آیا تکنولوژی لذت سفر را از بین می برد؟

به گزارش دَبی بلاگ، سفر با تکنولوژی یا بدون تکنولوژی؟

تکنولوژی هر روز پیشرفت می کند و هر روز که می گذرد اپلیکیشن ها و گجت های مسافرتی بیشتری به بازار می آیند. خیلی از گردشگران همیشه در پی آخرین تکنولوژی ها هستند تا با استفاده از آن ها سفر راحت تری را تجربه کنند. تکنولوژی چه تغییری در سفر ایجاد کرده است؟ اگر تا به حال نظراتی که در زیر مقاله هایی که درباره فن آوری های سفر نوشته شده را خوانده باشید حتما به نظرهای مختلفی برخورده اید؛ عده ای می گویند آن ها سفر را ارزان تر کرده اند و عده ای هم شاید بگویند این فن آوری ها لذت تجربه سفر را کمی کم کرده اند. شما چه فکر می کنید؟ سفر با تکنولوژی یا بدون تکنولوژی؟ در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا کمی در این باره بیشتر حرف بزنیم.

آیا تکنولوژی لذت سفر را از بین می برد؟

بسکمک از ما از فن آوری های تازه استقبال می کنیم اما این موضوعی است که نیاز به بررسی های بیشتری دارد. با وجود داشتن تلفن همراه دیگر مجبور نیستید در سفر برای بیدار شدن از خواب ساعت داشته باشید. برای رفت وآمد در شب چراغ قوه لازم ندارید و برای گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه تان نیاز به بردن ضبط صوت و یا واکمن هم نیست. مطمئنا همه این ها از فواید بیشمار تکنولوژی است، می دانید با وجود همین تلفن همراه چقدر بار سفرتان سبک تر از گذشته شده است؟ این فقط گوشه ای از تاثیر فن آوری در سفر است. تاثیری که فن آوری بر روی سفر گذاشته آنقدر زیاد است که تقریبا تمام جنبه ها را شامل می شود. حتی برای کارهای بانکی هم دیگر نیازی به شماره تلفن های بین المللی و یا ایستادن در میان صف های طولانی ندارید. بسکمک از گردشگران سال ها قبل ساعت ها لب مرز منتظر بودند تا چک های بانکی شان را نقد کنند اما امروز تقریبا در همه جای دنیا می توانید از نزدیک ترین عابربانک در کم تر از یک دقیقه پول نقد تهیه کنید. پیشرفت های تکنولوژی تا حدی است که بسکمک از ما دیگر تحمل سفر بدون تکنولوژی را نداریم!

وقتی پای خاطرات بعضی از گردشگران و ماجراجوهای قدیمی بنشینید برایتان تعرف می کنند که مثلا 15 سال پیش کل لندن را فقط با یک نقشه کاغذی گشته اند. آن ها بیشتر قسمت های مرکز شهر را پیاده می رفتند و مسلما جاهای بیشتری را می دیدند. اما با داشتن یک تلفن همراه امروز دیگر می دانید که سفر چقدر طول می کشد و کدام یک از مسیرها شما را به مقصد می رسانند. قبلا بدون تکنولوژی شاید بسکمک از گردشگران از ترس گم شدن و یا به موقع نرسیدن از خیر خیلی از جاذبه ها می گذشتند! اما امروز به کمک تکنولوژی نه تنها گم نمی شوید بلکه به راحتی مسیرتان را پیدا می کنید. با همه این حرف ها و با وجود همه خوبی های تکنولوژی، شاید گاهی دلمان برای سفرهای بدون تکنولوژی هم تنگ شود و دلمان بخواهد در سفر چند ساعتی را بدون اینکه حتی یک بار به تلفن همراه نگاه کنیم بگذرانیم! در این جور مواقع دوست داریم گوشی همراه خود را خاموش کنیم، غرق در زمان حال شویم و فقط از تماشای اطراف و جاذبه ها لذت ببریم. در گذشته با رفتن به هاستل کوله گردانی را می دیدید که دور یک میز نشسته بودند و از خاطرات و ماجراجویی هایشان برای هم تعریف می کردند اما امروز با رفتن به ان مکان ها چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند این است که بیشتر آن ها سرگرم کار با تلفن همراه، لپ تاپ و یا تبلت هستند.

در استفاده از فن آوری هم مثل بسکمک از جنبه های دیگر زندگی باید تعادل داشته باشید. اینکه در سفر نیم ساعت را به چک کردن ایمیل ها و چت کردن با مارتان بگذرانید اصلا چیز بدی نیست اما بعد از آن گوشی و یا لپ تا پ خود را کنار بگذارید و با اطرافیانتان حرف بزنید. می توانید چند دقیقه ای قبل از خواب بلیط پروازتان را بخرید ولی هرگز از اینکه بدون برنامه و رزرو به جایی بروید نترسید. حتما شما هم در سفر کسانی را دیده اید که در حال گرفتن سلفی هستند، آن ها بارها و بارهاعکس می اندازند تا عکسی مناسب و منحصربفرد بگیرند، کاری که می تواند به راحتی لذت سفر و بازدید از جاذبه ها را از شما بگیرد. وقتی به مکان های تاریخی معروف مثل تاج محل می روید حتما چند عکس بیندازید تا آن ها را به دوستانتان نشان دهید اما هرگز 20 دقیقه زمان برای گرفتن بهترین سلفی نگذارید. نمی توانیم بگوییم فن آوری سفرمان را خراب می کنند چون آن ها سفر را آسان تر، قابل دسترس تر و امن تر از هر زمان دیگری کرده اند اما اگر زیاد از آن ها استفاده کنید و به آن ها قدرت دهید می توانند لذت سفر را از شما بگیرند.

گجت ها درست مثل یک کوله و یا یک جفت کفش فقط وسایلی هستند که در سفر به شما کمک می کنند. آن ها از ضروریات نیستند و بدون آن ها هم تجربه سفری لذت بخش ممکن است، اگر خیلی به آن ها بچسبید و از آن ها استفاده کنید جذابیت سفرتان را کم می کنند. وقتی در حال سفرهای جاده ای هستید همیشه لحظاتی ناب در انتظارتان هستند، لحظاتی که نمی توانید آن ها را در جاهایی مثل شبکه های اجتماعی پیدا کنید. مهم نیست در کوله خود چقدر تکنولوژی دارید؛ از لپ تاپ، گوشی هوشمند، تبلت و دوربین تا زمانی استفاده کنید که سفرتان را آسان تر می کنند و بعد، آن ها را خاموش کنید تا خودتان را در لحظه حال غرق کنید. شما چه فکر می کنید؟ آیا تکنولوژی سفر ما را آسان تر می کنند و یا نمی گذارند تجربه عمیق تری از سفر داشته باشیم؟

منبع: nomadicmatt.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23780

به "آیا تکنولوژی لذت سفر را از بین می برد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تکنولوژی لذت سفر را از بین می برد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید