انگلیس و عمان بر گسترش روابط دوجانبه تأکید کردند

به گزارش دَبی بلاگ، لندن - خبرنگاران - در دیدارسید بدر البوسعیدی دبیر کل (قائم مقام) وزارت امور خارجه عمان با مارک فیلد معاون وزیر امور خارجه انگلیس، دو طرف بر گسترش روابط دوجانبه تأکید کردند.

انگلیس و عمان بر گسترش روابط دوجانبه تأکید کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس، در این دیدار که در ساختمان لنکستر وزارت امور خارجه انگلیس در لندن برگزار گردید، مسائل مختلف روابط دوجانبه و منطقه ای مورد بحث و گفت و گو نهاده شد و دو طرف بر گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های سیاسی، مالی، فرهنگی، دفاعی و بازرگانی تاکید کردند.

این ملاقات که در پی سفر اخیر فیلد به عمان و امضای بیانیه جامع مشترک دوستی پایدار صورت گرفت، الن دانکن معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور اروپا و آمریکا هم حضور پیدا کرد.

فیلد درباره این دیدار گفت: این دیدارها، موقعیت های مهمی است که درباره همکاری ها و منافع مشترکمان گفت و گو کنیم. این ملاقات همچنین از آن جهت حائز اهمیت است که پس از امضای توافقنامه مشترک دفاعی میان وزرای دفاع دو کشور و مانور نظامی سیف ساریا 3 صورت گرفت.

وی این دو مساله را نماد تعهد دو طرف به امنیت متقابل و رابطه گرم و نزدیک دو کشور با یکدیگر خواند.

در عملیات موسوم به سیف ساریا 3 که مهرماه سال گذشته شروع و یک ماه طول کشید، ارتش انگلیس بزرگ ترین رزمایش این کشور طی 17 سال گذشته را در عمان برگزار کرد.

در این عملیات ارتش انگلیس با پهپادهایی برای مقابله با روسیه آماده کرد.

همچنین در این عملیات که در بیایانی با وسعت 255 کیلومتر برگزار گردید، 5 هزار و 500 نیروی نظامی، 200 دستگاه خودرو زرهی، 6 فروند کشتی نظامی و هشت فروند جنگنده تایفون شرکت کردند.

تایمز پیش تر در گزارشی نوشته بود: مانور سیف ساریا 2 نشان داد که تا چه اندازه ارتش انگلیس برای شرکت در عملیات بیابانی ضعیف است. در این مانور چکمه سربازان انگلیسی براثر حرارت دما آب شد، مسلسل ها قفل کرد، سیستم های رادیویی از کار ایستاد و نیمی از تانک ها خراب شد. با این حال در عملیات یادشده یگان کاوالری تجهیزات نظامی قدرتمندتری را نسبت به روسیه در اختیار دارد.

اختلافات میان انگلیس و روسیه پس از حادثه سالزبری بالاگرفته است.

دولت لندن ادعا می نماید که روسیه در عملیاتی مخفیانه ای سرگئی اسکریپال جاسوس پیشین مسکو را با استفاده از گاز نوویچوک در شهر سالزبری این کشور مسموم نموده است.

شبس**اروپام ** هـ ن ** 1917

سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 921

به "انگلیس و عمان بر گسترش روابط دوجانبه تأکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس و عمان بر گسترش روابط دوجانبه تأکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید