ایران حق رای خود را در سازمان ملل به دست آورد

به گزارش دَبی بلاگ، سخنگوی سازمان ملل گفت که ایران حداقل مبلغ مورد نیاز از بدهی های معوقه خود را برای داشتن حق رای در سازمان ملل پرداخت کرده است.

ایران حق رای خود را در سازمان ملل به دست آورد

به گزارش به نقل از دیلی پاکستان، سخنگوی سازمان ملل گزارش داد که ایران حق رای خود را در این نهاد بین المللی به دست آورده است.

ولکان بوزکر، رئیس مجمع عمومی هفتاد و پنجم سازمان ملل ، روز جمعه بیان نمود که ایران برای بازگرداندن حق رأی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بخشی از بدهی معوقه سازمان ملل را پرداخت کرده است.

بوزکر پیش از رای گیری مجمع برای انتخاب 5 عضو غیر دائمی شورای امنیت سازمان ملل برای یک دوره دو ساله گفت: جمهوری اسلامی ایران برای کاهش بدهی های معوقه خود به زیر میزان معین شده در ماده 19 منشور، پرداخت لازم را انجام داده است.

طبق ماده 19 منشور سازمان ملل، اعضاء ملل متحد که پرداخت سهمیه آن ها در مخارج سازمان به تأخیر افتاده است، در صورتی که بدهی به تاخیر افتاده آن ها دو سال یا بیشتر باشد، حق رای خود را در مجمع عمومی از دست می دهند.

طبق نامه منتشر شده از طرف بوزکر و آنتونیو گوترش، رئیس سازمان ملل، از روز چهارشنبه گذشته، ایران 16.2 میلیون دلار به سازمان ملل پرداخت کرده است.

در همین حال، مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در حساب کاربری خود در توییتر با تاکید بر اینکه تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران مانع پرداخت بدهی به سازمان ملل بوده است، از پرداخت بدهی معوقه در راستای باگشت حق رای ایران خبر داد.

وی در توییت خود نوشت: تحریم های غیرقانونی آمریکا فقط مردم ما را از دارو محروم نکرده است. آن ها همچنین مانع پرداخت بدهی معوقه ایران به سازمان ملل متحد شده اند. سازمان ملل متحد پس از بیش از 6 ماه کار بر روی آن، امروز بیان نمود که بودجه را دریافت کرده است. کلیه تحریم های غیرانسانی باید اکنون برداشته شود.

هفته گذشته، ایران تصمیم سازمان ملل مبنی بر به تعلیق درآوردن حق رای ایران در مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل عدم پرداخت بدهی و حق رای خود را شرم آور و غیرقابل قبول توصیف و بیان نمود که به دلیل تحریم های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، و خروج او از توافق هسته ای ایران در سال 2018، باعث شده تا این پردخت به تعویق بیافتد.

انتهای یپام/

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19736

به "ایران حق رای خود را در سازمان ملل به دست آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران حق رای خود را در سازمان ملل به دست آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید