استارت ملی پوشان زن ایران برای قهرمانی، کار سخت شاگردان مظفر

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، به فاصله سه سال از برگزاری اولین دوره مسابقات فوتسال زنان جام ملت های آسیا در مالزی، دومین دوره این رقابت ها از امروز چهارشنبه در تایلند آغاز می شود تا رقابت میان 15 تیم شرکت کننده، تعیین کننده تیم قهرمان شود.

استارت ملی پوشان زن ایران برای قهرمانی، کار سخت شاگردان مظفر

البته قرار بود دومین دوره مسابقات سال گذشته برگزار شود اما بنا به دلایلی به امسال موکول شد تا نظم برگزاری دو سال آن به هم بخورد با این حال این دوره از مسابقات به خاطر افزایش تعداد تیم ها و سهمیه المپیکی که برای فینالیست ها لحاظ شده با اهمیت بیشتر نسبت به دوره اول برگزار می شود.

اولین دوره رقابت های فوتسال زنان جام ملت های آسیا سال 2015 برگزار شد. در آن دوره رقابت ها تیم ملی ایران با تک گل فرشته کریمی در دیدار فینال، پیروز به شکست ژاپن و کسب عنوان قهرمانی شد. با این اوصاف ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، مطرح ترین در این دوره مسابقات خواهد بود که دیدارهای خود را از فردا آغاز می کند.

طبق قرعه کشی مسابقات فوتسال جام ملت های زنان آسیا که اسفندماه سال گذشته انجام شد، گروه D تنها گروه سه تیمی این رقابت هاست و ایران هم در همین گروه قرار گرفته است. همچنین برنامه اعلام شده ازسوی کمیته برگزاری مسابقات، تیم کشورمان فردا اولین دیدار خود را برابر ترکمنستان برگزار می کند و دوشنبه آینده هم برای انجام دومین دیدار خود به مصاف ازبکستان می رود.

گروه بندی 15 تیم شرکت کننده در مسابقات فوتسال زنان جام ملت های آسیا و برنامه دیدارهای مرحله مقدماتی این رقابت ها به این شرح است:

گروه A: تایلند، هنگ کنگ، اندونزی و ماکائو

گروه B: مالزی، ویتنام، چین تایپه و بنگلادش

گروه C: ژاپن، چین، بحرین و لبنان

گروه D: ایران، ازبکستان و ترکمنستان

چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه

* ویتنام - چین تایپه

* هنگ کنگ - اندونزی

* مالزی - بنگلادش

* تایلند - ماکائو

پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه

* چین - بحرین

* ترکمنستان - ایران

* ژاپن - لبنان

جمعه 14 اردیبهشت ماه

* بنگلادش - ویتنام

* ماکائو - هنگ کنگ

* چین تایپه -مالزی

* اندونزی - تایلند

شنبه 15 اردیبهشت ماه

* لبنان - چین

* ازبکستان - ترکمنستان

* بحرین - ژاپن

یکشنبه 16 اردیبهشت ماه

* مالزی - ویتنام

* چین تایپه - بنگلادش

* اندونزی - ماکائو

* تایلند - هنگ کنگ

دوشنبه 17 اردیبهشت ماه

* ژاپن - چین تایپه

* بحرین - لبنان

* ایران - ازبکستان

به گزارش خبرنگاران، آنچه اهمیت این دوره از مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا را بیشتر کرده، انتخابی بودن برای المپیک است. قرار است تیم های اول و دوم این رقابت ها صاحب سهمیه بازی های المپیک جوانان آرژانتین شوند. این رقابت ها مهرماه برگزار می شود و در واقع کشورهایی در این رقابت ها (جام ملت های فوتسال زنان آسیا) به عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی برسند، با تیم زیر 18 سال خود در المپیک جوانان در آرژانتین حاضر می شوند.

با این اوصاف در صورتیکه تیم ملی فوتسال زنان ایران بتواند اینبار هم تا فینال جام ملت های آسیا پیش رفته و در دیدار این مرحله هم پیروز شود، علاوه بر دفاع از عنوان قهرمانی خود، برای تیم زیر 18 دختران هم سهمیه المپیک آرژانتین را کسب می کند.

البته خردادماه سال گذشته هم در بخش پسران، تیم فوتسال ایران با قهرمانی در اولین دوره رقابت های فوتسال زیر 20 سال آسیا صاحب سهمیه المپیک آرژانتین شد. برای این تیم و آماده سازی حضور در المپیک جوانان، برنامه های آماده سازی داخلی و خارجی در نظر گرفته شده که از ماه ها پیش آغاز شده است. اصلا تعیین نیست در بخش دختران و در صورت کسب سهمیه، اعزامی به المپیک صورت بگیرد یا نه اما آنچه مهم است قهرمانی یا نایب قهرمانی تیم ایران در مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا، کشورمان را صاحب یک سهمیه المپیکی دیگر خواهد کرد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2204

به "استارت ملی پوشان زن ایران برای قهرمانی، کار سخت شاگردان مظفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارت ملی پوشان زن ایران برای قهرمانی، کار سخت شاگردان مظفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید