شروع مذاکرات روسیه و آلمان درباره فراوری مشترک واکسن اسپوتنیک

به گزارش دَبی بلاگ، وزارت بهداشت آلمان از شروع مذاکرات طرف های فراوری کننده واکسن اسپوتنیک-وی در روسیه با نمایندگان یک شرکت دارویی آلمانی درباره امکان فراوری مشترک این واکسن در خاک آلمان اطلاع داد.

شروع مذاکرات روسیه و آلمان درباره فراوری مشترک واکسن اسپوتنیک

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دوریس برو-شوخت سخنگوی وزارت بهداشت آلمان گفت که نمایندگان صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، مرکز تحقیقات گامالیا و شرکت آلمانی IDT Biologika مذاکرات درباره امکان فراوری مشترک واکسن اسپوتنیک-وی علیه ویروس کرونا در کشور آلمان را شروع نموده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی بدون اشاره به جزییات این مذاکرات، یادآور شد که انتشار مقاله اخیر مجله علمی لانست (TheLancet) درباره موثر بودن واکسن روسی علیه ویروی کرونا، رهبران کشورهای اروپایی را وادار نموده تا در مورد امکان استفاده از واکسن اسپوتنیک-وی جدی تر فکر نمایند.

پیش از این نیز، ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان گفته بود که این کشور ممکن است از فراوری واکسن اسپوتنیک-وی روسیه حمایت نموده و مجوز دسترسی به این داروی روسی را از اتحادیه اروپا بگیرد. وی نیز از مذاکرات سازنده بین مقامات مسکو و برلین در این زمینه خبر داده بود.

روز سه شنبه مجله لانست (TheLancet)، یکی از معتبرترین مجلات علمی دنیا نتایج مرحله سوم آزمایشات بالینی به روی واکسن روسی اسپوتنیک-وی را مورد تأیید قرار داده و اعتراف کرد که این واکسن روسی با کیفیت بسیار بالا فراوری شده است، هیچ عوارض جانبی جدی در شخص دریافت نماینده بوجود نیاورده و ایمنی پایداری در برابر ویروس کرونا بوجود می آورد و به طور کلی تأثیر واکسن اسپوتنیک در سطح بالای 91 درصد است.

شب گذشته استفان دوژاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در کنفرانس مطبوعاتی گفت که این سازمان تأیید کارآیی بالای واکسن روسی اسپوتنیک-وی را مثبت ارزیابی نموده و آن را در راستای مبارزه با عفونت کووید-19، خبر بسیار خوبی برای جامعه علمی دنیای می داند.

وی گفت، سازمان ملل منتظر تأیید رسمی این واکسن روسی از سوی سازمان بهداشت دنیای است و پس از آن درباره امکان استفاده از آن تصمیم گیری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15291

به "شروع مذاکرات روسیه و آلمان درباره فراوری مشترک واکسن اسپوتنیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مذاکرات روسیه و آلمان درباره فراوری مشترک واکسن اسپوتنیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید