تور سنگاپور ارزان: فرصت های تحقیقاتی با دانشگاه ها و بورسیه های بین المللی سنگاپور

به گزارش دَبی بلاگ، چرا سنگاپور؟

سنگاپور می تواند برای ایرانی ها، یک مقصد تحصیلی و تحقیقاتی برون مرزی فوق العاده خوب باشد. کشوری که اسلام را به عنوان سومین مذهب رسمی خود پذیرفته و با چندمیلیون جمعیت، به میزان چندین کشور اروپایی، فراوری و صادرات علمی دارد، برای کشور در حال توسعه ای چون ایران، دارای ظرفیت های قابل استفاده بسیاری است. برای عاشقان تحصیل در دانشگاه های شمال اروپا و آمریکا، تغییر رویه از غرب به سمت جنوب شرق آسیا، می تواند یک راهبرد خوب و ارزنده باشد. متاسفانه، محققان و دانشجویان ایرانی مشتاق به تحصیل در خارج از کشور، در چند دهه اخیر، با تب تحصیل در غرب روبرو شده اند و این قضیه باعث شده تا تعاملات دانشگاه های ایران با دانشگاه های برتر آسیا و بعلاوه برقراری تعاملات تحقیقاتی مشترک آسیایی، به خصوص میان کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، شرایط مطلوبی نداشته باشد. ایران و سنگاپور، دارای توانمندی های علمی و تحقیقاتی بسیاری در زمینه های مختلف مهندسی و پزشکی هستند و این امر فرصتی برای فراوری علم با همکاری دو جانبه است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. مراکز دانش بنیان ایران و سنگاپور و پارک های فناوری آن ها، می تواند الگویی ممتاز برای کشورهای اسلامی به خصوص کشورهای منطقه خلیج فارس باشد و فواید مالی و صنعتی بسیاری را برای ایران عصر پساتحریم به ارمغان آورد.

تور سنگاپور ارزان: فرصت های تحقیقاتی با دانشگاه ها و بورسیه های بین المللی سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور ارزان از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

سنگاپور، فاصله خیلی کمی با کشور مالزی دارد و یکی از اقتصادهای نوظهور قرن بیست و یکم محسوب می گردد. این کشور، مراکز علمی و آکادمیک بسیار معتبری در کلاس جهانی دارد اما دانشجویان ایرانی زیادی در دانشگاه های این کشور فعال نیستند و به نظر می رسد، تب غرب گرایی دانشجویان ایرانی مشتاق به تحصیل در دانشگاه های اروپا و امریکای شمالی، فرصتی را برای آنالیز دانشگاه های معتبر این کشور نمی دهد. سنگاپور، یکی دیگر از معدود کشورهای آسیا به شمار می رود که زبان انگلیسی در سطح خوب مانند فیلیپین، در آن رواج دارد و همه دانشگاه ها به این زبان فعالیت دارند. کیفیت بالای تحصیل و زندگی در این کشور سبب شده تا ده هاهزار دانشجو از سراسر جهان، دانشگاه های این کشور را برای مقاطع مختلف تحصیلی انتخاب نمایند.

رشد علمی سنگاپور در 3 دهه اخیر، بسیار فراتر از پیروزیت های علمی و تجاری کشور مالزی بوده و همین امر، زمینه را برای بالندگی بیشتر مراکز آکادمیک سنگاپور فراهم کرد. هرساله صدها دانشجوی دوره دکترا از کشورهای مختلف جهان، تحت برنامه بورسیه سنگاپور موسوم به SINGA به این کشور سفر می نمایند که در چند سال اخیر، دانشجویان ایرانی نیز پیروز به دریافت این بورسیه تحصیلی معتبر شده اند. برای آگاهی از فرصت های بورسیه سینگا، به فصل مربوطه مراجعه کنید. البته بورس های دولتی متنوع دیگری نیز برای علاقه مندان به تحقیق و تحصیل در این کشور معرفی شده است که این افراد می توانند با اطلاع از این فرصت ها، شانس تحصیل در معتبرترین دانشگاه های قاره کهن را پیدا نمایند.

سنگاپور امروزه به عنوان بازترین اقتصاد جهان و بعلاوه در رده هفتم پایین ترین نرخ فساد اداری (corruption) و یکی از اقتصادهای برتر قاره آسیا شناخته می گردد که بیشترین سرانه GDP را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است. جمعیت چند میلیونی این کشور کوچک آسیایی، ظرف سال گذشته میلادی بیش از 500 میلیارد دلار صادرات و کمتر از 500 میلیارد دلار واردات داشته است که این تراز مثبت تجاری ، نقش بی بدیل و پیروز فراوری علم این کشور را در جهانی کنونی نشان می دهد. بنابراین، اگر این کشور را نیز مانند کره جنوبی و ژاپن، در لیست انتخاب های خود برای تحصیل درخارج از مرزها قرار بدهید، یک انتخاب بسیار پیروز را انجام داده اید که می تواند فرصت های شغلی و تحصیلی گسترده و در کلاس بین المللی برای شما به ارمغان آورد. فرصتی که قطعا در بیشتر کشورهای اروپایی، قادر به تجربه آن نخواهید بود. توجه به نکته های زیر، می تواند شما را در یافتن فرصت های تحصیلی و بورسیه متنوع در این کشور پیروز آسیایی یاری دهد.

فرصت های تحصیلی و بورسیه سنگاپور

نکته: یکی از بورسیه های دولتی و مطرح جهان، بورسیه SINGA است که به متقاضیان تحصیل در مقاطع دکترا و پسادکترا در دانشگاه های این کشور اعطا می گردد. دانشجویان زیادی از کشورمان، در سال های اخیر پیروز به اخذ این بورسیه تحصیلی شده اند که هزینه آن سالانه 25 هزار دلار سنگاپور به مدت 3 سال است. به وسیله پرتال دانشگاه های سنگاپور، می توانید با ایرانیان شاغل به تحصیل در این کشور، در تعامل باشید و اطلاعات لازم مبنی بر زندگی و تحصیل در این کشور زیبا و دانش بنیان را دریافت کنید.

نکته: همیشه سایت سفارت ایران در سنگاپور و سفارت این کشور در تهران را برای آگاهی از جزییات فرایند صدور ویزا و شرایط زندگی و مسائلی از این دست، زیر نظر داشته باشید.

نکته: سایت دولت سنگاپور و وزارت آموزش عالی این کشور، بستری برای ارتباطات دانشجویان خارجی این کشور با بدنه دولتی و علمی آن است که در صورت سفر به این کشور می بایست در فکر داشته باشید.

نکته: سنگاپور بر خلاف هند و مالزی، دانشگاه های زیادی ندارد. اما هیچ یک از دانشگاه های این دو کشور، در سطح کمی و کیفی دانشگاه های سنگاپور نیستند. به این موضوع در انتخاب رشته و دانشگاه توجه کنید. حتی اگر قادر به دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های سنگاپور نیستید اما از پس شهریه های دانشگاه برمی آیید، تحصیل در سنگاپور از همه نظر بهتر از تحصیل در دانشگاه های مالزی، هند و فیلیپین است. اما طراز علمی خیلی متفاوتی با دانشگاه های استرالیا، ژاپن و کره جنوبی ندارد، مگر آن که قصد تحصیل در رشته ای خاص زیر نظر اساتید مشخصی در دانشگاه های غیر سنگاپوری در آسیا داشته باشید.

نکته: بعضی از نخست وزیران سنگاپور و برندگان جوایز بین المللی علمی این کشور، فارغ التحصیل 2 دانشگاه بزرگ آسیا هستند. دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) به همراه دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور (NTU) همیشه در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. در بسیاری از مقالات نشریات معتبر بین المللی، نام محققان و اساتید این دانشگاه ها در رشته های مختلف دیده می گردد. در صورتی که مشتاق به تحصیل در این کشور هستید، این دو دانشگاه را در لیست اولویت های خود قرار دهید.

نکته: تعامل با اساتید دو دانشگاه برتر سنگاپور، برای دریافت پذیرش و بورسیه تحصیلی اکیدا توصیه می گردد. بعضی از دانشجویان ایرانی که پیروز به دریافت پذیرش و یاری هزینه تحصیلی از این دو دانشگاه شدند، به وسیله بیانیه هدف و پروپزال تحقیقاتی مستند و مستدل توجیه آور، احراز صلاحیت علمی شده اند. این فرآیند، شاید ماه ها به طول بیانجامد، اما ثمره و نتیجه خوبی را برای مشتاقان تحصیل در یکی از برترین مراکز علمی جهان در پی خواهد داشت.

نکته: بسیار مشاهده شده است که دانشجویان ایرانی مشتاق به تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های سنگاپور، پیش از دریافت موافقت استاد راهنما برای اعطای پذیرش تحصیلی به دانشجو، چند ماهی روی یک موضوع موردعلاقه مشترک کار می نمایند. مثلا، استاد راهنما از دانشجو می خواهد که درباره موضوع خاصی، ظرف 1 ماه یا مدتی معلوم، مرور منابع (LITERATUST STUDY) انجام داده و نتایج را به استاد مربوطه ارسال کند. این قضیه، سبب آشکار شدن مقدار توانمندی دانشجو در انجام فعالیت های تحقیقاتی از راه دور شده و می تواند استاد راهنما را نسبت به ترغیب وی برای پذیرش سرپرستی PhD study متقاضی، به درک شفافی برساند.

نکته: بارها مشاهده شده است که از بعضی از متقاضیان تحصیل در دانشگاه های این کشور به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا درخواست می گردد که به مدت مشخصی، در چارچوبی که استاد دپارتمان مورد نظر شما مشخص می نماید، کار پژوهشی مشترک با فلان استاد انجام دهید. مثلا 10 مقاله را در رشته مورد نظر شما که به وسیله استاد انتخاب می گردد، آنالیز نموده و خلاصه یافته های آن را در قالب یک مقاله علمی مبتنی بر استانداردهای مقاله نویسی حرفه ای آماده و به استاد ارسال کنید. بعضا، در صورتی که این مرور منابع، حائز استانداردهای لازم باشد، زمینه را برای انتشار مشترک مقاله در نشریات علمی (scholarly papers که داوری (blind review) نیز فراهم می نماید. توانایی شما در ارائه چنین محصول علمی، در صورتی که با استانداردها و انتظارات اساتید همراستا و نزدیک باشد، شانس پذیرش تحصیلی مبتنی بر Teaching Assistantship را بسیار افزایش می دهد. همیشه کوشش کنید از چنین بسترهایی، چند ماه قبل از اقدام برای اپلای در دانشگاه های سنگاپور بهره ببرید. تجربه نشان داده است که شمار زیادی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور، با همکاری با استاد راهنمای مورد نظر از چند هفته قبل، پیروز به اخذ پذیرش شده اند.

نکته: تقریبا در همه دانشگاه های سنگاپور، دانشجویان ایرانی در کلیه مقاطع تحصیلی مشغول به تحصیل هستند. پیدا کردن این افراد در پرتال دانشگاه ها و بعلاوه شبکه های اجتماعی، اصلا سخت نیست و زمینه را برای آشنایی بهتر و بیشتر شما از ظرفیت های علمی و بورسیه این کشور فراهم می نماید.

نکته: همچون بیشتر کشورهای جهان، فرصت های بورسیه و یاری هزینه تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و به ویژه دکترا، به مراتب بیشتر از دوره های کارشناسی و یا دوره های بدون مدرک (Non-Degree programs) است.

نکته: پذیرش در همه دانشگاه های سنگاپور، مبتنی بر داشتن مدرک زبان نیست. به خصوص برای دریافت بورس سینگا. اما یادگیری زبان انگلیسی پس از ورود به سنگاپور و عدم توانایی در تامین شرایط زبانی (English language requirements) دانشگاه ها، شانس پذیرش شما را در دانشگاه های سنگاپور تضعیف خواهد نمود.

نکته: برای دریافت پذیرش و بورس تحصیلی از دانشگاه های این کشور، به علت آن که رقابت علمی شدیدی بین متقاضیان تحصیل در سنگاپور وجود دارد، افرادی که معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد آن ها کمتر از 16 است، شانس ضعیفی دارند. اما همین شانس ضعیف را در فصل معدل پایین ها شرح دادیم که چه طور می توان تقویت کرد. تعامل با اساتید مورد نظر در دانشگاه هدف و انجام کارهای مطالعاتی مقدماتی روی یک بیانیه هدف خوب، می تواند ورق را به سمت شما برگرداند.

نکته: دانشگاه هایی چون: دانشگاه مدیریت سنگاپور، موسسه فناوری سنگاپور، دانشگاه SIM از جمله مراکز علمی دولتی معتبر این کشور محسوب می شوند. ایرانیان در دانشگاه ها و مراکز تجاری و حتی خدماتی این کشور، حضور فعال دارند و این جامعه را می توانید به وسیله اینترنت و تعامل با انجمن ها و گروه های علمی و اجتماعی پیدا کنید.

نکته: برنامه های علمی و صنعتی مشارکتی مراکز آکادمیک سنگاپور با منابع بین المللی معتبر، از سال 1999 میلادی به این سو توسعه یافته است. برای آگاهی از فرصت های تحقیقاتی و بورسیه این منابع، لیست زیر را ملاحظه کنید:

  • سنگاپور-MIT Alliance
  • Wharton-SMU Research Center
  • Design Technology Institure
  • German Institure of Science and Technology
  • NTU-SJTU Joint EMBA program

نکته: دانشگاه های خصوصی و بین المللی بسیاری در این کشور وجود دارد که به مقدار مراکز دولتی، اعتبار جهانی در اختیار ندارند اما، علاقه مندان تحصیل در این کشور، می توانند برای آنالیز شانس پذیرش خود، با مراکزی که در زیر آمده است نیز مکاتبه نمایند:

  • Jmaes Cook University
  • Embry-Riddle Asia
  • Rutgers Business School Asia Pacific
  • Universisty of Nevada Las Vegas سنگاپور
  • Curtin University سنگاپور
  • Temple University سنگاپور
  • Cardiff Metropilitan University: Asia Campus
  • Queen Margaret University: Edinburgh: Asia center

نکته: همیشه بعضی از منابع بورسیه سنگاپور را در لیست زیر آنالیز کنید:

  • APEC Scholarship
  • A*STAR Graduate Scholarship (Open to سنگاپورans, سنگاپور PRs and non-سنگاپورans who are eligible and intending to take up سنگاپور citizenship)
  • Economic Development Board Industrial Postgraduate Programme (EDB-IPP)
  • EDB Scholarship
  • Lee Kuan Yew Scholarship
  • Muhammad Ariff Ahmad (MAS) Postgraduate Scholarship
  • Nanyang Fellows Scholarship
  • Ngee Ann Kongsi Postgraduate Scholarships (Social Sciences)
  • NRF EWT Scholarship
  • NTU-MBA Scholarship
  • Pradap Kow Scholarship
  • PSC Masters Scholarship
  • SCELSE PhD Scholarship
  • SCOR PhD Scholarship
  • SMART PhD Scholarship
  • SMF Scholarship
  • Tan Poey Quee NIE Doctor Education (NIE-EdD) Scholarship
  • Temasek Life Sciences Laboratory

نکته: پروفسور برتیل اندرسون، دانشمند بیوشیمی سوئدی، از سال 2011 میلادی تا کنون، ریاست دانشگاه NTU را به عهده دارد و بیش از 300 مقاله در نشریات بین المللی در این عرصه منتشر نموده است. ریاست یک فرد سوئدی بر یکی از برترین دانشگاه های سنگاپور و آسیا، نشان دهنده محیط دانش بنیان کاملا بین المللی این دانشگاه است که زمینه جذب و همکاری با طیف گسترده ای از محققان رشته های علمی را در سراسر جهان فراهم نموده است. بنابراین، یکی از بزرگ ترین مزیت های تحصیل و تحقیق در دانشگاه های سنگاپور، فرصت استثنایی ارتباط و همکاری با برترین محققان روزگار معاصر در رشته های مختلف علمی به شمار می رود که بعضی از محققان و اساتید، نامزدهای دریافت جایزه نوبل سال های گذشته یا آینده هستند. حتی اگر دانشگاه های سنگاپور را برای ادامه تحصیل انتخاب نکردید، به شما توصیه می کنیم از اساتید این دانشگاه ها، برای بازبینی و داوری مقالات، خاتمه نامه و حتی بیانیه هدف خود که به دانشگاه ها و مجلات دیگر ارسال می کنید، بهره ببرید. چنین مجموعه ای از نخبگان در رشته های مختلف علمی، برای اهل فن، یک فرصت ایده آل محسوب می گردد.

نکته: بعضی از رشته ها در دانشگاه های سنگاپور، به صورت کورسی و بعضی به صورت کاملا تحقیقاتی ارائه می گردد. مثل رشته هایی که در دانشگاه NTU عرضه شده است. بعضی از رشته های این دانشگاه به خصوص در مقطع دکترا، با همکاری دانشگاه های مطرح غربی برگزار می گردد که به آن ها Joint PhD program می گویند و امکان تحصیل همزمان در 2 دانشگاه برای دانشجویان واجد شرایط فراهم است. بعضی از دانشگاه های همکار این دانشگاه، در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. البته بعضی از رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه نیز به صورت Dual برگزار می گردد که به نظر می رسد فرصت های تحصیلی و بورسیه متنوعی را برای متقاضیان این رشته ها به همراه داشته باشد. مثلا رشته کارشناسی ارشد مدیریت پروژه این دانشگاه، با همکاری دانشگاه منچستر انگلستان برگزار می گردد که از قضا هرساله متقاضیان زیادی هم دارد. هزینه این دوره، 48 هزار دلار سنگاپور برآورد شده است که البته بورس به آن تعلق نمی گیرد.

نکته: درباره تحصیل در دانشگاه ملی سنگاپور، هر پرسشی داشتید، مستقیما به [email protected] ارسال کنید و پاسخ خود را ظرف 2 روز کاری دریافت کنید. تعامل الکترونیکی گسترده با دانشگاه های سنگاپور، در درک بهتر و بیشتر شما نسبت به محیط علمی و اداری این دانشگاه و فرآیندهای حاکم بر آن، مثمرثمر خواهد بود.

نکته: بعضی از رشته های دانشگاه NUS سنگاپور، برای متقاضیان کشورهایی که عضو گروه ASEAN هستند، بورسیه تحصیلی فراهم نموده است. مانند رشته کارشناسی ارشد پایداری و عملکرد ساختمان.

نکته: در صورتی که نتوانید در دانشگاه های سنگاپور،یاری هزینه تحصیلی دریافت کنید، می بایست برای تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف، بین 15 تا 30 هزار دلار سنگاپور (38625000 تا 77250000تومان) شهریه سالانه پرداخت کنید که این رقم به غیر از هزینه های زندگی در این کشور گران آسیا است.

نکته: دانشگاه ملی سنگاپور، به ازای اپلیکیشن آنلاین، 20 دلار (79,137 تومان) و به ازای اپلیکیشن های کاغذی، 40 دلار(158,274 تومان) از دانشجویان دریافت می نماید. اطلاعات کاملی درباره دانشجویان کنونی دانشگاه و امور مربوط به آنان، در کنار پاسخ به 25 پرسش متداول متقاضیان تحصیل در این دانشگاه، در دسترس متقاضیان قرار گرفته است که مطالعه این محتواها را توصیه می کنیم.

نکته: درباره دانشگاه های سنگاپور، ظرفیت های علمی، شرایط کلاس ها، محیط دانشگاه، شرایط زندگی دانشجویی، واقعیت های زندگی شهری در این کشور و مسائلی از این دست، به صورت کاملا مستند، به وسیله فایل های ویدئویی به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب، قابل مشاهده است. البته پرتال های ارائه خدمات گردشگری عمومی در این کشور مانند www.yourسنگاپور.com و www.tripfilms.com نیز برای آگاهی از اموراتی که در این کشور با آن رو به رو می شوید، توصیه می گردد.

نکته: یکی از برترین منابع اطلاعاتی برای آگاهی از فرصت های تحصیلی و بورسیه در سنگاپور، موسسه ملی آموزش این کشور است که در نشانی http://www.nie.edu.sg واقع شده است. این موسسه تا کنون، 33 هزار کاشناس را برای فعالیت در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور آموزش داده است و با بیش از 40 دانشگاه معتبر در 5 قاره جهان همکاری دارد.

نکته: انجمن دانشجویان سنگاپور نیز، از جمله منابع خوب برای آگاهی از برنامه های عمومی و اختصاصی تدارک دیده شده در دانشگاه های این کشور است که می تواند شما را با فارغ التحصیلان و دانشجویان بسیاری از دانشگاه های این کشور آشنا کند.

امیدواریم مراکز آکادمیک کشورمان، برنامه های اعزام دانشجوی مشترک را در دستور کار قرار داده و بتوانند از ظرفیت های علمی و صنعتی این کشور در جهت توان افزایی آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خود استفاده نمایند. سنگاپور، یکی از فرصت های ایده آل برای توسعه روابط علمی و مالی ایران با کشورهای پیشرفته آسیایی بوده و هست و امید می رود که دولت تدبیر و امید، برای بسط همکاری های علمی و مالی دو کشور به خصوص در عرصه استفاده از پتانسیل های پژوهشی این کشور، بهتر از گذشته اقدام کند.

جهانی گردشگری و تحصیل را همیشه با پرتال تخصصی خبرنگاران دنبال کنید.

تهیه شده در خبرنگاران

منبع: کجارو
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21686

به "تور سنگاپور ارزان: فرصت های تحقیقاتی با دانشگاه ها و بورسیه های بین المللی سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سنگاپور ارزان: فرصت های تحقیقاتی با دانشگاه ها و بورسیه های بین المللی سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید