اسکله های گردشگری زمینه ای برای توسعه گردشگری دریایی هرمزگان است

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان در مورد صندلی گردشگری دریایی در کشور و استان و همچنین راههای توسعه گردشگری دریایی گفت: در سال 1398 هرمزگان را به عنوان مقصد دریایی کشور معرفی کردیم و بدین منظور برنامه ریزی هایی اجرا شده است که یکی از برنامه ها تدوین سند توسعه گردشگری استان است.

اسکله های گردشگری زمینه ای برای توسعه گردشگری دریایی هرمزگان است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان، رضا برومند مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان اضافه کرد: همچنین در کشور کمیته ویژه گردشگری دریایی تشکیل شده و مدیر کل میراث فرهنگی استان هرمزگان یکی از عضوهای این کمیته می باشد که در این کمیته پهنه های گردشگری تعیین و تا جایی که امکان داشته باشد سواحل کشور را به بحث گردشگری دریایی اختصاص خواهند داد.

برومند اضافه کرد: همچنین اولین همایش و نمایشگاه گردشگری دریای در سه ماهه آخر سال در شهر بندرعباس برگزار خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان ادامه داد: ما باید بتوانیم گردشگر دریایی را از مسافر دریایی جدا کنیم و بدین منظور در بندر شهید حقانی که بزرگترین بندر تردد مسافران از ساحل به دریا و به جزایر استان است با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی قسمت جنوبی آن را به اسکله گردشگری اختصاص داده ایم که اگر این اتفاق رخ دهد بستر و زمینه ای برای توسعه اسکله های گردشگری سایر جزایر است.

او اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم نگاه ها را به گردشگری دریایی سوق دهیم یکی از جهانگردان استان سفر دو ساله خود به دور جهان را از تالاب آذینی در بندر سیریک با شتر شروع خواهد نمود و پیغام گردشگری استان هرمزگان را به سراسر جهان خواهد رساند.

برومند تاکید نمود: در بحث تسهیلات بهترین شرایط تسهیلات را برای یاری به توسعه گردشگری دریایی در نظر گرفته شده است، به عنوان مثال در بحث خرید کشتی های گردشگری اعتبارات با سود صفر درصد تعلق می گیرد و فرایند دریافت آن بسیار ساده و راحت است وامیدواریم با تعامل خوبی که با اداره کل بنادر دریانوردی استان و کشور داریم این زمینه گسترش پیدا کند.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان ادامه داد: یکی از راهبردهای ما در توسعه گردشگری دریایی بحث آموزش است که در اسفند ماه سال گذشته برای اولین بار در جزیره هرمز، آموزش فعالین این جزیره را شروع کردیم.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان اضافه کرد: در گردشگری دو مولفه اساسی یکی تاسیسات و دیگری آموزش مد نظر است که در بحث اول ایجاد اسکله های گردشگری و تاسیساتی که به گردشگری دریایی یاری می نماید را دنبال می کنیم و اما مولفه دوم، قطعا آموزش یکی از این مولفه های اصلی این اداره کل است که در همین دو ماهه اول سال 1398، 10 دوره آموزشی برای تورگردانان و فعالین گردشگری با همکاری جهاد دانشگاهی و موسسه مشق آفرینش در استان برگزار شده است.

برومند در مورد تاثیر گردشگری دریایی بر توسعه اقتصاد استان گفت: آن چیزی که استان هرمزگان را متمایز می نماید بحث گردشگری دریایی است که در نوروز 98 سال جاری شاهد این بودیم که گردشگران جزایر را مقصد گردشگری خود انتخاب کردند و این موضوع قطعا به پویایی اقتصاد استان یاری خواهد نمود و بخش های خدماتی، شرکت ها و موسسات گردشگری فعال خواهند شد.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان تاکید نمود: وقتی که گردشگری را یک اقتصاد بدانیم در تمام ابعاد مالی تاثیر می گذارد و به روند رو به رشد استان یاری خواهد نمود.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1142

به "اسکله های گردشگری زمینه ای برای توسعه گردشگری دریایی هرمزگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکله های گردشگری زمینه ای برای توسعه گردشگری دریایی هرمزگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید