آمریکا : از کوشش ژاپن برای کاستن از تنش ها حمایت می کنیم

به گزارش دَبی بلاگ، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن به تهران و دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور، از کوشش های نخست وزیر ژاپن برای کاستن از تنش ها میان واشنگتن و تهران حمایت نموده و گفته است: از هر کاری که نخست وزیر ژاپن بتواند انجام دهد، حمایت خواهیم کرد.

آمریکا : از کوشش ژاپن برای کاستن از تنش ها حمایت می کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین با اشاره به کوشش بعضی بازیگران بین المللی برای کاهش تنش ها، اضافه نمود: ما این را چند هفته پیش که در اوج تنش ها بودیم هم گفتیم. گفته ایم هر کاری که جامعه بین المللی بتواند برای جلوگیری از اقدامات ایران در جهت تشدید تنش ها انجام دهد پیغامی است که امیدواریم متحدان ما آن را ارسال کند.

مورگان اورتاگوس در عین حال سفر اخیر هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان به تهران را نیز مشابه سفر نخست وزیر ژاپن بیان کرد و گفت: بسیار مطمئن هستیم که وزیر خارجه آلمان پیغام مشابهی را به ایرانی ها داد و مطمئن هستیم که نخست وزیر ژاپن هم همین کار را انجام خواهد داد.

شب گذشته نخست وزیر ژاپن پس از ورود به تهران و دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور، به میان خبرنگاران آمد و در کنفرانس خبری با رئیس جمهور ایران خاطرنشان کرد که به هر قیمتی باید جلو درگیری و افزایش تنش در منطقه خاور میانه گرفته شود و ژاپن می خواهد نقش حداکثری را در این زمینه ایفا نماید.

در این نشست همچنین رئیس جمهور ایران گفت که به نخست وزیر ژاپن گفته است که ریشه تنش ها به جنگ مالی آمریکا علیه ایران برمی شود و این جنگ باید متوقف شود.

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ژاپن بعد از انتها اظهارات خود محل نشست خبری را ترک کردند.،مهر

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1343

به "آمریکا : از کوشش ژاپن برای کاستن از تنش ها حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا : از کوشش ژاپن برای کاستن از تنش ها حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید