ارائه تسهیلات به دانش بنیان ها تسهیل گردد، ضمانت با صندوق نوآوری

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محسن دهنوی امروز در نشست هماهنگی اجرایی بند ب تبصره 16 قانون بودجه 1401 کشور که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید گفت: تنها استثنایی که در تبصره 16 قانون بودجه کشور وجود دارد این است که این وام قرض الحسنه به اشخاص حقوقی اختصاص داده می گردد.

ارائه تسهیلات به دانش بنیان ها تسهیل گردد، ضمانت با صندوق نوآوری

وی اضافه کرد: شرایط و وثایق برای دریافت این تسهیلات از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت امور مالی دارایی تعیین شده است.

دهنوی با بیان اینکه عناصر فعال در فراوری دانش بنیان شرکت های دانش بنیان هستند، توضیح داد: کوشش این است که وام 500 میلیون تومانی به این شرکت ها اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: می دانیم که 500 میلیون تومان در شرایط کنونی و شرایط مالی برای شرکتی که خواستار انجام فعالیت مالی است زیاد نیست.

به گفته وی در تبصره 16 تسهیلات فقط به صورت قرض الحسنه است و با هر منطقی می توان اینها را در اولویت قرارداد و به شرکت ها پرداخت کرد.

وی خطاب به رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: باید به توافقاتی در زمینه وثیقه با وزارت اقتصاد برسید زیرا این جوانان وثیقه ندارند.

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان تأکید کرد: آنها اگر ملک داشتند که اکنون اینجا نبودند که تسهیلات دریافت نمایند اگر وثیقه ملکی بخواهیم نمی توانند تأمین نمایند.

دهنوی با اشاره به قانون جهش فراوری دانش بنیان بیان نمود: ما در این قانون ذکر کردیم وثایق صندوق های پژوهش و فناوری و ضمانت صندوق نوآوری از سوی بانک ها پذیرفته گردد.

وی خطاب به بانک های عامل برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه به شرکتها ادامه داد: این را بپذیرید که اگر یک شرکت به وسیله صندوق ها معرفی گردید بتواند تسهیلات دریافت کند. ما تاکید کردیم این موضوع با ضمانت پرداخت صندوق نواوری باشد. باید ارائه این تسهیلات را ساده بگیرید که 5 هزار میلیارد تومان به خوبی اختصاص یابد.

دهنوی گفت: امیدواریم در بهمن ماه چنین جلسه ای بر گزار گردد تا تحقق بند ب تبصره 16 را مور آنالیز قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1401 بروزرسانی: 22 آبان 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 27899

به "ارائه تسهیلات به دانش بنیان ها تسهیل گردد، ضمانت با صندوق نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تسهیلات به دانش بنیان ها تسهیل گردد، ضمانت با صندوق نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید