آپدیت تازه مک او اس ونتورا

به گزارش دَبی بلاگ، این نسخه به ابزار تازه Stage Manager مجهز شده و تغییراتی را نیز در جهت ارتقای عملکرد اپلیکیشن های Mail، Safari، Spotloight و… به خود دیده است.

آپدیت تازه مک او اس ونتورا

اپل در رویداد توسعه دهندگان خود در سال 2022، علاوه بر معرفی آی او اس 16 و آیپد او اس 16، از به روزرسانی تازه مک او ونتورا -macOS Ventura- نیز پرده برداشت.

نسخه ای که از قابلیت های متعدد و کاربردی بهره می برد و می تواند تجربه ای تازه از کار سیستم عامل مک را برای کاربران به ارمغان آورد. این نسخه به ابزار تازه Stage Manager مجهز شده و تغییراتی را نیز در جهت ارتقای عملکرد اپلیکیشن های Mail، Safari، Spotloight و… به خود دیده است.

این تغییرات به نحوه بوده که مک او اس را به آی او اس نزدیک تر و شبیه تر نموده است. در این میان، اپلیکیشنٍSpotlight با آپدیت هایی همراه شده و اکنون می تواند عکس های را در لایبرری تصاویر پیدا کند و یا جست وجو را بر اساس لوکیشن، افراد، صحنه ها، اشیا و حتی متن موجود در تصاویر انجام دهد.

بعلاوه کاربران می توانند به وسیله این اپلیکیشن، دستوراتی همچون شروع تایمر و یا اجرای یک میانبر را صادر نمایند. این اپلیکیشن به قسمت پایینی هوم اسکرین آی او اس اضافه شده است.

در مورد تغییرات اپلیکیشن Mail باید گفت که به امکاناتی همچون پیش نمایش کامل تر، پیشنهاد های فوری و اصلاح حین تایپ مجهز شده است. بعلاوه کاربران می توانند ایمیل ها را زمان بندی نموده و یا ارسال آن ها را لغو نمایند. امکان تنظیم یادآور برای پیغام ها و دریافت پیشنهاد ها نیز از دیگر قابلیت های تازه Mail محسوب می گردد.

اپلیکیشن سافاری نیز به قابلیتی تازه تحت عنوان Tab Groups مجهز شده که به کاربر این امکان را می دهد تا ببیند که دوستانش چه تب هایی را مشاهده می نمایند. بعلاوه می توانند به وسیله مرورگر، تماس برقرار نموده و یا مکالمه ای را شروع نمایند.

سافاری بعلاوه به قابلیت پشتیبانی از Passkeys مجهز شده که قرار است جایگزین روش سنتی رمز عبور گردد. اخیرا شرکت های اپل، گوگل و مایکروسافت متعهد شدند تا پشتیبانی از قابلیت ورود بدون رمز عبور را به دستگاه های موبایلی، دسکتاپ و پلتفرم های مرورگر خود اضافه نمایند.

از جمله تغییرات اعمال شده در اپلیکیشن Messages می توان به امکان ویرایش و لغو ارسال پیغام ها، نشانه گذاری به عنوان خوانده نشده و بازیابی آن ها در مواقع حذف ناخواسته اشاره نمود. بعلاوه قابلیت های تازهی به اپلیکیشن Messages اضافه شده که امکان کار مشترک روی فایل ها را برای افراد راحت تر می نماید.

این سیستم عامل بعلاوه به قابلیتی به نام Hand-off مجهز شده که امکان انتقال کار ها میان دستگاه های اپل همچون آیفون ها و مک ها را فراهم می نماید. بعلاوه در مک او اس ونتورا، کاربران می توانند از دوربین آیفون به عنوان وبکم برای ارتباط تصویری در رایانه های اپل استفاده نمایند.

در اینجا کابر می تواند از دو حالت Center Stage و Portrait Mode به همراه قابلیت Studio Light (که باعث روشن شدن چهره کاربر و تار شدن پس زمینه می گردد) استفاده کند.

کاربران آی کلاد می توانند لایبرری اشتراکی تصویر را ایجاد نمایند که تا شش نفر می تواننند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. بعلاوه مک او اس ونتورا می تواند پیشنهاد های هوشمندی را برای اشتراک گذاری تصاویر ارائه دهد.

از دیگر تغییرات و قابلیت های تازه در این نسخه می توان به ویژگی های مبتنی بر تشخیص برای اپلیکیشن های Visual Look Up، Weather و Clock، بازطراحی اپلیکیشن System Preferences و ابزار های امنیتی تازه همچون Rapid Security Responses اشاره نمود.

منبع: آی تی ایران

منبع: فرادید
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 25680

به "آپدیت تازه مک او اس ونتورا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپدیت تازه مک او اس ونتورا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید