اتحادیه اروپا برای اولین بار پردازنده رایانه ای طراحی کرد

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تک اسپات، امروزه تمامی شرکت های بزرگ سازنده سی پی یو یا پردازنده مرکزی مورد استفاده در انواع رایانه ها آسیایی یا آمریکایی هستند و اروپا در این زمینه موفقیت چندانی کسب نکرده است.

اتحادیه اروپا برای اولین بار پردازنده رایانه ای طراحی کرد

از همین رو اتحادیه اروپا برای جبران عقب ماندگی خود در این زمینه از شش ماه قبل دست به کار شده و ابتکار عملی موسوم به پردازشگر اروپایی را برای فراوری سی پی یوی اختصاصی اتحادیه اروپا به اجرا گذاشت.

این اتحادیه امروز رسماً گفت که کار طراحی سی پی یوی مد نظر آن به سرانجام رسیده است. هر چند در این زمینه تقریباً هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است. قرار است سری اول پردازنده های اتحادیه اروپا با اسم کد Rhea در سال 2021 عرضه شوند. بعضی از اعضای این مجموعه برای نصب به عنوان پردازنده مرکزی به کار گرفته می شوند و بعضی دیگر برای افزایش شتاب فرایندهای پردازشی مورد استفاده قرار می گیرند.

اتحادیه اروپا بر این باور است که برای جبران عقب ماندگی در حوزه هایی همچون تحلیل انبوه داده ها، هوش مصنوعی و غیره نیازمند فراوری سخت افزارهای اختصاصی خود است. قرار است پس از افزایش توانمندی، پردازنده هایی توسط اروپایی ها فراوری گردد که بر روی رایانه های سرور هم قابل نصب باشند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1275

به "اتحادیه اروپا برای اولین بار پردازنده رایانه ای طراحی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا برای اولین بار پردازنده رایانه ای طراحی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید