افزایش نگرانی امنیتی در عربستان سعودی

به گزارش دَبی بلاگ، سازمان امنیت داخلی سعودی با انتشار شماره تلفنی، از شهروندان عربستان خواسته است تا هرگونه اطلاعی از معارضان و مخالفان دولتی را اطلاع دهند.

افزایش نگرانی امنیتی در عربستان سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان امنیت ملی سعودی روز شنبه (دیروز) در اطلاعیه ای با اعلام یک شماره تلفن از شهروندان عربستانی خواست تا اطلاعات گروه ها و افراد مخالف دولت سعودی را اطلاع دهند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس) سازمان امنیت ملی سعودی با اعلام شماره 990 در پی این است تا ارتباط میان سازمان با شهروندان و اتباع خارجی را افزایش دهد.

این سازمان با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی فوری از موارد مشکوک، از مردم خواست تا هرگونه اطلاعاتی از تروریست ها، مجرمان تحت تعقیب، هسته های تروریستی، تندروها و مخالفان حکومت را با شماره تلفن مذکور مخابره نمایند.

در این راستا مرکزی برای تماس شهروندان سعودی ایجاد شده و در طول 24 ساعت آماده جوابگوی به تماس ها است. مرکز دیگری نیز برای راستی آزمایی اطلاعات ارائه شده از سوی شهروندان دایر شده است.

سازمان امنیت ملی سعودی همچنین میخواهد در مراسمات موسم الریاض و موسم الدرعیه که از سوی سازمان تفریح سعودی برگزار می گردد، با پخش بروشورها و تبلیغات سمعی و بصری، از شرکت نمایندگان بخواهد تا در این طرح شرکت نمایند.

اعلام شماره تلفن برای اطلاع رسانی شهرودندان از مخالفات حکومت، در حالی است که دولت سعودی صدها فعال حقوق بشری را به زندان انداخته و هرگونه صدای مخالفی را سرکوب می نماید.

علاوه بر طرح مذکور، گزارش های بسیاری از رسانه های غربی به جاسوسی دولت سعودی از معارضین خارج از عربستان به خصوص در فضای مجازی اشاره دارد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4884

به "افزایش نگرانی امنیتی در عربستان سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نگرانی امنیتی در عربستان سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید