اقامت بیش از 7 میلیون مسافر از اول تیر تا تعطیلات عید قربان در مازندران

به گزارش دَبی بلاگ، ایلنا/ براساس اخبار بدست رسیده، اقامت بیش از 7 میلیون مسافر از اول تیر تا تعطیلات عید قربان در مازندران صورت گرفت.

اقامت بیش از 7 میلیون مسافر از اول تیر تا تعطیلات عید قربان در مازندران

مهدی ایزدی (سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران) با بیان اینکه سطح اشغال مراکز اقامتی استان اعم از هتل، متل، خانه مسافر و اقامتگاه های بومگردی با شروع تابستان به 53 درصد رسیده، اضافه نمود: در 19 روز اول تابستان هفت میلیون و 979 هزار و 76 نفر شب اقامت در استان مازندران به ثبت رسید.

او با اشاره به اینکه قریب به 40 درصد اقامت در طرح خانه مسافر اجرا شده، اظهار کرد: ظرفیت اقامتی مازندران برحسب نفر شب اقامت، یک میلیون و دویست و چهل و شش هزار و صد و هفتاد و هفت نفر شب اقامت بطور رسمی و غیر رسمی است.

ایزدی از وجود ظرفیت بیش از 98 هزار نفر شب اقامت رسمی در مازندران اطلاع داد و اعلام نمود: 351 اقامتگاه بومگردی دارای مجوز در مازندران فعالیت دارند که مورد توجه طبیعت دوستان و علاقمندان به حضور در روستاهای مازندران قرار گرفته است و سطح اشغال اقامتگاه های بومگردی نیز بسیار بالا است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به تعداد 123 تاسیسات ساحلی، و 12 کمپینگ در استان اضافه نمود: 8 مجتمع تفریحی گردشگری در مازندران فعال است که طی تعطیلات چهار روز گذشته با استقبال پرشور و پر تعداد گردشگران و مسافران روبرو بوده است.

او به اقامت گردشگران در 48 زائرسرای مازندران اشاره نمود و گفت: اقامت موقت و تفرج در 108 پارک شهری مازندران نیز در تعطیلات عید قربان کم نظیر بود.

ایزدی با اشاره به برگزاری جلسات طرح ساماندهی و ارتقای خدمات سفرهای تابستان 1401 در استان اشاره نمود و اضافه نمود: این جلسات بطور منظم در چهار جلسه با حضور همه دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفر در استانداری برگزار گردید و به همین دلیل این جلسات در شهرستان ها و فرمانداری های استان برگزار گردیده تا تمهیدات لازم و برنامه ریزی های ضروری درباره سفرهای تابستانه هموطنان به مازندران انجام گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران نظارت و پشتیبانی همه دستگاه های مسئول در طرح ساماندهی و ارتقای خدمات سفر تابستان را ضروری برشمرد و گفت: برای آمادگی هرچه بهتر در ارائه خدمات مناسب و مطلوب به گردشگران، هماهنگی های لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و شهرستان بابل به تمامی بیمارستان های دولتی و خصوصی برای حضور متخصص و کادر درمان صورت گرفته است.

ایزدی از آماده باش کادر درمانی بویژه آمبولانس ها و تقویت پایگاه های مستقر در شهرستان های استان اطلاع داد و اضافه نمود: نظارت بر اجرای دقیق و کامل دستورالعمل ستاد اجرایی خدمات سفر و پروتکل های بهداشتی نیز در حال اجرا است.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 25994

به "اقامت بیش از 7 میلیون مسافر از اول تیر تا تعطیلات عید قربان در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامت بیش از 7 میلیون مسافر از اول تیر تا تعطیلات عید قربان در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید