او گفت: بر این اساس، احیای جهت با انجام پی کنی و کانال کنی در زمین های لجنی، سنگ ریزی، شن ریزی، آب پاشی، کوبیدن و... شروع شده است.

کمالی اضافه نمود: به همین دلیل و با هدف جلوگیری از تخریب جاده تاریخی بر اثر تردد خودروها بر روی سنگ فرش، اقدام به احداث راه دسترسی شنی نیز شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمسار، اجرای این پروژه را در تسهیل رفت وآمد گردشگران، به دلیل وجود چندین رودخانه در طول جهت که در فصول سرد و به دلیل بارندگی مشکلاتی را برای عبور و مرور گردشگران ایجاد می کرد، موثر دانست.

جاده صفوی سنگ فرش به طول 35 کیلومتر و عرض 5 تا 6 متر به صورت سنگ فرش احداث شده است و به شماره 5653 در تاریخ 1380/12/25 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2298

به "شروع احیای جهت جاده تاریخی سنگ فرش و راه دسترسی به پارک ملی کویر گرمسار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع احیای جهت جاده تاریخی سنگ فرش و راه دسترسی به پارک ملی کویر گرمسار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید