انتقاد ماسک از ورود آمازون به حوزه ماشین خودران

به گزارش دَبی بلاگ، ایلان ماسک شرکت سازنده خودروهای الکتریکی، تسلا را مدیریت می نماید. این شرکت از مدت ها قبل در حال توسعه خودروهای خودران و همچنین نرم افزار مربوط به آن است. استارتاپ Zoox عملکردی مشابه با تسلا دارد و میخواهد خودروهای خودران را توسعه دهد و امکان دسترسی به آن ها توسط گوشی های هوشمند را فراهم کند.

انتقاد ماسک از ورود آمازون به حوزه ماشین خودران

این استارتاپ با فناوری های خود، شامل توسعه هوش مصنوعی و همچنین سخت افزار بدنبال ساخت خودروهای خودران است. در حال حاضر آمازون از برنامه های خود برای این استارتاپ حرفی نزده، اما این خرید می تواند به بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا در تحویل محموله ها یاری کند و آن ها را بدون دخالت راننده به دست مشتریان خود برساند.

این اولین باری نیست که ماسک از جف بزوس انتقاد می نماید. در زمینه هوافضا نیز شاهد چنین واکنشی از سوی این دو میلیاردر بودیم، چرا که ایلان ماسک شرکت اسپیس ایکس را مدیریت می نماید و بزوس نیز صاحب شرکت Blue Origin است. این دو کمپانی برای همکاری با ناسا در حال رقابت هستند و روی توسعه موشک هایی با امکان استفاده مجدد تمرکز نموده اند.

ماسک برای دومین بار در ماه جاری میلادی با استفاده از توییتر از بزوس انتقاد می نماید. در اوایل ماه جاری میلادی، مدیرعامل تسلا آمازون را به ایجاد انحصار متهم نموده بود، البته علت این توییت، حذف کتاب الکترونیکی با عنوان حقایق گزارش نشده درباره کووید-19 و قرنطینه از این فروشگاه اینترنتی بود.

با توجه خرید جدید آمازون، در آینده شاهد رقابت گسترده تر و شدیدتری میان جف بزوس و ایلان ماسک خواهیم بود. این دو میلیاردر دیگر نه تنها در زمینه فناوری های فضایی و کاهش هزینه ماموریت ها با یکدیگر رقابت می نمایند، بلکه هر دو به دنبال ساخت خودروهای خودران هستند.

منبع : دیجیاتو

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: آی تابناک
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10177

به "انتقاد ماسک از ورود آمازون به حوزه ماشین خودران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد ماسک از ورود آمازون به حوزه ماشین خودران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید