امکان وقوع سیل در تهران وجود ندارد ، راه اندازی 7 ایستگاه باران سنج در تهران

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران با تأکید بر پیش بینی تمهیدات لازم به منظور مقابله با سیل در پایتخت، گفت: در شهر تهران امکان وقوع سیل وجود ندارد و تنها شاهد آبگرفتگی خواهیم بود.

امکان وقوع سیل در تهران وجود ندارد ، راه اندازی 7 ایستگاه باران سنج در تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از شهرنوشت، رضا کرمی رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران با اشاره به اینکه کارشناسان، تغییر اقلیم در جهان را پیش بینی نموده اند، اظهار کرد: پیش بینی ها به این سمت می رود که به دلیل تغییر اقلیم، شاهد بارش باران باشیم. این در حالی است که در شهری همانند تهران، طراحی شهری مبتنی بر پیش بینی بارش نبوده و بر اساس محیط خشک اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه سال جاری شاهد بارش باران ناگهانی با سرعت زیاد در شهر تهران بوده ایم، توضیح داد: در حال حاضر، حجم آب باران تغییر ننموده، اما سرعت بارش باران بیشتر شده است و آبی که در گذشته در مدت طولانی در کانال ها جمع می شد سال جاری در مدت زمان نیم ساعت به کانال ها سرریز می گردد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اقدامات شهرداری برای لایروبی کانال های اصلی و فرعی، شرح داد: در این زمینه شهرداری تهران تمام همت و توان خود را در کلیه بخش ها به کار گرفته است تا با لایروبی های اجرا شده، آمادگی کافی برای بارش باران داشته باشیم. در بعضی از نقاط نیز البته مسائلی وجود دارد که برای رفع آنها اقدام می کنیم.

کرمی با اشاره به اینکه در چند نقطه تهران طی روزهای گذشته مسائلی به وجود آمد، توضیح داد: این موارد شناسایی شده و در حال رفع مسائل هستیم تا به زودی نقایص احتمالی رفع گردد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال وقوع سیل در پایتخت وجود دارد یا خیر، گفت: در بسیاری از شهرهای کشور امکان وقوع سیل وجود دارد. اما در شهر تهران چنین امکانی وجود ندارد. زیرا آب های ناشی از باران در شمال تهران جمع می گردد و وارد کانال های اصلی خواهد شد و ورودی در واقع به این کانال ها سرریز می گردد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران با اشاره به استقرار 7 ایستگاه هواشناسی در بعضی از نقاط، افزود: این ایستگاه های هواشناسی نسبت به سنجش باران اقدام می نمایند و البته در نظر داریم تا سرانجام سال، 3 ایستگاه دیگر را مورد بهره برداری قرار دهیم. همچنین 20 ایستگاه دیگر تا سرانجام سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی در این باره شرح داد: بر اساس قراردادی که با سازمان هواشناسی و پژوهشکده هواشناسی منعقد شده است آنها میزان بارندگی در ایستگاه ها، نقاط کوهستانی و آبراه ها را می سنجند و میزان حجمی که در پایین دست وجود دارد را اعلام می نمایند و بر این اساس اگر احتمال وقوع سیل وجود داشته باشد 30 الی 45 دقیقه قبل از آن ما می توانیم این موضوع را به دستگاه های ذیربط اطلاع دهیم.

کرمی با اشاره به اینکه پیش بینی های لازم در این خصوص اجرا شده است، توضیح داد: تا این لحظه گزارشی مبنی بر وقوع سیل در پایتخت نداشته ایم و میزان بارندگی ها چنین چیزی را نشان نمی دهد.

وی با اشاره به تمهیدات لازم اندیشیده شده برای مقابله با سیل، شرح داد: یکی از تجهیزات لازم برای مقابله با سیل، کانال های اصلی و پاکسازی گلوگاه هاست که این اتفاق هم اکنون افتاده و پاکسازی های لازم اجرا شده است. اگر هم احتمال وقوع سیل وجود داشته باشد در ورودی های خارج از تهران خواهد بود.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3717

به "امکان وقوع سیل در تهران وجود ندارد ، راه اندازی 7 ایستگاه باران سنج در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان وقوع سیل در تهران وجود ندارد ، راه اندازی 7 ایستگاه باران سنج در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید